-
Data: 2015-03-13 17:11:47
Temat: Re: Zasilanie dwufazowego silnika indukcyjnego AC z DC
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Jacek Radzikowski" napisał w wiadomości
J.F. wrote:
>>>Mam silnik indukcyjny AC, który chciałbym napędzać z akumulatora
>>>samochodowego. Silnik nominalnie jest zasilany z 24V/60Hz, ma dwa
>>>symetryczne uzwojenia do pracy rewersyjnej, z kondensatorem
>>>pomiędzy
>>>nimi.
>
> A gdzie taki wynalazek jest i jakiej to mocy ?
> Na pewno na 24V ?
>>Pan-tilt od kamery, 24V na 100%: http://tinyurl.com/lgpts4r
>>(http://www.accentalarms.com/specsheets/pelco/pelc
o_pt570p_pt570-24p_series_medium_duty_pan_tilt_manua
l.pdf)
>Sam silnik moc ma niezbyt wielką, w specyfikacji podają że podczas
>startu
>może pobierać 33VA, za to przekładnia jest dość konkretna. Głowicą
>kręci
>tylko 3(tilt) albo 6(pan) stopni na sekundę.
>Do głowicy zaglądałem i tam siedzą dwa konkretnie wyglądające
>kondensatory
>60u/200V.
Tak sobie wlasnie licze, ze przy tych 33VA powinno byc ze 60uF.
Miniaturyzacja dosiegla juz i te kondensatory ?
>>>Poprawka: miało być AN1660, a nie 1160. Proszę link:
>>>http://tinyurl.com/ps9bxve
>>>(http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/0
0001660B.pdf).
>> c) jak sobie rozrysujesz wektory, to mozna dobrac inny punkt
>> "srodka
>> obrotu" i podawac na wspolny zacisk trzecia sinusoide o
>> odpowiednich
>> parametrach.
>> chyba proponuja na obie cewki sinusoidy przeciwne (180), a na
>> wspolny przesunieta o 90. Czy jak kto woli - na wspolny zacisk
>> sinusoide, a na pojedyncze sinusoidy przesuniete o +90 i -90
>Właśnie tak proponują. Przyglądałem się przez dłuższy czas wykresowi
>napięć
>w nocie (fig4) i nijak nie chciało mi wyjść pełne napięcie
>międzyszczytowe
>na zaciskach cewki.
No i nie wychodzi. Sami o tym pisza na nastepnej stronie.
>> d) sztuczka znana z trojfazowych - w czasie gdy jedna faza ma
>> maksimum, to dwie pozostale nie maja maksimum.
>> wiec przesuwajac "wspolne zero", z danego napiecia DC mozna
>> wygenerowac wieksze napiecie AC.
>> Ale przy 90 stopniach ta sztuczka nie zadziala.
>Piszą coś o trójfazowych, ale nie znalazłem wyjaśnienia jak to się ma
>do
>silnika dwufazowego.
w pierwszej czesci to co pisza pokrywa sie z moja wiedza: "this
strategy only works for 3-phase motors"
Potem jakies odeslanie do AN955, ale IMO - nieuzasadnione.
>>>O ile dobrze liczę, przy zasilaniu sinusem powinienem napięcie na
>>>szynie DC podnieść do 34V?
>> Jesli maja byc zachowane napiecia, to tak.
W zaistnialej sytuacji to nawet wiecej.
Jesli chcesz napiecie fazowe 24V skuteczne, to napiecie miedzyfazowe
dla tych 90 deg przesuniecia wynosi 1.4*24 - nadal skuteczne.
Wiec miedzyszczytowe z tego, to kolejne 1.4*1.4*24=48 V.
Ale to moze i lepiej - bardziej typowe, skoro chcesz gotowa
przetwornice uzyc.
>>>Czy przy zasilaniu prostokątem tez trzeba podnieść
>>>napięcie do 34V, czy wystarczy tania przetworniczka na 24V?
>
>> prostokat, a prad jednak trapezowy.
>> Pelna moc bedzie raczej wymagala wyzszego napiecia.
>Pełna moc w stanie ustalonym raczej nie będzie mi potrzebna, a przy
>starcie
>myślałem żeby ruszyć z mniejszą częstotliwością, przez co mógłbym
>pchnąć
>więcej prądu w uzwojenia. Myślisz że coś takiego miało by sens?
Kto nie sprawdzi, ten sie nie dowie.
Mysle ze one rusza nawet przy nominalnej czestotliwosci - moze troche
niemrawo, moze i nie w trudnych warunkach pogodowych nie zawsze, ale
beda sie staraly.
Zasilic dla testow z transformatora 12V ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=