  • Data: 2013-07-09 16:21:08
    Temat: Re: Zastąpienie dławika w przetwornicy ?
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.07.2013 02:42, sundayman pisze:
    > No nie będę ukrywał, że właściwie do RoMana to jest pytanie, bo w tej
    > materii to główny autorytet :)
    >
    > Mam dwie przetwornice połączone szeregowo ;
    >
    > LM2676S-12 (robi 12V z 24-40V), z dławikiem DE1207-120 (tme)
    > a za nią
    > LM2675M-5.0 (robi 5V z tych 12V), z dławikiem DE1207-68 (tme)
    >
    > No i oczywiście - akurat nie ma tych dławików w TME kuśwa !
    >
    > Czy mogę zastąpić 120uH => 150, i 68uH => 82 ??
    >
    > Na wszelki wypadek schemat :
    > http://zapodaj.net/34a68b67ab5c0.jpg.html

    Nie chcę Ciebie urazić, raczej wylać kubeł zimnej wody.

    Znając Twoje podejście do projektowania, które prezentujesz na p.m.e,
    nie zleciłbym Ci żadnego projektu.
    Jeśli czegoś nie wiesz, to dokształć się, bo jazda "na oko", a zwłaszcza
    "na cudze oko" daleko Cię nie zaprowadzi.

    Nadmiar wiedzy teoretycznej szkodzi, Tobie jednak jeszcze do tej
    niebezpiecznej granicy daleko.

    Projektowanie przetwornic step-down to są z grubsza cztery wzory i
    trochę teorii na temat materiałów i EMC. Przy stosowaniu typowych
    założeń nie ma tam nic trudnego.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał