eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZasilanie silnik elektryczny-akumulatoryRe: Zasilanie silnik elektryczny-akumulatory
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
    l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.
    iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neo
    strada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Adam Zielinski" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <id5Yn.140218$Yb4.61182@hurricane>
    <4...@n...onet.pl>
    In-Reply-To: <4...@n...onet.pl>
    Subject: Re: Zasilanie silnik elektryczny-akumulatory
    Date: Mon, 5 Jul 2010 12:00:45 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18416
    Lines: 50
    Message-ID: <4c31ad52$0$2599$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.86.219
    X-Trace: 1278324050 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2599 83.6.86.219:51016
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:591710
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:47f6.00000139.4c30ff7b@newsgate.onet.pl...

    >
    >
    > W tych wyliczeniach byłoby wszystko OK przy założeniu, że silnik
    > obciążaony
    > jest mocą znamionową.
    >

    No, silnikiem kieruje, zarządza taki niewielki uklad elektroniczny...


    > Jeżeli obciążenie jest niższe od znamionowego wtedy czas pracy bedzie
    > dłuższy.
    >
    > Z postu autora można wywnioskować, że wózek przy prędkości 6km/h przebył
    > 30km,
    > a zatem jechał 5 godzin.
    > czyli średnia moc chwilowa silnika wynosiła 60/5*24 288W.
    > W pierwszym wypadku silnik nie był w pełni obciążony.

    Wózekiem 6km/h mogłem na początku, przez pierwszy rok przejeżdżac 50 km
    odległości..., potem jak napsałem mi spadało do 40km, ale jeszcze w
    ostatnim, 6 roku, wyciągał 30 km odległości, do pełnego rozładowania...
    >

    > W drugim wypadku silnik pracuje z mocą znamionowej 3,43*15= 51,45km
    >
    No tak, ten 15km/h też wyciągał ponad 50 km, prawda - tyle że takie
    obciążenie akumulatory wytrzymywały tylko przez miesiąc... Zastanawiam się
    czy gdyby prędkośc zmniejszyc np. do 11km/h, nie jeździc wiecej, jest 5
    biegów zastosowanych - czy to by znacząco wpłynęło na pobór prądu, i długośc
    żywotności akumulatorów... Próbowałem - ale w krótkim okresie zauważyłem
    raczej niewielkie oszczędności... - około 5-7km. A przy zbyt wolnej jeździe,
    ruszaniu, zatrzymywaniu się - to akumulatory padły jeszcze szybciej!
    Najlepiej jechac płynnie, równo, jednostajnym tempem...

    > Z opisu autora należy wyciągnąć wniosek, że akumulatory wyzioneły ducha.
    > Niestety technologia AGM jest atrasznie wrażliwa na złe ładowanie
    > (przeładowamnie akumulatora).
    >
    > Też prawda - jeśli zbyt długo ładowałem, to jakby akumulatory szybciej
    > się rozladowywały - niż gdy ładowałem krócej, oczywiście też niezbyt
    > krótko! 2X100Ah, ładowarką 24V/12A, bo taką posiadam - trzeba ładowac 12
    > godzin

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: