  • 1. Data: 2011-11-13 10:20:11
    Temat: Pytanie o print server
    Od: "Arkadiusz Mizerski" <a...@g...pl>

    Pytanie będzie jedno - na końcu. A teraz opis sytuacji. Sieć domowa LAN+WIFI
    za pomocą routera DLink 524. Internet podłączony do routera z sieci
    osiedlowej. Laptopp podłączony do routera przez WIFI. Z routera poprowadzona
    skrętka LAN do gniazdek w pokojach. Do laptopa podłączone urządzenie
    wielofunkcyjne (drukarka + skaner) HP DeskJet 1050 za pomocą USB. Chciałbym
    jednak to urządzenie HP 1050 postawić w jednym pokoju a z laptopa korzystać
    w innym.

    Pytanie: czy prin server podłączony do gniazdka LAN kabelkiem sieciowym i do
    niego podłączone HP 1050 po USB umożliwi mi korzystanie na laptopie ze
    wszystkich funcji urządzenia, tzn. czy będzie działał skaner a nie tylko
    drukarka?

    Pytam dlatego bo nie wiem, czy print servery dają możliwość komunikacji
    dwustronnej a nie tylko od kompa do drukarki. :-)

  • 2. Data: 2011-11-13 10:48:15
    Temat: Re: Pytanie o print server
    Od: Rafal <r...@l...pl>

    > Pytam dlatego bo nie wiem, czy print servery dają możliwość komunikacji
    > dwustronnej a nie tylko od kompa do drukarki. :-)

    Daja możliwość, aczkolwiek największym problemem niededykowanych
    print-serverów jest to, że:

    a) obsługuja ograniczoną liczbę drukarek

    b) wśród tej ograniczonej liczby drukarek/MFP w wielu przypadkach
    obsługują ograniczoną liczbę funkcji (czyli np obsługuja drukowanie, a
    nie obsługują skanowania). Innym ograniczeniem tanich printserwerow jest
    brak kolejkowania, czyli często drukarke/MFP przypisuje jeden user,
    drugi moze drukowac gdy przy pomocy dedykowanego softu 'przepnie'
    drukarke/MFP do siebie.

    Nie będę Cie okłamywał, najlepiej będzie działać drukarka/MFP z
    dedykowanym printserwerem albo drukarka/MFP z wbudowanym interfejsem
    ETH. Rozwazylbym kupno, szczegolnie iz teraz ceny tych urzadzen sa
    zdecydowanie nizsze niz 5-6 lat temu (w porownaniu do urzadzen bez portu
    ETH)

  • 3. Data: 2011-11-13 10:58:13
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Moze warto przy okazji przemyslec wymiane urzadzenia na takie z wifi i
    tanie w eksploatacji?

  • 4. Data: 2011-11-13 12:03:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arkadiusz Mizerski" napisał w wiadomości grup
    > Pytam dlatego bo nie wiem, czy print servery dają możliwość komunikacji
    > dwustronnej a nie tylko od kompa do drukarki. :-)

    Lepiej wywal ten złom (D-Link 524). Postawisz linuxa na routerze i zainstalujesz
    USB/IP.

  • 5. Data: 2011-11-13 12:30:47
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.11.2011 11:20, Arkadiusz Mizerski pisze:
> [...]
    > niego podłączone HP 1050 po USB umożliwi mi korzystanie na laptopie ze
    > wszystkich funcji urządzenia, tzn. czy będzie działał skaner a nie tylko

    Zależy od print-serwera. Większość nie umożliwi korzystania
    ze skanera. Jedynie jakiś specjalizowany pod ten model dru-
    karki może mieć taką możliwość.

    Generalnie te proste drukarki HP może być w ogóle trudno
    podłączyć do print-serwera. To są najczęściej urządzenia
    bez własnego procesora i wymagają bezpośredniego nadzoru
    komputera. W materiałach jest napisane, że ta drukarka ob-
    sługuje PCL 3 i jeżeli jest to fakt (a nie emulacja progra-
    mowa), to ma szanse zadziałać z typowymi print-serwerami
    -- ale tylko drukarka, bez skanera.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2011-11-13 20:03:12
    Od: "_ąćęłńóśżź." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przy czym w skrajnym przypadku można się nadziać, że po wi-fi działa
    drukowanie, ale skanowanie tylko po drucie.
    Albo przerzucanie kilkudziesięciu megabajtów skanu o dużej rozdzielczości i
    dużej głębi też potrafi wi-fi przypchać.

    -----

  • 7. Data: 2011-11-14 12:05:52
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 13-11-2011 11:20, Arkadiusz Mizerski rzecze:

> [...]
    > niego podłączone HP 1050 po USB umożliwi mi korzystanie na laptopie ze
    > wszystkich funcji urządzenia, tzn. czy będzie działał skaner a nie tylko

    Zależy od printserwera, zwykle chyba nie.
    Można postawić jakiś miniaturowy komputerek z Linuksem, zarówno skaner
    jak i drukarkę da się bezproblemowo udostępnić w sieci (po stronie
    klienckiej może być Linux jak i Windows). HP 1050 jest AFAIR
    w pełni wspierane pod Linuksem.

    --
    Dominik (& kąpany)