  • 1. Data: 2015-09-15 20:50:57
    Temat: Zasilanie 15 segmentów LED - 200mA
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Mam paski LED, złożone z trzech LED połączonych szeregowo.
    Jest 15 takich segmentów po 3 LED'y.
    Jeden segment ma prąd około 190mA i przy tym daje spadek napięcia około
    10V.
    Nie mogę połączyć szeregowo tych segmentów, nie pozwala na to sposób
    połączeń na tych paskach

    Jak to najlepiej zasilić aby było prądowo w miarę stabilnie ale i nie
    przekombinowane? Zasilacz 12V i rezystory po 10 ohm na segment? Stracę
    na nich 6W.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2015-09-15 21:01:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A czasami opornikow na paskach nie ma?

  • 3. Data: 2015-09-15 21:09:26
    Temat: Re: Zasilanie 15 segmentów LED - 200mA
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > A czasami opornikow na paskach nie ma?

    Nie.
    Paski ze zbitej matrycy LED TV z podświetlaniem strefowym. Tam jest
    mikrokontroler, 15 tranzystorów i sobie reguluje jasnością i wygasza strefy.

    Jako życie po życiu, Widzę je jako oświetlenie akwarium po prostu.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2015-09-15 21:11:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-15 21:09, Irokez wrote:
    > Jako życie po życiu, Widzę je jako oświetlenie akwarium po prostu.

    A ryby będa zadowolone z tych dziur w widmie ;) ?

  • 5. Data: 2015-09-15 21:19:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > A ryby będa zadowolone z tych dziur w widmie ;) ?

    A bo ja wiem? ;) Zapytam, są gadatliwe bo dużo poruszają ustami...

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2015-09-15 21:29:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez pisze:

    > A bo ja wiem? ;) Zapytam, są gadatliwe bo dużo poruszają ustami...

    Ikrę w tych ciemnych dziurach złożą. One tak lubią.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2015-09-15 21:32:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Ikrę w tych ciemnych dziurach złożą. One tak lubią.

    hmm.. a tak swoją drogą, jeżeli zasilać diody z PWM, czy będą widziały
    miganie?

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2015-09-15 21:54:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez pisze:

    > hmm.. a tak swoją drogą, jeżeli zasilać diody z PWM, czy będą widziały
    > miganie?

    Nie jestem wielkim autorytetem w dziedzinie fizjologii, ale wydaje mi
    się, że organizmy stojące na niższym poziomie rozwoju ewolucyjnego,
    mogą mieć również niższą wartość "CPU clock". Skoro my nie widzimy,
    to one tym bardziej nie. Z drugiej strony trzeba też brać pod uwagę
    rozległść systemu, a co za tym idzie czasy propagacji informacji.
    My jesteśmy coś jak mainframe. Może trochę nowszej generacji niż
    brontozaurus -- ten miał koprocesor brzuszny do zawiadowanie ogonem.
    Pszczoła podpada pod jakieś mikrokontrolery RISC.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2015-09-15 21:56:41
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

> [...]
    > brontozaurus -- ten miał koprocesor brzuszny do zawiadowanie ogonem.
    > Pszczoła podpada pod jakieś mikrokontrolery RISC.

    nietoperze?

    @

  • 10. Data: 2015-09-15 21:59:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > A czasami opornikow na paskach nie ma?

    Dałem te wyliczone 10 ohm. Rezystorki 0.6W robią się zdecydowanie ciepłe.

    --
    Irokez