  • 11. Data: 2009-04-18 21:00:56
    Temat: Re: Zasilacz z buforem na akumulator.
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    ToMasz pisze:

    > mam gotowca w alarmie. PRacuje już nascie lat, a mimo to akumulatora
    > starcza by wył 3 minuty syreną i swecił 21W żarówką. Jak to jest
    > zrobione? zasilacz, równolegle do akumulatora i na elektronike.

    Ok jak mówicie że w alarmach sie sprawdza więc nie ma przeszkód aby
    takowy wykonac, dzięki za info i pozdrowienia
    AK

  • 12. Data: 2009-04-19 16:40:59
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Andrzej Kmicic wrote:

    > Macie może jakiś sprytny schemat zasilacza na 12V z buforowym ładowaniem
    > akumulatora żelowego (taki ups na 12V) bez przetwornicy ale tak aby
    > nie przeładowac akumulatora (prawidłowo go doładowywać) i zapewnic
    > ciagłaość zasilania. Pobór niewielki 3..4 Waty (switch ethernetowy).
    > Mały UPS to w tym przypadku troche nadmiar, lepszym i stabilniejszym
    > rozwiązaniem mógłby byc taki własnie zasilacz z żelowym aku.
    >
    > pozdr
    > AK

    ja to 'zalatwiam' zwykle w ten sposob ze znajduje jakis zasilacz na ~15V,
    najlepiej impulsowy . czasem switch wytrzyma wiecej nawet, wtedy oczywiscie
    lepiej wziac wiecej. zasilacz powinien miec prostownik i kondensator dosc
    duzy zeby switch nie powodowal spadkow napiecia ponizej ~14V.

    pozniej dwie diody z malym spadkiem napiecia (np, z zasilacza od peceta) ,
    przez jedna zasilanie z zasilacza do switcha, przez druga zasilanie z
    akumulatora do switcha. zasada dzialania prosta, prad z akumulatora bedzie
    plynac tylko jesli napiecie zasilacza spadnie ponizej ~13V .

    do tego jakis obwod do buforowego ladowania akumulatora, jesli nie zalezy
    nam na szybkim ladowaniu akumulatora to moze byc zwykly opornik 1k ohm
    rownolegle do diody akumulator>switch. jesli zalezy to lm317 z zarowka
    ograniczajaca prad ladowania (i sygnalizujaca ladowanie duzym pradem) , ew.
    jakis impulsowy zamiennik .

    aha, i z moich doswiadczen wynika ze lepiej ladowac akumulator do 13.37 V
    zamiast do 13,8. mniej koroduje/wysycha, zwlaszcza jak to 'budzetowa'
    zelowka a temp. otoczenia to ponad 20C .

    duza wada takich obwodow to niestety fakt ze switch bedzie chodzil i przy
    6V, tak ze w razie dluzszego zaniku napiecia wykonczy akumulator .
    mozna oczywiscie uzyc przekaznika+diodek zenera odlaczajacych przekaznik
    ponizej zadanego napiecia (z doswiadczenia - zalecam 11.5V , nie 10.5V) ,
    ale chyba taniej i prosciej bedzie po prostu dac solidniejszy akumulator (na
    20Ah akku switch chodzi ~dwa dni ;)

  • 13. Data: 2009-04-19 20:30:10
    Od: MES Mariusz <1...@s...pwr.wroc.pl-bez-niegdysiejszy>

    A ja stosuję zawsze AVT2309 (
    http://www.sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2309.pdf )

    :-)

  • 14. Data: 2009-04-19 21:22:59
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Użytkownik "MES Mariusz"
    <1...@s...pwr.wroc.pl-bez-niegdys
    iejszy> napisał w
    wiadomości news:gsg1ke$kp2$1@news.dialog.net.pl...
    >A ja stosuję zawsze AVT2309 (
    >http://www.sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2309.pdf )
    Witam,
    a czy błąd jest tylko na schemacie ideowym od dawna się zastanawiam?
    Rys.1 minus akumulatora podłączony od dołu R12 zamiast
    z góry?
    --
    pzdr, j.r.

  • 15. Data: 2009-04-19 21:27:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MES,

    Sunday, April 19, 2009, 10:30:10 PM, you wrote:

    > A ja stosuję zawsze AVT2309 (
    > http://www.sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2309.pdf )
    > :-)

    I, tam... UC3906 lepszy. I nawet wiem, gdzie go kupić ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2009-04-19 21:28:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello j.r.,

    Sunday, April 19, 2009, 11:22:59 PM, you wrote:

    > Witam,
    > a czy błąd jest tylko na schemacie ideowym od dawna się zastanawiam?
    > Rys.1 minus akumulatora podłączony od dołu R12 zamiast
    > z góry?

    Czujność rewolucyjna popłaca - powinno być od góry, oczywiście.
    Ciekawe, czy płytka poprawnie zaprojektowana - nie chce mi się
    sprawdzać o tej porze <zieeew>.

  • 17. Data: 2009-04-19 21:30:11
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:

> [...]
    > ale chyba taniej i prosciej bedzie po prostu dac solidniejszy akumulator (na

    Dzięki zalezało mi na uwagach od strony praktycznej, (jak widzę
    stosujesz takowe u siebie) własnie w temacie zasilania przełączników.
    Dzięki za info :-).
    AK

  • 18. Data: 2009-04-20 08:26:33
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

> [...]

    > ale chyba taniej i prosciej bedzie po prostu dac solidniejszy akumulator (na

    Mam jeszcze jedno pytanie jak chodzą switche na podwyższonym napięciu,
    wiekszość z nich ma przecież 7.5V typowe wejście a na pokładzie
    impulsowy stabilizator. Więc dostana prawie 2 x więcej. W zasadzie
    powinny wyrobić a jak to jest w praktyce ?.

    pozdr
    AK

  • 19. Data: 2009-04-20 15:39:08
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Andrzej Kmicic wrote:

> [...]
    > impulsowy stabilizator. Więc dostana prawie 2 x więcej. W zasadzie
    > powinny wyrobić a jak to jest w praktyce ?.

    ja mam wiekszosc na 12V znamionowe.
    w srodku sa kondensatory na 16V max a czasem na 25V (zaleznie od modelu),
    i stabilizator impulsowy ktory zwykle da sie wygooglac (tez zwykle
    wytrzymuja ~30V max)

    mialem tez jeden 5-port switch ze znamionowym 7.5V, ale jego oryginalny
    zasilacz podawal mu 16V ;p
    zasilacz byl 'miekki' i pod obciazeniem napiecie potrafilo spasc do 10V ,
    niemniej jednak pomimo kondensatorkow 16V wszystko chodzilo ok.

    na 13.37V switch ten spisywal sie rowniez ok, pracowal ponad 2 lata i zostal
    zmieniony na 8 port.

  • 20. Data: 2009-04-20 16:46:06
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    MES Mariusz wrote:
    >A ja stosuję zawsze AVT2309 (
    > http://www.sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2309.pdf )
    >
    > :-)

    blad na schemacie jest stary jak swiat i ciekawe ze jeszcze nie uaktualnili
    tego! Plytka jest OK.

    Ale to nie dziala jak bufor, to tylko dobrze laduje. Trzeba by wywalic mostek
    prostowniczy (jak zasilacz switcha juz daje napiecie stale a zapewne juz tak
    jest) a od 2 wprowadzenia ukladu LM317 (po prawej na schemacie) dac do wejscia
    zasilania na plytkce diode shotky jakiejs wiekszej mocy, tak by w przypadku
    dzialania bez zasilania zewnetrznego prad mial jak isc do ukladu (switcha) a
    podczas ladowania (obecnosci AC 230 inaczej mowiac) akumulator bylby odciety ta
    droga i ladowal sie przez uklad z LM317. Aby tak dzialalo musi byc dioda wpieta
    paseczkiem w kierunku switcha a zasilanie zewnetrzne musi byc wieksze od
    napiecia akumuklatora najlepiej o minimum 1V. Jesli sie pomylilem prosze mnie
    poprawic bo coraz mniej pamietam :/