  • 51. Data: 2023-12-21 20:40:55
    Temat: Re: Zasada niezachowania
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A ten słabnący strumień wytworzy (teoretycznie) prąd?
    > Chyba tak.

    Później odpiszę na post 'heby' ale teraz tak na szybko:

    Oczywiście znów Bard:

    Jaką energię mogą przechowywać magnesy w swoim polu magnetycznym i jak
    się ją tam umieszcza?

    "Magnesy mogą przechowywać energię w swoim polu magnetycznym. Ta energia
    nazywana jest energią magnetyczną. Energia magnetyczna jest
    proporcjonalna do kwadratu indukcji magnetycznej:

    E = 1/2 * ?0 * B^2
    gdzie:

    E to energia magnetyczna
    ?0 to stała magnetyczna
    B to indukcja magnetyczna
    Indukcja magnetyczna to wielkość pola magnetycznego. Im wyższa jest
    indukcja magnetyczna, tym więcej energii może przechowywać magnes.

    Energia magnetyczna jest umieszczana w magnesie przez proces zwany
    magnetyzacją. Magnetyzacja to proces ustawiania cząstek magnetycznych w
    określonym kierunku. W magnesie trwałym cząstki magnetyczne są ustawione
    w taki sposób, że tworzą pole magnetyczne.

    Magnesy można magnetyzować na wiele sposobów, na przykład:

    Magnetyzacja trwała - jest to proces, w którym cząstki magnetyczne są
    ustawiane w określonym kierunku na stałe. Proces ten zachodzi podczas
    wytwarzania magnesów trwałych.

    Magnetyzacja indukcyjna - jest to proces, w którym cząstki magnetyczne
    są ustawiane w określonym kierunku przez zewnętrzne pole magnetyczne.
    Proces ten można wykorzystać do magnetyzacji magnesów miękkich.

    Magnetyzacja termoelektryczna - jest to proces, w którym cząstki
    magnetyczne są ustawiane w określonym kierunku przez przepływ prądu
    elektrycznego. Proces ten można wykorzystać do magnetyzacji magnesów
    miękkich.

    Ilość energii, którą może przechowywać magnes, zależy od jego materiału
    i kształtu. Magnesy trwałe wykonane z materiałów ferromagnetycznych,
    takich jak żelazo, nikiel i kobalt, mogą przechowywać znaczne ilości
    energii. Magnesy miękkie wykonane z materiałów ferromagnetycznych
    również mogą przechowywać energię, ale mniej niż magnesy trwałe"

    I druga, ciekawa odpowiedź:

    Czy da się wykorzystać energię magnesu trwałego jako źródło energii?

    "Tak, można wykorzystać energię magnesu trwałego jako źródło energii.
    Istnieje kilka różnych sposobów na zrobienie tego, ale wszystkie
    polegają na wykorzystaniu energii pola magnetycznego magnesu do
    wykonania pracy.

    Jeszcze jednym sposobem na wykorzystanie energii magnesu trwałego jest
    wykorzystanie go do przechowywania energii. Magnesy trwałe mogą
    przechowywać energię w swoim polu magnetycznym. Gdy pole magnetyczne
    jest osłabiane, energia jest uwalniana. Ta energia można następnie
    wykorzystać do zasilania urządzeń elektrycznych.

    Obecnie istnieją komercyjne produkty wykorzystujące energię magnesów
    trwałych. Na przykład są dostępne magnesy trwałe, które można
    wykorzystać do napędzania generatorów elektrycznych, silników
    elektrycznych i urządzeń przenośnych.

    Jednak nadal trwają badania nad bardziej wydajnymi sposobami
    wykorzystania energii magnesów trwałych. Zespół naukowców z Uniwersytetu
    Stanforda opracował nowy typ magnesu trwałego, który jest znacznie
    silniejszy niż istniejące magnesy. Ten nowy typ magnesu ma potencjał do
    zwiększenia wydajności urządzeń wykorzystujących energię magnesów trwałych."

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 52. Data: 2023-12-21 20:41:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/12/2023 20:18, Robert Wańkowski wrote:
    > A ten słabnący strumień wytworzy (teoretycznie) prąd?
    > Chyba tak.

    Skoro słabnie strumień, to wytworzy się fala em. Być może też zaindukuje
    jakiś prąd z tego powodu.

    Torche jak szukanie przecieku 0.5l na rok w elektrowni wodnej.

  • 53. Data: 2023-12-21 20:46:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/12/2023 20:40, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Jaką energię mogą przechowywać magnesy w swoim polu magnetycznym i jak
    > się ją tam umieszcza?

    Dokładnie taką, jak kosztowała namagnesowanie tego magnesu.

    Jest ona nieskończonie mniejsza niż energia którą można tym polem
    *przetworzyć*.

> [...]
    > trwałych. Na przykład są dostępne magnesy trwałe, które można
    > wykorzystać do napędzania generatorów elektrycznych, silników

    To powyżej to brednie free energy i pomieszanie pojęć.

    Nie cytuj już tego AI, to kompromitacja. Jest głupsze od Szumiły, a do
    tej pory to on wyznaczał dno.

  • 54. Data: 2023-12-21 20:57:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2023 o 20:46, heby pisze:

    > Nie cytuj już tego AI, to kompromitacja. Jest głupsze od Szumiły, a do
    > tej pory to on wyznaczał dno.

    Szumiło nie tyle wyznaczał dno, co jest starym oszustem, ściganym listem
    gończym, żerującym na głupocie ludzi. Nawet go nie wspominaj :)
    To nawet nie powinno paść w tej dyskusji :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 55. Data: 2023-12-21 21:01:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2023 o 20:46, heby pisze:

    > To powyżej to brednie free energy i pomieszanie pojęć.
    >
    > Nie cytuj już tego AI, to kompromitacja.

    Niezupełnie. Inny przykład:

    Czy możesz podać przykład jakiegoś urządzenia, które korzysta tylko z
    energii magnesów stałych, bez udziału innej energii jako źródła, do
    przemiany na prąd elektryczny?
    -----------------------------------
    Tak, jest takie urządzenie. Nazywa się ono generatorem
    magnetohydrodynamicznym (MHD). Generator MHD wykorzystuje pole
    magnetyczne do przekształcenia energii kinetycznej płynu w energię
    elektryczną.
    Obraz: Generator magnetohydrodynamiczny (MHD)Otwiera się w nowym oknie
    pl.wikipedia.org
    Generator magnetohydrodynamiczny (MHD)

    Generator MHD składa się z dwóch elektrod umieszczonych w rurociągu,
    przez który przepływa płyn. Płyn jest podgrzewany lub zjonizowany, aby
    zwiększyć jego przewodnictwo elektryczne. Następnie płyn jest
    przepuszczany przez pole magnetyczne wytwarzane przez magnesy trwałe.

    Gdy płyn przepływa przez pole magnetyczne, cząstki elektrycznie płynu są
    odpychane lub przyciągane przez pole magnetyczne. To powoduje ruch
    cząstek, który powoduje przepływ prądu elektrycznego między elektrodami.

    Generatory MHD są potencjalnie bardzo wydajnym sposobem wytwarzania
    energii elektrycznej. Nie wymagają żadnych ruchomych części, co
    zmniejsza zużycie energii. Ponadto mogą być zasilane różnymi źródłami
    energii, takimi jak energia cieplna, energia jądrowa lub energia słoneczna.

    Jednak generatory MHD są nadal w fazie rozwoju. Są one stosunkowo drogie
    w produkcji i mają niskie napięcie wyjściowe. Jednak wraz z postępem
    technologicznym generatory MHD mają potencjał, aby stać się bardziej
    opłacalnym i wydajnym źródłem energii elektrycznej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 56. Data: 2023-12-21 21:13:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/12/2023 21:01, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > magnetohydrodynamicznym (MHD). Generator MHD wykorzystuje pole
    > magnetyczne do przekształcenia energii kinetycznej płynu

    I widzisz: znowu kompromitacja: miało być bez udziału innej energi, a w
    trzecim zdaniu jest energia kinetyczna płynu.

    Nie cytuj tego dziadostwa. Bo jeszcze pomyślę, że w to wszystki wierzysz.

  • 57. Data: 2023-12-22 11:09:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2023 o 21:13, heby pisze:

    > I widzisz: znowu kompromitacja: miało być bez udziału innej energi, a w
    > trzecim zdaniu jest energia kinetyczna płynu.

    Prawie dobrze kombinujesz ale nie dodaje się tutaj energii kinetycznej
    z zewnątrz. Uciąłeś szybciej niż zrozumiałeś sens :)

    Taaa a w następnym zdaniu, że energia kinetyczna wytwarzana jest przez
    przyciąganie i odpychanie magnesów :]...co innego z energią cieplną,
    potrzebną do podgrzewania/jonizowania płynu/gazu...ale nie musisz
    podgrzewać, wtedy uzysk jest mniejszy ale jest:)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 58. Data: 2023-12-22 11:25:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/12/2023 11:09, LordBluzg(R)?? wrote:
    >  Prawie dobrze kombinujesz ale nie dodaje się tutaj energii kinetycznej
    > z zewnątrz.

    Dodaje się. To energia kinetyczna płynu. Zaś jej źródłem może być jakas
    inna energia, na przykład cieplna.

    > Uciąłeś szybciej niż zrozumiałeś sens :)

    Sens rozumiem perfekcyjnie.

    Przestań już czytać to gówno, psuje Ci mózg.

    > Taaa a w następnym zdaniu, że energia kinetyczna wytwarzana jest przez
    > przyciąganie i odpychanie magnesów :]

    Nie, takie stwierdzenie nie padło, nawet AI nie jest aż takie głupie.
    Padło stwierdzenie o przyciąganiu i odpychani *cząstek*. Czastki te nie
    muszą być magnesami. Ale co ważne: są w ruchu. Pominąłeś najważniejszy
    detal.

    Energia nie jes *wytwarzana* przez przyciąganie czy odpychanie magnesów.
    Energia może być *przetworzona* wyłacznie, kiedy mamy do czynienia ze
    zmianą czegoś w obecności pola (nateżenir, ruch), a nie z samego faktu
    istnienia pola.

    >...co innego z energią cieplną,
    > potrzebną do podgrzewania/jonizowania płynu/gazu...ale nie musisz
    > podgrzewać, wtedy uzysk jest mniejszy ale jest:)

    Nie ma efektu, jesli płyn nie dysponuje energią kinetyczną. Skąd się
    bierze energia kinetyczna: z zewnatrz. Dowolna metoda wprawiająca w ruch
    płyn bedzie dobra.

  • 59. Data: 2023-12-22 11:46:02
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    > magnetohydrodynamicznym (MHD). Generator MHD wykorzystuje pole
    > magnetyczne do przekształcenia energii kinetycznej płynu w energię

    Znane. Sprawność na poziomie 1-3%.

    Ci od generatora wspominają coś o:
    cyt.
    the asymmetry of physical phenomena (1959, CP violation) - z ich strony www.
    Być może to to wtrącone dla zamotania sprawy, zmylenia konkurencji etc.

    Ładnie brzmi i prawie nikt tego nie rozumie.
    https://en.wikipedia.org/wiki/CP_violation

    Dalej jestem sceptyczny, choć jak klepałem wcześniej robią sporo prezentacji.

  • 60. Data: 2023-12-22 13:40:48
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 22.12.2023 o 11:46, alojzy nieborak pisze:
    > Znane. Sprawność na poziomie 1-3%.
    Raczej 30%. Byś zajrzał choć do gogla zanim coś palniesz.