  • 41. Data: 2023-12-20 15:27:21
    Temat: Re: Zasada niezachowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/12/2023 21:40, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Mogę Bardem?
    > Proszsz:
    [...]
    > Jednym z takich sporów jest spór dotyczący natury światła.

    Dyskusja nie jest o żarówce, tylko o bliżej nieokreśonym urządzeniu, w
    100% opisywalnym prawiami Maxwella.

  • 42. Data: 2023-12-20 15:28:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/12/2023 17:27, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Jak nie wkładam? A najebanie polem magnetycznym neodymów to pies?

    Postulujesz, że w wyniku działania w/w maszyny, pole magnetyczne się
    zredukuje?

  • 43. Data: 2023-12-21 13:50:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2023 o 15:27, heby pisze:
    > [...]
    >
    > Dyskusja nie jest o żarówce, tylko o bliżej nieokreśonym urządzeniu, w
    > 100% opisywalnym prawiami Maxwella.

    No ok ale ja odbiegłem lekko od tematu "urządzenia" sugerując, że nie
    wszystko zostało dokładnie zbadane i są spory.

    No to masz znów Barda...bo nie chce mi się kopać po necie:

    Pytanie:
    Czy wszystkie równania Maxwella w 100% określają wszystkie możliwe stany
    pola elektromagnetycznego, wobec najnowszych odkryć?

    "Krótka odpowiedź brzmi: nie.

    Równania Maxwella są bardzo dobrze zbadanymi prawami fizycznymi, które
    zostały wielokrotnie zweryfikowane eksperymentalnie. Są one podstawą
    elektrodynamiki klasycznej, która opisuje zachowanie pól
    elektromagnetycznych w skali makroskopowej.

    Jednak w skali kwantowej, czyli na poziomie cząstek elementarnych,
    elektrodynamika klasyczna przestaje być wystarczająca. W tym przypadku
    potrzebna jest kwantowa elektrodynamika (QED), która opisuje zachowanie
    pól elektromagnetycznych w skali kwantowej.

    QED jest jedną z najlepiej zweryfikowanych teorii fizycznych, ale nadal
    istnieją pewne obszary, w których nie jest całkowicie spójna. Na
    przykład, QED przewiduje, że promieniowanie elektromagnetyczne emitowane
    przez cząstki elementarne powinno mieć nieskończoną moc. Jednak
    obserwacje eksperymentalne pokazują, że moc tego promieniowania jest
    ograniczona. Ta rozbieżność jest znana jako problem cząstek punktowych.

    Obecnie prowadzone są badania nad rozwiązywaniem problemu cząstek
    punktowych. Jednym z potencjalnych rozwiązań jest teoria supersymetrii.
    Supersymetria przewiduje, że każda cząstka elementarna ma swojego
    superpartnera, który ma przeciwną spin. Teoria ta może prowadzić do
    nowej teorii, która jest bardziej spójna z obserwacjami eksperymentalnymi.

    Oprócz problemu cząstek punktowych, istnieją również inne obszary, w
    których najnowsze odkrycia mogą prowadzić do modyfikacji równań
    Maxwella. Na przykład, badania nad ciemną materią i ciemną energią
    sugerują, że te tajemnicze substancje mogą oddziaływać ze sobą poprzez
    pola elektromagnetyczne. Jeśli zostanie to potwierdzone, może to wymagać
    dokonania pewnych modyfikacji w równaniach Maxwella.

    Podsumowując, najnowsze odkrycia wskazują, że równania Maxwella nie w
    100% określają wszystkie możliwe stany pola elektromagnetycznego. W
    skali kwantowej, czyli na poziomie cząstek elementarnych, potrzebna jest
    kwantowa elektrodynamika (QED), która jest bardziej spójna z
    obserwacjami eksperymentalnymi. Ponadto, badania nad ciemną materią i
    ciemną energią sugerują, że te tajemnicze substancje mogą oddziaływać ze
    sobą poprzez pola elektromagnetyczne, co może wymagać dokonania pewnych
    modyfikacji w równaniach Maxwella."
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 44. Data: 2023-12-21 14:04:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2023 o 13:56, a...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    (ciekawe o jakiej amplitudzie).
    > Czyli co, zamiast o częstotliwości rzędu MHz ? Mechaniczne drgania ?

    Może tak, skoro nie wiesz, ze przed pytajnikiem stawianie spacji jest
    rażącym błędem, to zajrzyj może do definicji "amplitudy". Możliwe, że
    pomyliłeś z częstotliwością.
    [...]
    > No właśnie chodzi o te sprzężenie.
    > Zbliżasz magnes do zwartego przewodnika - zaczyna w nim płynąć prąd i poprzez to
    "sprzężenie" przewodnik ucieka od magnesu.
    > Oddalasz magnes - przewodnik goni magnes.
    > Jak widać w obu sytuacjach wzajemna prędkość: przewodnik - pole magnetyczne
    > zmniejsza się a to powoduje zmniejszenie SEM.

    Nie, nie rozumiesz zjawiska sprzężenia :) Raz, że przewodnik nie jest
    zwarty (co zakładasz w błędnej tezie) to nie rozumiesz, że wprowadzenie
    w rezonans stałego pola magnetycznego, czyniąc go zmiennym, może
    powodować jego drenaż, dodając energii do obwodu.
    [...]

    > Tak, tylko że to oddziaływanie magnes-przewodnik ZAWSZE jest takie aby wyhamować
    > wzajemny ruch magnes-przewodnik.
    > Przecież energia prądu w przewodniku (którą można wykonać pracę) musi z czegoś
    pochodzić.
    > A pochodzi ona właśnie z energii kinetycznej magnesu (z wirowania lub jak tu z
    drgań).

    Nie tylko. Dodatkowa energia, która powoduje dalsze wzbudzenie obwodu,
    może pochodzić z energii pola magnetycznego magnesów. Samo pole
    magnetyczne, kiedy jest "stałe" niczego nie może oddać. Wprowadzone
    jednak w drgania (czyli ruch) już może. Nie jest to "WIELKA" energia ale
    wystarczająca do powodowania przemiany na prąd elektryczny z minimalnym
    bilansem dodatnim. Możesz uznać to jako przemiennik energii magnesu
    stałego do wytworzenia prądu elektrycznego.
    [...]
    > ??? No, niby jest tam jakaś energia w tych magnesach w postaci pola magnetycznego,
    > ale ile jej tam jest - obstawiam że maksymalnie coś koło kilku dżuli - czyli kilka
    amper przy 1 wolcie przez 1 sekundę.
    > Pole zanika (no bo odebraliśmy jego energię) i co dalej ?

    Pole nie zanika, bo jest tam cały czas obecne, dokąd nie "wydoisz" go do
    zera w sensie utraty pola magnetycznego przez magnesy.

    > Bzdura kompletna.

    W twoim pojęciu :)

    > No to teraz jasne dlaczego piszesz takie oczywiste brednie.
    > Człowiek chyba aż takich głupot by nie wypisywał na pośmiewisko.

    Widać, że nie rozumiesz tego prostego-możliwego mechanizmu i wcale się
    nie dziwię.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 45. Data: 2023-12-21 14:44:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/12/2023 13:50, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > elektrodynamiki klasycznej, która opisuje zachowanie pól
    > elektromagnetycznych w skali makroskopowej.

    Czy w omawianym w wątku urządzeniu widzisz gdzieś niemakroskopowe
    urządzenie?

    > Jednak w skali kwantowej

    I nowu nie na temat. Omawiane urządzenie nie jest układem kwarków,
    splątaniem kwantowym oraz niczym podobnym.

    W skali makroskopowej, w jakiej rozpatrujemy to urządzenie, nie ma
    potrzeby martwienia się o zjawiska kwantowe. Urządzenia takie doskonale
    opisywane są Maxwellem. Odnalezienie tutaj czegoś nowego było by
    odkryciem nowej fizyki.

  • 46. Data: 2023-12-21 14:59:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2023 o 14:44, heby pisze:

    > Czy w omawianym w wątku urządzeniu widzisz gdzieś niemakroskopowe
    > urządzenie?

    Powtórzę, co wyciąłeś:

> [...]

    > I nowu nie na temat. Omawiane urządzenie nie jest układem kwarków,
    > splątaniem kwantowym oraz niczym podobnym.

    Odnieś się do mojego powyższego zdania, które jest wynikiem tego zdania:

  • 47. Data: 2023-12-21 15:05:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2023 o 14:44, heby pisze:

    > I nowu nie na temat.

    Dopiszę. Dotąd nie widziałem udanych prób "wyciągania" energii z
    magnesów stałych... i do tego się odniosłem. Nie ma to nic wspólnego z
    równaniami Maxwella, bo nie o te równania chodzi. Chodzi o możliwość i
    sposób podejścia do tego problemu, inny niż dotąd stosowane. Sama
    struktura pojęcia "zmiennego pola magnetycznego" opisywana tutaj przez
    twórców urządzenia (w sensie zmiany tego stałego pola) która może być
    źródłem do wykorzystania jest dosyć nowatorska i zastanawiająca i nie
    uważam że niemożliwa, gdzie zakładają wątek, użyłeś tezy w temacie,
    który nie zawiera rozumienia przemiany energii w ogóle.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 48. Data: 2023-12-21 15:59:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/12/2023 15:05, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Dopiszę. Dotąd nie widziałem udanych prób "wyciągania" energii z
    > magnesów stałych...

    Może dla wyjasnienia:

    Magnes staly nie posiada energi w sensie o jakim myslisz.

    Energię posiada *coś* interktywnie oddziałujace z tym polem.

    Nie da się "wyssać energi z magnesu stałego" bo jej tam nie ma w sensie
    w jakim chciałbyś.

    Ogólnie pola tego typu (grawitacyjne, elektryczne, magnetyczne) są tylko
    nośnikiem. Rzeczywistą energię posiada *coś* umieszczone w tych polach i
    oddziałujące z nimi.

    Pole grawitacyjne nie ma żadnej "energii" do momentu, kiedy umieścisz w
    nim przedmiot. Ale wtedy to nie pole ma energię, tylko ten przedmiot.
    Pole jest niezbędne do pojawienia się energi potencjalnych, ale samo
    pole nie ma "energii", energia pochodzi z oddziaływania z polem.

    Można doskutowac, że do stworzenia pola magnetycznego w postaci magnesu
    stałego potrzebna jest energią, ale to nie ma nic wspólnego z jej
    późniejszą produkcją w prądnicy. Energia włożona w "prostowanie domen"
    nie bierze udziału w produkcji energi związanej z interakcją innych
    przedmiotów w wytworzonym w ten sposób polu.

    Ludzie widzący w magnesach stałych niewyczerpalne źródło energi
    zazwyczaj nie rozumieją, że źródłem energii elektrycznej w prądnicy nie
    jest pole, a ruch w tym polu, interakcja, zmiana natężenia. Samo pole
    nie jest źródłem energii, jest nośnikiem i konwerterem. Nie ma z czego
    wyciągać.

    > równaniami Maxwella, bo nie o te równania chodzi. Chodzi o możliwość i
    > sposób podejścia do tego problemu, inny niż dotąd stosowane.

    Wszystkie metody "inne" będa zgodne z prawami Maxwella. Nie da się ich
    obejść, w skali makroskopowej nie ma wątpliwości. W skali kwantowej to
    zależy czy znajdziemy backdoora w fizyce. Na razie nie znaleźliśmy.

> [...]
    > twórców urządzenia (w sensie zmiany tego stałego pola) która może być
    > źródłem do wykorzystania jest dosyć nowatorska

    Nie. Trafo z akwarium nie jest nowatorski. A ma zmienne pole.

    > i zastanawiająca i nie
    > uważam że niemożliwa

    To bardzo niedobrze. Matematyka uważa że niemożliwa. Całki uważają, że
    niemożliwa.

    >, gdzie zakładają wątek, użyłeś tezy w temacie,
    > który nie zawiera rozumienia przemiany energii w ogóle.

    Własnie z dobrego pojmowania przemian energii wynika, że nie da się jej
    wytworzyc w tym urządzeniu, z powietrza. A po nieco lepszej edukcji z
    zakresu fizyki można też zrozumiec, że nie da się jej wydobyc z magnesów
    stałych, z tych samych przyczyn co nie da się jej wydobyć z polnego
    kamienia, nie ruszajac go z miejsca, mimo że zajebiście dużo waży.

    Mam wrażenie że interesujesz się eksperymentami Pana Szumiło. On też
    widzi energię w wodzie, magnesie, cewce. Mówi w kółko o amplitudach i
    używa woltomierza do pokazywania, że zbudował prądnice bez oporów.

  • 49. Data: 2023-12-21 20:10:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Dec 2023 15:59:53 +0100, heby wrote:

> [...]
    >
    > Energię posiada *coś* interktywnie oddziałujace z tym polem.
    >
    > Nie da się "wyssać energi z magnesu stałego" bo jej tam nie ma w sensie

    Ale conieco energii tam jest.
    Magnes wymaga dostarczenia energii na początkowe namagnesowanie,
    z biegiem lat powolutku słabnie itp ...

    Wymaga też dostarczenia energii jak chcemy rozmagnesować :-)

> [...]
    > oddziałujące z nimi.
    >
    > Pole grawitacyjne nie ma żadnej "energii" do momentu, kiedy umieścisz w

    Zródlem pola g. jest jednak masa. A duża masa składa się z wielu
    małych, które są wzajemnie w swoim polu.
    Tylko, Ĺźe to jest energia ujemna :-)

    > MoĹźna doskutowac, Ĺźe do stworzenia pola magnetycznego w postaci magnesu
    > stałego potrzebna jest energią, ale to nie ma nic wspólnego z jej
    > późniejszą produkcją w prądnicy.

    Zgadza się.

    > Ludzie widzący w magnesach stałych niewyczerpalne źródło energi
    > zazwyczaj nie rozumieją, że źródłem energii elektrycznej w prądnicy nie
    > jest pole, a ruch w tym polu,

    A wrecz siłą ten ruch napędzająca.

    J.

  • 50. Data: 2023-12-21 20:18:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.12.2023 o 20:10, J.F pisze:
    > Ale conieco energii tam jest.
    > Magnes wymaga dostarczenia energii na początkowe namagnesowanie,
    > z biegiem lat powolutku słabnie itp ...

    A ten słabnący strumień wytworzy (teoretycznie) prąd?
    Chyba tak.

    Robert