    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zastąpienie dławika w przetwornicy ?
    Date: Tue, 09 Jul 2013 15:45:07 +0200

    W dniu 2013-07-09 14:45, sundayman pisze:

    > Podstawowy powód to bezpieczeństwo - rzecz w tym, żeby zminimalizować
    > ryzyko przedostania się na układy zasilane z końcowego 5V ew. przepięcia
    > na wejściu zasilania.
    >
    > Jak na wejście dostanie się za duże napięcie, i szlag trafi LM2676 to
    > liczę , że ten drugi ma większe szanse na nie puszczenie tego na obwody
    > 5V niż gdyby były połączone równolegle. No i to tyle.
    >
    > Ale koledzy - pytanie było czy mogę zastąpić dławiki nieco większymi ? :)

    Ależ Kolego. Cóż Ci mówi na ten temat pdf? Przecież masz tam bardzo
    ładne obrazki, na których możesz sprawdzić, jaka przy danym prądzie i
    napięciach może być indukcyjność. My tego za Ciebie nie sprawdzimy.
    Żeby było "łatwiej", to pojawia się dodatkowy problem zmiany
    indukcyjności przy zwiększeniu prądu dławika ;)
    Ja używam dławików Pulse (na dławiki z Ferystera dopiero mam zamiar się
    przerzucić - już dostałem, ale na razie mam inne projekty na głowie) i
    ciekawe - niby dławik ma mieć 47uH, a Pulse pisze, że jednak 56uH. No to
    ile on ma mieć? I żeby było ciekawiej - piszą, że on jest do przetwornic
    150kHz, a pracuje na 260kHz.

    Inaczej mówiąc: bez informacji od Ciebie i tak nic nie powiemy, a w
    pedeefie i tak sprawdzisz szybciej niż my. Teoretycznie możesz przyjąć,
    że indukcyjność dławika spada jakieś 10% przy prądzie znamionowym, ale
    to nie jest reguła i w zasadzie jest to trochę wróżenie z fusów.

    A wracając do TME - masz swojego opiekuna u nich?

    Pozdrawiam

    DD