  • 11. Data: 2015-09-15 22:17:47
    Temat: Re: Zasilanie 15 segmentów LED - 200mA
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Miller napisał:

    > nietoperze?

    Co nietoperze? Tu z kolei moja skromna wiedza na temat fizjologii
    podpowiada mi, że organ słuchowy ssaków działa w dziedzinie
    częstotliwości, a nie czasu. To znaczy receptor słuchowy odbira
    pewną częstotliwość i informuje o tym mózg. Nie jest tak, że do
    CPU idzie przebieg fali dźwiękowej, a tam wirtualny DSP robi w tym
    rozeznanie. Nota bene, wieda ta pozwala odnieść się do niektórych
    rewelacji ogłaszanych przez tzw. audiofilów.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2015-09-15 23:09:08
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > organizmy stojące na niższym poziomie rozwoju ewolucyjnego,
    > mogą mieć również niższą wartość "CPU clock"

    Nie wiem jak rybki, ale owady maja oczka segmentowe i dla nich wszystko
    co ponizej 500Hz to pojedyncze klatki. Dla nas 12 to juz ruch, troche
    nienaturalny, ale ruch, przy 18 juz zupelnie plynny.
    Inna sprawa, ze przy jazeniowach i monitorach CRT mniej niz 100Hz
    odswierzania, to mnie leb nap' po jakis 2 godz. 60Hz w starych
    monitorach, to ja widze drzenie, no a chyba Pajak to nie mucha;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2015-09-15 23:22:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

> [...]
    > odswierzania, to mnie leb nap' po jakis 2 godz. 60Hz w starych
    > monitorach, to ja widze drzenie, no a chyba Pajak to nie mucha;-)

    O owadach było dalej. Że to co innego. Oko złożone musi być całkiem
    inaczej oprogramowame. Nasze oko proste też kryje wiele tajemnic.
    Siatkówka ma więcej megapikseli niż jest kabeków w nerwie wzrokowym.
    A ponieważ wszystko dobrze widać, więc gdzieś po drodze musi być
    zaimplementowana komprwsja JPEG. Tylko nikt nie wie gdzie.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2015-09-15 23:26:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.09.2015 o 20:50, Irokez pisze:
    > Witam.
    >
    > Mam paski LED, złożone z trzech LED połączonych szeregowo.
    > Jest 15 takich segmentów po 3 LED'y.
    > Jeden segment ma prąd około 190mA i przy tym daje spadek napięcia około
    > 10V.
    > Nie mogę połączyć szeregowo tych segmentów, nie pozwala na to sposób
    > połączeń na tych paskach
    >
    > Jak to najlepiej zasilić aby było prądowo w miarę stabilnie ale i nie
    > przekombinowane? Zasilacz 12V i rezystory po 10 ohm na segment? Stracę
    > na nich 6W.

    zasilaczn na 10V. zasilacz na 12 V i układ step down z ebaya. ja też nie
    lubię rezystorków

    ToMasz

  • 15. Data: 2015-09-15 23:40:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie prosciej zrodlo pradowe na lm317 jak potrzeba wiecej niz 1,5A to na jego
    mocniejszym bracie.

  • 16. Data: 2015-09-16 06:43:38
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 15 Sep 2015 21:54:17 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > się, że organizmy stojące na niższym poziomie rozwoju ewolucyjnego,
    > mogą mieć również niższą wartość "CPU clock". Skoro my nie widzimy,

    Ptaki 50 klatek na sekundę widzą podobno jako pokaz slajdów. Po
    prostu szybko latają, więc przetwarzanie obrazu muszą mieć wydajne.

  • 17. Data: 2015-09-16 06:54:15
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 15 Sep 2015 22:17:47 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > pewną częstotliwość i informuje o tym mózg. Nie jest tak, że do
    > CPU idzie przebieg fali dźwiękowej, a tam wirtualny DSP robi w tym

    Z amplituda(czas) jest brana wavelet transform i do mózgu idzie
    skompresowana f(częstotliwość,amplituda). Dalej jest sieć neuronowa,
    massive parallel, fuzzy logic itp.

  • 18. Data: 2015-09-16 06:59:41
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 15 Sep 2015 23:22:59 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > A ponieważ wszystko dobrze widać, więc gdzieś po drodze musi być
    > zaimplementowana komprwsja JPEG. Tylko nikt nie wie gdzie.

    Już wie. Warstwy komórek pod siatkówka. Kompresja wyłapuje
    wierzchołki. Np. kwadrat jest redukowany do krawędzi a następnie do
    czterech narożników.

  • 19. Data: 2015-09-16 08:29:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak to najlepiej zasilić aby było prądowo w miarę stabilnie ale i nie
    > przekombinowane? Zasilacz 12V i rezystory po 10 ohm na segment? Stracę na

    Napięciem (10V) zasilić się nie za bardzo da bo zmiana temperatury może
    skutkować sporą zmianą prądu.
    Ale jakieś małe rezystory wyrównawcze (a może i bez) i zasilanie wszystkiego
    ze źródła prądu (oczywiście nie liniowego tylko DCDC) może się sprawdzić.
    P.G.

  • 20. Data: 2015-09-16 11:02:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:

    >Ptaki 50 klatek na sekundę widzą podobno jako pokaz slajdów. Po
    >prostu szybko latają, więc przetwarzanie obrazu muszą mieć wydajne.

    Przetwarzanie to jedno, ale tam w siatkowce sa procesy biochemiczne.
    One jakosc bardzo szybkie nie sa.

    A biorac pod uwage system stabilizacji ... to moze im taka wielka
    predkosc niepotrzebna ?
    https://www.youtube.com/watch?v=_dPlkFPowCc

    J.