    From: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacz w PC-ie się sam wyłącza
    Date: Wed, 23 Mar 2011 07:57:48 +0100

    news:op.vsq96cb81cvm6g@lap...
    Witam
    Padła mi płyta główna w starym PC-ie, kupiłem
    inną byłem u człowieka i widziałem jak działa.
    Niestety u mnie po paru minutach się wyłącza i to
    tak że nie można jej włączyć guzikiem, trzeba całkiem
    wyłączyć kompa odczekać chwilę i się włączy,
    czasami pochodzi 20minut czasmi krócej.
    Wk....jące jest to bo ani windy nie mogę zainstalować
    ani linuksa, co ciekawe jak testowałem pamięci
    to chodziła godzinę, i sam ją wyłączyłem.
    Zasilacz wygląda dobrze, kondesatory ok,
    typ Deer 400W, płyta to ASRock K7Upgrade-880,
    procek Athalon Barton 2600, wszystko na domyślnych
    ustawieniach.
    Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

    --
    Pozdr
    JanuszK

    Ja miałem inny przypadek, choć jak sie dokładnie przyjżeć to podobny.
    Wyłączął mi się komp co kilkanaście/ dziesiąt minut. Czyli tak jak u Ciebie.
    ponowne włączenie nastepowało po kilku, kilkunastu minutach po odciąciu na
    listwie prądu - tak jak u Ciebie. Od razu załozyłem że jest to wina "czegoś
    co sie przegrzewa". Ale wentylator ustawiony do wewnątrz kompa rozwiał moje
    przypuszczenia. Myslałem ze to zasilacz, listwa, windows 7 sprawdzałem
    wszystko na ile mogłem, a mogłem dużo :) i niedałem sobie rady. W między
    czasie żonka "zmusiła mnie" do naprawy oberwanego gniazdka w sypialni (od
    czasu do czasu iskrzyło, lmpka nocna mrugała) Dziwym trafem na jednej
    ścianie w tym samym miejscu ale w 2 pokojach (wspolna ściana sypialni i
    pokoju z PC) są rozmieszczone gniazdka. na 100% uwazam że sa czyms połączone
    (zero? faza?) sa na jednym bezpieczniku choć jak w sypialni mrugało światło
    to komp chodził bez zarzutu. Jak naprawiłem gniazdko wszystko powrociło do
    normy: żona przestała dziamgać, komp się niewyłacza, lampka świeci.
    Tak więc podejżewam że komp ma jakies zabezpieczenie przed (no własnie
    niewiem czym) i mu przeszkadzało to uszkodzone gniazdko. Komputer mam
    podłączony przez porządną listwe z filtrami. spróbuj podłączyc kompa przez
    przedłużacz (alba zatachaj go do innego pokoju) najlepiej do gniazdka "z
    innego" bezpiecznika/fazy. Chałupka z wielkiej płyty lata 70te.

    Pozdrawiam
    Robert