    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilanie dwufazowego silnika indukcyjnego AC z DC
    Date: Fri, 13 Mar 2015 17:11:47 +0100

    Użytkownik "Jacek Radzikowski" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    > A gdzie taki wynalazek jest i jakiej to mocy ?
    > Na pewno na 24V ?

    o_pt570p_pt570-24p_series_medium_duty_pan_tilt_manua
    l.pdf)

    >Sam silnik moc ma niezbyt wielką, w specyfikacji podają że podczas
    >startu
    >może pobierać 33VA, za to przekładnia jest dość konkretna. Głowicą
    >kręci
    >tylko 3(tilt) albo 6(pan) stopni na sekundę.

    >Do głowicy zaglądałem i tam siedzą dwa konkretnie wyglądające
    >kondensatory
    >60u/200V.

    Tak sobie wlasnie licze, ze przy tych 33VA powinno byc ze 60uF.
    Miniaturyzacja dosiegla juz i te kondensatory ?

    0001660B.pdf).

    >Właśnie tak proponują. Przyglądałem się przez dłuższy czas wykresowi
    >napięć
    >w nocie (fig4) i nijak nie chciało mi wyjść pełne napięcie
    >międzyszczytowe
    >na zaciskach cewki.

    No i nie wychodzi. Sami o tym pisza na nastepnej stronie.

    >Piszą coś o trójfazowych, ale nie znalazłem wyjaśnienia jak to się ma
    >do
    >silnika dwufazowego.

    w pierwszej czesci to co pisza pokrywa sie z moja wiedza: "this
    strategy only works for 3-phase motors"

    Potem jakies odeslanie do AN955, ale IMO - nieuzasadnione.

    W zaistnialej sytuacji to nawet wiecej.

    Jesli chcesz napiecie fazowe 24V skuteczne, to napiecie miedzyfazowe
    dla tych 90 deg przesuniecia wynosi 1.4*24 - nadal skuteczne.
    Wiec miedzyszczytowe z tego, to kolejne 1.4*1.4*24=48 V.
    Ale to moze i lepiej - bardziej typowe, skoro chcesz gotowa
    przetwornice uzyc.

    >Pełna moc w stanie ustalonym raczej nie będzie mi potrzebna, a przy
    >starcie
    >myślałem żeby ruszyć z mniejszą częstotliwością, przez co mógłbym
    >pchnąć
    >więcej prądu w uzwojenia. Myślisz że coś takiego miało by sens?

    Kto nie sprawdzi, ten sie nie dowie.

    Mysle ze one rusza nawet przy nominalnej czestotliwosci - moze troche
    niemrawo, moze i nie w trudnych warunkach pogodowych nie zawsze, ale
    beda sie staraly.
    Zasilic dla testow z transformatora 12V ?

    J.