  • 11. Data: 2011-11-14 16:46:38
    Temat: Re: Zasilacz kontra zasilacz
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 12:25:10 +0100, Krasnal napisał(a):

    > Ja mam podobny przypadek (tylko nie z dźwiękiem) i nie znalazłem
    > rozwiązania. Jak wyłaczę komputer i nie wyłaczę zasilania (przycisk z tyłu,
    > listwa) to po ponownym włączeniu komputer raczej nigdy się nie uruchamia.
    > Wiatraki się kręcą, czasem nawet wyją na max. obrotach, ale nic więcej się
    > nie dzieje. Dopiero jak odłączę zasilanie po wyłączeniu komputera i wtedy
    > uruchomię komputer to startuje normalnie. Nie wiem o co biega ;).

    Można spróbowac z innym zasilaczem. Niektóre płyty z niektórymi zasiłkami
    po prostu nie chcą poprawnie działać. Naraził mi sie tu szczególnie
    Chieftec :)
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2011-11-14 17:55:01
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 17:46:38 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Można spróbowac z innym zasilaczem. Niektóre płyty z niektórymi zasiłkami
    > po prostu nie chcą poprawnie działać. Naraził mi sie tu szczególnie
    > Chieftec :)

    Nie mam innego, ale pożyczę i spróbuję. Mam OCZ i ogólnie z komputerem
    wszystko jest OK, tylko właśnie to włączanie mnie zastanawia, że najpierw
    trzeba odciąć napięcie od zasilacza i włączyć ponownie, żeby się normalnie
    uruchomił ;).

    --
    Krasnal

  • 13. Data: 2011-11-14 18:12:14
    Od: Rafal <r...@l...pl>

    On 2011-11-13 13:28, Radosław Sokół wrote:

    > Tak samo działa.

    Dziala tak samo z uwzglednieniem tego iz przy typowym 'wylaczeniu' z
    poziomu os, plyta dziala w trybie standby chociazby po to by przycisk
    on/off na obudowie (ktory od lat nie jest typowym wylacznikiem) mogl
    zareagowac.

    Przy wylaczeniu mechanicznym (odciecie doplywu pradu) plyta nie dostaje
    zasilania.

    Innymi slowy wylacznik mechaniczny daje funkcjonalnosc wyciagniecia kabla.

  • 14. Data: 2011-11-14 18:13:32
    Od: Rafal <r...@l...pl>

    On 2011-11-14 18:55, Krasnal wrote:

> [...]
    > trzeba odciąć napięcie od zasilacza i włączyć ponownie, żeby się normalnie

    Jak wczesniej juz wyjasniano, shutdown nie odcina pradu i niektore
    uklady plyty pracuja. 'cos' powoduje, iz dzwiek zanika, moze uszkodzona
    plyta, moze bios, moze zasilacz.

  • 15. Data: 2011-11-14 18:59:55
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

    > Pytam ponieważ zamontowałem parę dni temu nową płytę

    Czy to moze Gigabyte?

    Pytam, bo podobny efekt mialem dwa razy na plycie Gigabyte, ale dotyczyl on
    karty sieciowej. Bylo to z dwa lata temu, plyta GA-P35-DS3 czy jakos tak. A
    dodatkowo kumpel z miesiac temu mial to samo na innej plycie Gigabyta (pod
    AMD) i nauczony doswiadczeniem poradzilem mu odciecie zasilania na chwile po
    czym problem zniknal.
    IMHO to wada plyt Gigabyta.

    --
    pozdro
    RemeK

  • 16. Data: 2011-11-14 19:11:54
    Od: Rafal <r...@l...pl>

    On 2011-11-14 19:59, R.e.m.e.K wrote:

> [...]
    > AMD) i nauczony doswiadczeniem poradzilem mu odciecie zasilania na chwile po

    Hmm.. takie uogólnianie /dwie rozne plyty na przestrzeni dwoch lat/ to
    lekka przesada. ja rozumiem wypowiedz serwisanta, co w miesiacu
    obsluguje z 30 roznych plyt..

    akurat sam mam gigabyte'a, nie stwierdzilem podobnych problemow. Dzwiek
    (jak w wiekszosci ukladow) kierowany jest programowo do okreslonych
    wyjsc, jezeli nie ma wtyczki to wyjscie jest nieaktywne lub co najmniej
    nie funkcjonuje jako defaultowe (jezeli jest wiecej urzadzen audio pod
    win).. taki szybki przyklad.

  • 17. Data: 2011-11-14 19:30:56
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 20:11:54 +0100, Rafal napisał(a):

    > Hmm.. takie uogólnianie /dwie rozne plyty na przestrzeni dwoch lat/ to
    > lekka przesada. ja rozumiem wypowiedz serwisanta, co w miesiacu
    > obsluguje z 30 roznych plyt..

    Napisalem to m.in. dlatego, ze licze iz ktos jeszcze to potwierdzi.
    Niewatpliwie byla to wada plyt Gigabyte w moim i kumpla przypadku, teraz mam
    od 1,5 roku Asusa i jeszcze nie mam takich akcji, zobaczymy co bedzie dalej.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 18. Data: 2011-11-14 19:38:47
    Od: Rafal <r...@l...pl>

    On 2011-11-14 20:30, R.e.m.e.K wrote:

> [...]
    > od 1,5 roku Asusa i jeszcze nie mam takich akcji, zobaczymy co bedzie dalej.

    Wierz mi, gdyby kilka serii producenta mialo tego typu wady (widoczne)
    byloby o tym glosno... niestety ja nie podejme sie szerszej oceny, moge
    wypowiedziec sie o dyskach, ale w przypadku plyt, to tylko serwis, ktory
    sie tym zajmuje w wiekszych ilosciach... to tak jakby oceniac producenta
    a po 2 dyskach zakupionych w ciagu dwoch lat... to zupelnie nic nie
    znaczy (bez urazy)

    W kontekscie plyty i dzwieku (jezeli nie mamy jakiegos uszkodzenia)
    zaczalbym szukanie od softu /bios, oprogramowanie do gniazd - zapewne
    jakis realtek, czy cos jest wpiete do gniazda minijack? itp/

  • 19. Data: 2011-11-14 20:52:37
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-11-2011 o 19:12 Rafal napisał na pl.comp.pecet:

    > Przy wylaczeniu mechanicznym (odciecie doplywu pradu) plyta nie dostaje
    > zasilania.
    >
    > Innymi slowy wylacznik mechaniczny daje funkcjonalnosc wyciagniecia
    > kabla.

    Wyłącznik mechaniczny w zasilaczu nie odcina całkowicie dopływu prądu,
    więc nie może dawać funkcjonalności wyciągnięcia kabla. Po tym wiekopomnym
    odkryciu komputer wyłączam z listwy zasilającej :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 20. Data: 2011-11-14 21:15:13
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "WiesłaW" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    >Wyłącznik mechaniczny w zasilaczu nie odcina całkowicie dopływu prądu,
    >więc nie może dawać funkcjonalności wyciągnięcia kabla. Po tym wiekopomnym
    >odkryciu komputer wyłączam z listwy zasilającej :)

    Nie zrozumiałeś słowa "mechaniczny".
    Zasilacz z pstryczkiem ON/OFF jest MECHANICZNY
    i działa jak wyciagniecie kabla z niazdka lun wyłącznia
    listwy zasilajacej "klawiszem".

    Feromon