  • 21. Data: 2011-11-14 21:26:58
    Temat: Re: Zasilacz kontra zasilacz
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Feromon" napisał:

    > Nie zrozumiałeś słowa "mechaniczny".
    > Zasilacz z pstryczkiem ON/OFF jest MECHANICZNY
    > i działa jak wyciagniecie kabla z niazdka lun wyłącznia
    > listwy zasilajacej "klawiszem".

    Nie bardzo. Ów wyłącznik bywa czasem jednobiegunowy, więc w niesprzyjających
    okolicznościach (np. "uzerowane" uziemienie) może niczego wręcz nie odciąć
    ;-)

    JoteR

  • 22. Data: 2011-11-15 00:15:55
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-11-2011 o 22:15 Feromon napisał na pl.comp.pecet:

    > Nie zrozumiałeś słowa "mechaniczny".
    > Zasilacz z pstryczkiem ON/OFF jest MECHANICZNY
    > i działa jak wyciagniecie kabla z niazdka lun wyłącznia
    > listwy zasilajacej "klawiszem".

    A skąd podejrzenie, że nie zrozumiałem? Ja to nawet sprawdziłem.
    Zasilacz HuntKey (oczywiście to przykład) wyłączony przyciskiem
    z przodu pobierał coś ok 24W (wskazanie miernika), wyłączony
    "pstryczkiem mechanicznym ON/OFF" z tyłu zasilacza - 7W. Po wyjęciu
    wtyczki - 0W.

    Nie wiem jakie zasilacze jeszcze tak mają, (sprawdziłem raptem
    trzy), ale tak samo jak ja, może się zdziwić każdy :)
    W takich konstrukcjach jak np na tym schemacie zasilacza ATX,
    wyłącznik nie rozłącza przewodów zasilających.
    http://i39.tinypic.com/1zvzps6.jpg

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 23. Data: 2011-11-15 08:01:13
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości

    > Czy to moze Gigabyte?

    Gigabyte mam przy starym kompie, która działa już prawie pięć lat bez
    awarii. A ta którą zamontowałem i o ktorej pisałem wcześniej to MSI
    P4m900m2.

  • 24. Data: 2011-11-15 10:45:19
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny
    <w...@w...pl> wrote:

    >Czy zasilacz z wyłącznikiem z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika?

    Tak. Mechaniczny pstryczek jest po prostu bardziej wygodną alternatywą
    wyciągnięcia kabla zasilającego.

    >Chodzi mi czy po wyłaczeniu koputera z poziomu windows zasilacz bez
    >wyłacznika definitywnie wyłacza komputer czy też działa tak jak zasilacz z
    >wyłacznikiem który po wyłyłaczeniu kompa nadal zasila kompa?

    To drugie.

    --
    Maciej Bójko

  • 25. Data: 2011-11-15 14:43:11
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "WiesłaW" napisał:

[...]

    Jeśli układ służący kompatybilności elektromagnetycznej, nazywany dawniej
    układem przeciwxakłóceniowym (dławiki, kondensatory) jest przed wyłącznikiem to
    miernik może tak zareagować. Są to oczywiście wskazania błędne, bo miernik jest
    kiepski. W takim układzie występuje prawie wyłącznie moc bierna. Moim zdaniem
    ten układ powinien być jednak za wyłącznikiem. Miałem przypadek podłączenia
    kabla do wyłączonego zasilacza (kabel pod napięciem z listwy). Udar prądu, jaki
    wystąpił w tym momencie Wyłączył mi dwa inne komputery.

    Remek

  • 26. Data: 2011-11-15 16:17:09
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 13 listopada 2011 (21:38:46) napisano:

    > A jaka jest różnica?

    Taka, że zasilacz z wyłącznikiem ma wyłącznik :)

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 27. Data: 2011-11-15 23:42:38
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-11-2011 o 15:43 Remek napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > zdaniem
    > ten układ powinien być jednak za wyłącznikiem.

    Pewnie masz rację. Tym miernikiem, nie było możliwości dokładnego pomiaru.
    Ale nie o to chodzi. Wyłącznik nie odcinał jednak całkowicie prądu (jaki by
    to prąd nie był) i nie uogólniał bym, że jest odpowiednikiem wyciągnięcia
    wtyczki.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 28. Data: 2011-11-17 23:32:39
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo. Ów wyłącznik bywa czasem jednobiegunowy, więc w
    > niesprzyjających okolicznościach (np. "uzerowane" uziemienie) może niczego
    > wręcz nie odciąć ;-)

    Patologii mówimy zdecydowane NIE!
    Domorosłym elekpstrykom łączącym niazdka nieprawidłowo mówimy: NIE!
    Uzyszkodnikom, narzekającym, że ich obudowa "kopie" mówimy: NIE!

    Feromon