    From: " Wmak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacz ATX 300W Megabajta, zły start
    Date: Sat, 2 Jul 2011 19:31:58 +0000 (UTC)

    Jacek Maciejewski <j...@o...pl> napisał(a):

    > startowały. Ten nie chce więc czymś się różni... To że żarówy na zimno mają
    > małą oporność nie ma związku z jego odmiennością.

    Rozumiem, że to Twoja wrodzona lub nabyta dociekliwość każe się nad tym
    zastanawiać, bo przecież to nie dyskwalifikuje zasilacza, że nie chce się
    włączyć przy "prawiezwarciu" na wyjściu.
    Obciążony normalnie kompletną płytą komputera startuje.
    Może szybciej narastają napięcia wyjściowe i żarówki nie zdążą się stopniowo
    nagrzewać by im rezystancja wzrosła do rozsądnej wartości albo układy
    zabezpieczające przed przeciążeniem i zwarciem szybciej reagują.
    Według mnie taki zasilacz jest bezpieczniejszy dla kompa.
    Spróbuj te dwa rodzaje zasilaczy obciążyć liniową rezystancją i obejrzyj
    oscyloskopem / zmierz czas narastania napięć wyjściowych.