    Date: Thu, 30 Apr 2015 13:37:30 +0200
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zatopiony w kamieniu mikroprocesor

    W dniu 2015-04-30 o 13:18, Marek pisze:

    > To moja odpowiedź konkretnym incydentem kojarzącym się z Twoim
    > hipotetycznym przykładem balona met. :-)

    W takim razie (jeśli pominąć plastyczne podobieństwo opisywanej
    sytuacji) twoja odpowiedź nie ma merytorycznego związku z przytoczonym
    przeze mnie przykładem. Poruszyłem ten temat w konkretnym celu - aby
    pokazać, że dwie hipotezy przy braku dowodów nie mają takiego samego
    prawdopodobieństwa a priori.

    > Dlaczego zatem te obiekty, skoro są fizyczne poruszają jakby drwiły z
    > sił bezwładności?

    Obiekt należący do materialnego świata nie koniecznie musi być tym, za
    co go bierzesz - przedmiotem o założonej przez ciebie masie i wielkości,
    poruszającym się po określonej trajektorii z określoną prędkością.
    Materia bierze także udział w grze świateł i cieni, obłok zjonizowanego
    gazu także się z niej składa. Wystarczy pomylić się przy interpretacji i
    już masz poważny problem.
    To właśnie jeden z podstawowych kłopotów z obserwacjami
    niezidentyfikowanych obiektów latających. Większość naocznych świadków
    powie Ci, że ich zdaniem obiekt miał określony rozmiar, podając go w
    metrach. Tyle tylko, że taka informacja jest niewiele warta, jeśli nie
    byli oni w stanie precyzyjnie określić odległości. Zwykle masz po prostu
    do czynienia z ich subiektywnym odczuciem, a nie wiarygodną informacją.
    Równie dobrze mogli obserwować mniejszy obiekt lecący niżej, lub większy
    na na większym pułapie.

    > Bardzo osobiście jestem zainteresowany techniką manipulacji ludzkiej
    > pamięci, szczególnie działającej grupowo na niezwiązanych ze sobą ludzi
    > w tym samym czasie :-)

    Poczytaj sobie o fałszywych wspomnieniach. Było już sporo badań na ten
    temat.

    > ciągłymi naciskani wyciszenia tych spraw przez wojsko.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=3jUU4Z8QdHI

    Ok, no to mamy dwie hipotezy:
    1) Armia próbuje wyciszyć sprawę, bo dotyczy ona nowej, ściśle tajnej
    technologii wojskowej.
    2) Wojsko próbuje wyciszyć sprawę, bo dotyczy ona wizyty obcych.

    Nie mamy na chwilę obecną możliwości weryfikacji. Która wersja ma
    większe prawdopodobieństwo a priori?