  • 31. Data: 2011-03-04 18:24:11
    Temat: Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "alex" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ikr6r8$lsl$1@inews.gazeta.pl...

    > poszukaj:
    > FSP 250-60HEN
    >
    > to zasilacz dla della, sprawność 80+

    Cytat z Wikipedii:
    "Sprawność zasilaczy zależy od obciążenia zasilacza, osiągając najmniejszą
    sprawność dla małego i bardzo dużego obciążenia i waha się w tej chwili pomiędzy
    40%, a 85%.[2]. W celu poprawy sprawności zasilaczy komputerowych wprowadzono
    serię certyfikatów 80 PLUS, które gwarantują sprawność zasilacza przekraczającą
    80%[3]."

    Więc należałoby znać pożądane obciążenie i z charakterystyki sprawności w
    funkcji obciążenia dla konkretnego zasilacza
    wybrać jego moc znamionową. Być może przy pożądanym obciążeniu 150W bardziej
    sprawny okaże się zasilacz
    300W niż 200W. Generalnie pytaj o zasilacze z certyfikatrm 80+

    Pozdrawiam
    Feromon

  • 32. Data: 2011-03-04 18:35:26
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "pw" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > nie dawno wyszly plyty ATX z podstawka AM3 (chipset 770g i 880g) ktore
    > zuzywaja w granicach 10W w idle, dodajac do tego zasilacz 300W o niskiej
    > sprawnosci w idle wychodzi powyzej 30W, uwazam ze zastosowanie zasilacza 200W
    > i dodatkowo o wysokiej sprawnosci mogloby znaczoca obnizyc pobierana moc

    co wygooglałem:
    "certyfikat 80 PLUS GOLD potwierdza sprawność 88% pod obciążeniem w jednej
    czwartej, 92% przy obciążeniu w połowie oraz 88% przy maksymalnym obciążeniu."

    Wynika z tego, że zasilacz powinien być obciążony połową mocy.
    Ale płyta AM3 może pobiera 10W, a reszta bebeszków? Gdzie procesor, gdzie grafa,
    dyski, wentylatory...
    W sumie będzie pewnie ze 150W. A może ten komputer głównie będzie robił NIC?

    Pozdrawiam
    Feromon

  • 33. Data: 2011-03-04 19:31:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "pw" napisał w wiadomości grup
    > albo mozesz podac moc w stanie jalowym (bez obciazenia), tez to cos obrazuje

    Straty jałowe są całkowicie pomijane względem obciążenia.

  • 34. Data: 2011-03-04 20:17:01
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Użytkownik "pw" napisał w wiadomości grup
    >
    > Straty jałowe są całkowicie pomijane względem obciążenia.

    To dlaczego teraz wprowadza się jakieś normy na zasilanie standby?
    Zasilacz ATX ma opcję standby.
    Nie jest to dokładnie to samo co praca bez obciążenia.
    Sprawność przy małym - zerowym obciążeniem jest istotna w przypadku jeżeli
    obciążamy zasilacz w mniej niż 50% (im bardziej mniej, tym bardziej istotne)
    Mam podobny przypadek i zastanawiam się nad wymianą zasilacza na zwykły
    liniowy. Pozbędę się wiatraczka i sprawność powinna być większa.

    --
    Desoft

  • 35. Data: 2011-03-04 21:54:10
    Temat: Odp: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    > Zasilacz ATX ma opcję standby.

    realizowana w inny sposob niz normalna praca

    > Nie jest to dokładnie to samo co praca bez obciążenia.
    > Sprawność przy małym - zerowym obciążeniem jest istotna

    nie jest istotna bo doprowadza do zniszczenia zasilacza

    > w przypadku jeżeli obciążamy zasilacz w mniej niż 50% (im bardziej mniej, tym
    > bardziej istotne)

    procentowo moze i owszem, natomiast w realnych zastosowaniach faktyczne
    straty sa groszowe (a i to tylko latem kiedy z ciepla pozytku nie ma)

    mowa oczywiscie o przecietnym desktopie

  • 36. Data: 2011-03-05 06:23:15
    Od: pw <p...@g...com>

    On 03/04/2011 07:35 PM, Feromon wrote:

> [...]
    >
    > Wynika z tego, że zasilacz powinien być obciążony połową mocy.
    > Ale płyta AM3 może pobiera 10W, a reszta bebeszków? Gdzie procesor,

    nowsze procesory AMD zuzywaja kilka watow w idle, wiatraki gdy procesor
    nie jest obciazony, rowniez znajduja sie w stanie spoczynku, grafika
    jest zintegrowana w chipie 770g lub 880g, dysk ssd nie zuzywa prawie
    wogole pradu

  • 37. Data: 2011-03-05 06:58:59
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 4 Mar 2011 17:16:34 +0100,
    Hades <w...@v...pl> screamed:

    > Jak sobie ustawisz czytnik zeby wklejal > > > > > > > > >
    > to bedzie zdecydowanie lepiej.

    Jak sobie *ustawię* czytnik...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 07:58:30 user up 12732 days, 19:53, 1 user, load average: 0.30, 0.01, 0.04 ]

    I went to a meeting for premature ejaculators. I left early. -- Jack Benny

  • 38. Data: 2011-03-05 07:55:44
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > realizowana w inny sposob niz normalna praca

    I tu Cię mam. :-).
    Dlatego właśnie standby realizowane jest na osobnym układzie - jest to z
    reguły osobny zasilacz, bo sprawność zasilacza głównego przy takim
    obciążeniu jest kosmicznie nie ekonomiczna.

    > nie jest istotna bo doprowadza do zniszczenia zasilacza

    Nie każdego. I pojęcie małe obciążenie jest względne.
    W moim przypadku pomierzone prądy na wyjściu zasilacza
    na 5V - 4A na 12V - 0,3A reszta niemierzalne. Daje to moc 25W i obciążenie
    zasilacza w granicach 15%. Więc jaką ma sprawność ten przypadek?

    > procentowo moze i owszem, natomiast w realnych zastosowaniach faktyczne
    > straty sa groszowe (a i to tylko latem kiedy z ciepla pozytku nie ma)

    Realnie zostało to włączone w 2000 roku, pracuje do dzisiaj, uzbierało się
    trochę tych groszy.

    > mowa oczywiscie o przecietnym desktopie

    Raczej nie. Mam przeciętny komputer który pobiera dużo więcej mocy i się tym
    nie przejmuję. Używam to zużywa. Ale tamtem chodzi 24godz/dobę.

    --
    Desoft

  • 39. Data: 2011-03-05 08:39:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-03-2011 o 19:35:26 Feromon <f...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Wynika z tego, że zasilacz powinien być obciążony połową mocy.
    > Ale płyta AM3 może pobiera 10W, a reszta bebeszków? Gdzie procesor,
    Procesor max 15-20W
    > gdzie grafa,
    W procku

    dyski,
    Powiedzmy 5W

    wentylatory...
    5W

    > W sumie będzie pewnie ze 150W.
    Razem 50W, czyli optymalnie potrzebuje on zasilacz 100W.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 40. Data: 2011-03-05 10:50:48
    Od: pw <p...@g...com>

    On 03/05/2011 08:55 AM, Desoft wrote:

> [...]
    > reguły osobny zasilacz, bo sprawność zasilacza głównego przy takim
    > obciążeniu jest kosmicznie nie ekonomiczna.

    wlasnie, taki zasilacz to marzenie, ale zeby nie tylko dzialal w trybie
    standby, ale rowniez w trybie normalnej pracy do 50W

    znasz jakies modele, ktore tak funkcjonuja?