  • Data: 2024-08-24 10:56:43
    Temat: Re: Zasilacz, regulacja prądu, oscylacje
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > GIN i GOUT (tak nazwałem te przewody) to przewody amperomierza w
    > woltamperomierzu. Idą na bocznik. GIN wchodzi i jest też masą samego
    > woltamperomierza, GOUT wychodzi.
    A ok, myslałęm że ten REG/Vin to wejście amperomierza.

    "Kanał żółty oscyloskopu to pin ADJ LM338. Kanał niebieski to minus
    wyjściowy (czyli napięcie na boczniku pomiarowym). Czarne pokrętło to
    potencjometr regulacji prądu (VR2 na schemacie)."

    Strasznie zaszumiony masz ten pomiar (niebieski), ja na początek dałbym
    jakieś RC na komparator, może 1k/10n lub 100n? to raz, dwa masz dwa
    wzmacniacze (lm338 i lm393) o dużym wzmocnieniu pracujące w otwartej
    pętli, to sie musi źle skończyć :)
    zawsze w takich układach widzę RC na ujemnym sprzężeniu żeby wzmocnienie
    'zbić' do 1 na góra kilku kilohercach. Tutaj dałbym RC szeregowy 2 LM393
    / REG, np 10k/10n.

    > Ja nie cierpię jasnego tła, bo oczy wypala :(
    Dlatego ja mam max ściemnione bo większość stron jest biała, nie tylko w
    internecie ale i w aplikacjach które używam.

    > ale ktoś już wrzucił po
    > inwersji.
    Ale obcięte.

    --