  • 11. Data: 2010-07-12 16:48:26
    Temat: Re: Zasilacz do laptopa HP wtyczka schemat
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Lato pisze:

    > pomierzyłem fabryczny zasilacz i na zewnętrznym jest masa, na
    > wewnętrznym +19.5V a na tej igiełce jakieś 15V, jak mierze rezystancę
    > igiełki względem + to wychodzi około 300k, nigdzie nie mogę znaleźć
    > dokładnych informacji o rezystorze...
    Ja dałem 39k, prawdopodobnie dlatego, że taki był pod ręką. Coś mi się
    przypomina, że zakres jest od 10-50k zależnie od mocy zasilacza. Jak
    dasz za mały, albo przez przypadek zewrzesz (częsta usterka w
    zasilaczach z racji ich kreatywnej budowy) to objawy są takie, że nie
    ładuje baterii a pracuje jakby miał throttla do 10% wydajności.

    Michoo

  • 12. Data: 2010-07-12 16:56:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Na przykład zastrzeżenie patentowe igiełki dotyczące?

    Patentowe? A jak jest sformułowane zastrzeżenie (albo jaki patent
    ma numer, sam mogę przeczytać). Najwyraźniej jednak jest to mało
    skuteczne, bo Chińczycy zasilacze robią i sprzedają poza siecią HP.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2010-07-12 17:50:44
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > A kto właściwie może zabronić Chińczykowi robic g... z igiełką?
    > Znajomy kupił niedawno właśnie taki zasilacz do HP za 60 czy 80 PLN.

    Zabronić nie może, kwestia co na tej igiełce siedzi i co na to komputer.
    Twojemu znajomemu akurat działa a przykładowo mojemu znajomemu ostatnio
    ratowałem jakiś zasilacz z igiełką, bo podróbce ID się nie zgadzało i
    laptop w ogóle nie ładował baterii. Co więcej, nie pasował też inny
    oryginalny zasilacz - wymagał zmiany jakiegoś ustawienia w laptopie, za co
    serwis śpiewał tyle co za zasilacz czyli ponad 3 stówy. W zasilaczu do
    igiełki było podłączone tylko coś w obudowie SOT-23, korzystało chyba
    tylko z dwóch nóg - igiełka i masa - i na pewno nie sterowało zasilaczem
    (być może coś a'la numer seryjny dallasa, łatwy do skopiowania ale dla 1
    sztuki bez sensu). Pozostała część zasilacza, nie muszę chyba mówić -
    chińska masakra piłą łańcuchową. Tak się teraz dyma klientów.

    e.

  • 14. Data: 2010-07-12 18:01:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    entroper napisał:

> [...]
    > sztuki bez sensu). Pozostała część zasilacza, nie muszę chyba mówić -
    > chińska masakra piłą łańcuchową. Tak się teraz dyma klientów.

    Dziękuję, takie rzeczy dobrze jest wiedzieć. Zwłaszcza, że w tym albo
    przyczłym tygodniu mam kupować laptopa. Sprzęt HP był rozważany, ale
    w takim razie skreślam z listy.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2010-07-12 20:40:10
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-07-12 18:56:14 +0200, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > Patentowe? A jak jest sformułowane zastrzeżenie (albo jaki patent
    > ma numer, sam mogę przeczytać).

    Źle zrozumiałeś. Powyższe to hipoteza wysunięta w odpowiedzi na Twoje pytanie.

    > Najwyraźniej jednak jest to mało
    > skuteczne, bo Chińczycy zasilacze robią i sprzedają poza siecią HP.

    Robią też wedany, disneye, i inne rzeczy. Mimo, że R, TM, itd...

    --
    DJ