  • 31. Data: 2023-12-19 18:12:46
    Temat: Re: Zasada niezachowania
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 19.12.2023 o 13:21, heby pisze:

    > Możesz przytoczyć przykład takiego sporu?

    malo ci tych na pl.sci.fizyka? tak masz pelno "publikacji" (w tym
    przypadku slowo pochodzi od publicznych-ubikacji)

  • 32. Data: 2023-12-19 20:03:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jak nie wkładam? A najebanie polem magnetycznym neodymów to pies?

    Dla mnie magnes to naciągnięta sprężyna lub kij w szprychach.

    Robert

  • 33. Data: 2023-12-19 20:32:51
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Dla mnie magnes to naciągnięta sprężyna lub kij w szprychach.

    Trochę kiepska analogia. Ja bym pole magnetyczne porównał to wirującego
    bąka w próżni. Chodzi tutaj o ruch ładunków elektrycznych i można je
    zdefiniować jako obszar wokół magnesu, w którym odczuwalny jest wpływ
    magnetyzmu.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 34. Data: 2023-12-19 20:39:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > bąka w próżni. Chodzi tutaj o ruch ładunków elektrycznych i można je
    > zdefiniować jako obszar wokół magnesu, w którym odczuwalny jest wpływ

    Zapytałem Barda:

    Do czego można porównać pole magnetyczne wokół magnesu?

    Pole magnetyczne wokół magnesu można porównać do strumienia wody
    wypływającego z kranu. Strumień wody jest ciągiem cząsteczek wody, które
    poruszają się w określonym kierunku. Podobnie, linie pola magnetycznego
    są ciągami cząsteczek o ładunku magnetycznym, które poruszają się w
    określonym kierunku.

    Kolejną analogią jest pole elektryczne wokół ładunku elektrycznego. Pole
    elektryczne jest ciągiem linii sił, które rozchodzą się od ładunku
    dodatniego i zwężają się w kierunku ładunku ujemnego. Podobnie, linie
    pola magnetycznego rozchodzą się od bieguna północnego magnesu i zwężają
    się w kierunku bieguna południowego.

    Oto kilka bardziej szczegółowych analogii:

    Siła pola magnetycznego jest podobna do ciśnienia wody. Im silniejsze
    pole magnetyczne, tym większa siła oddziaływania magnetycznego.
    Kierunek pola magnetycznego jest podobny do kierunku strumienia wody.
    Linie pola magnetycznego wychodzą z bieguna północnego i wchodzą do
    bieguna południowego.
    Liniowa gęstość pola magnetycznego jest podobna do szybkości strumienia
    wody. Im większa linia gęstość pola magnetycznego, tym szybciej
    poruszają się cząsteczki o ładunku magnetycznym.
    Oczywiście, analogie te nie są idealne. Pole magnetyczne jest bardziej
    złożonym zjawiskiem niż strumień wody czy pole elektryczne. Jednak mogą
    być one pomocne w zrozumieniu podstawowych pojęć związanych z polem
    magnetycznym."

    Jak widać, to sprężyna czy kij tak się nie zachowuje ;)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 35. Data: 2023-12-19 20:44:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jak widać, to sprężyna czy kij tak się nie zachowuje ;)

    A tak w ogóle to polecam zabawę z AI. Te najbardziej proste pytania są
    tam właściwe. Nie ma sensu sprawdzać czyjejś wiedzy zadając pytanie na
    grupie. Nie to, że mogę odpytać Barda i odpowiedzieć...ale Bard ma na to
    wchuj czasu :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 36. Data: 2023-12-19 21:40:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Możesz przytoczyć przykład takiego sporu?

    Mogę Bardem?

    Proszsz:

    "Czy są jakieś nowe spory i publikacje na ten temat oddziaływania i
    struktury zjawisk elektromagnetycznych, elektroindukcji itp. ?

    Tak, są pewne nowe spory i publikacje na temat oddziaływania i struktury
    zjawisk elektromagnetycznych, elektroindukcji itp.

    Jednym z takich sporów jest spór dotyczący natury światła. Tradycyjnie
    uważa się, że światło jest falą elektromagnetyczną, ale niektórzy
    naukowcy uważają, że może być ono również cząsteczką. W 2023 roku
    opublikowano nowe badania, które sugerują, że światło może być zarówno
    falą, jak i cząsteczką, w zależności od warunków.

    Innym spornym tematem jest kwestia struktury pola elektromagnetycznego.
    Tradycyjnie uważa się, że pole elektromagnetyczne jest ciągłe, ale
    niektórzy naukowcy uważają, że może być ono dyskretne. W 2023 roku
    opublikowano nowe badania, które sugerują, że pole elektromagnetyczne
    może być dyskretne w skali nanometrycznej.

    Oto kilka konkretnych przykładów nowych publikacji na ten temat:

    W artykule opublikowanym w czasopiśmie "Nature" naukowcy z Uniwersytetu
    Harvarda przedstawili nowe dowody na to, że światło może być zarówno
    falą, jak i cząsteczką. W eksperymencie naukowcy wykorzystali
    ultrakrótkie impulsy laserowe do generowania światła o bardzo wysokiej
    energii. Okazało się, że takie światło może zachowywać się jak fala lub
    cząsteczka, w zależności od tego, jak jest mierzone.
    W artykule opublikowanym w czasopiśmie "Physical Review Letters"
    naukowcy z Uniwersytetu w Zurychu przedstawili nowe dowody na to, że
    pole elektromagnetyczne może być dyskretne w skali nanometrycznej. W
    eksperymencie naukowcy wykorzystali nanostruktury do badania właściwości
    pola elektromagnetycznego. Okazało się, że pole elektromagnetyczne w
    takich nanostrukturach zachowuje się inaczej niż w przypadku pola ciągłego.
    Oczywiście, są to tylko dwa przykłady z wielu nowych badań, które są
    prowadzone w tej dziedzinie. Badania te mają potencjał do zmiany naszego
    zrozumienia zjawisk elektromagnetycznych.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 37. Data: 2023-12-19 21:48:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.12.2023 o 12:31, sundayman pisze:

    > Po pierwsze przypomnę, że być może całkowita energia wszechświata wynosi
    > zero. https://en.wikipedia.org/wiki/Zero-energy_universe
    >
    > Po drugie proponuję zapoznanie się z poniższym :
    > https://www.colorado.edu/faculty/moddel/sites/defaul
    t/files/attached-files/dmitriyevamoddel12.pdf

    Ależ ja tego nie neguję. Nawet jestem skłonny uznać, że na początku
    wszystkiego, było wszystko oprócz...czasu. Przyszedł czas i jebło :)

    > Po trzecie - sugeruję większą ostrożność w zbyt autorytatywnym
    > wypowiadaniu się na te tematy :)

    Nic takiego co sugerujesz, nie robię. Stwierdzam jedynie fakty.

    Fajnym przykładem gromadzenia "energii" jest "czarna dziura". Ta kurwa,
    wyposażona tylko w grawitację wpierdala wchuj energii, materii, czasu
    (obojętnie) i trzyma tak długo, aż nie jebnie :) Czego nie wpierdala to
    w sumie nie wiem ale sądzę że niewiele się ostaje :D

    "Magnes" ale trochę inny i bardziej nażarty "energią" :)

    Sorry za wulgaryzmy.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 38. Data: 2023-12-20 13:56:27
    Od: "a...@p...onet.pl" <a...@p...onet.pl>

    wtorek, 19 grudnia 2023 o 17:11:11 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > W dniu 19.12.2023 o 12:18, a...@p...onet.pl pisze:
    > [...]
    (ciekawe o jakiej amplitudzie).
    > Zapewne minimalnej.
    Czyli co, zamiast o częstotliwości rzędu MHz ? Mechaniczne drgania ?

    > Podaje. Rozumienie "zmiennego pola magnetycznego" musi być czymś
    > powodowane. Zapewne oddziaływaniem przewodnika, który również je
    > wytwarza (forma cewki). Operuję tylko na tym, co widać w sensie budowy
    > na filmie.

    > W innym polu/obcym magnetycznym? Powoduje :)
    Taki zielony jesteś z prądu elektrycznego?
    Wszystkie zjawiska magnetyczne prądu są związane z natężeniem a nie napięciem.
    Brak prądu = brak zjawisk.

    oddziaływać z polem magnetycznym,

    > No.

    > W polu magnetycznym?
    >
    > Raczej tworzyć dodatkowe sprzężenie zwrotne w sensie pola magnetycznego
    > oddziałujące na magnesy trwałe.
    No właśnie chodzi o te sprzężenie.
    Zbliżasz magnes do zwartego przewodnika - zaczyna w nim płynąć prąd i poprzez to
    "sprzężenie" przewodnik ucieka od magnesu.
    Oddalasz magnes - przewodnik goni magnes.
    Jak widać w obu sytuacjach wzajemna prędkość: przewodnik - pole magnetyczne
    zmniejsza się a to powoduje zmniejszenie SEM.

    > Obojętnie. W końcu magnes trwały, posiada już stałe pole magnetyczne.
    > Wprowadzenie go jednak w drgania i rezonans, powoduje oddziaływanie na
    > przewodnik, który w wyniku SEM zaczyna oddziaływać na magnesy swoim
    > wytworzonym polem. Takie "kółko" :)
    Tak, tylko że to oddziaływanie magnes-przewodnik ZAWSZE jest takie aby wyhamować
    wzajemny ruch magnes-przewodnik.
    Przecież energia prądu w przewodniku (którą można wykonać pracę) musi z czegoś
    pochodzić.
    A pochodzi ona właśnie z energii kinetycznej magnesu (z wirowania lub jak tu z
    drgań).

    Nigdy nie bawiłeś się prądniczką lub zwykłym silniczkiem z magnesami ?
    Zakręć wirnikiem raz gdy zaciski są wolne, a drugi raz gdy je zewrzesz drutem.
    Sam się przekonasz skąd pochodzi energia prądu z prądnicy.

> [...]
    > No raczej nie w tym przypadku.

    > Źle kombinujesz. Nie znamy dotąd sposobu "wzbudzenia" całego obwodu,
    > częstotliwości i punktu kiedy zachodzi rezonans (rezonans jest tutaj
    > bardzo ważny, bo eliminuje właśnie straty/zasada wahadła). Sadząc
    > ogólnie z projektu, skupiono się na możliwości "wydobycia" energii z
    > magnesów stałych, powodując wzbudzenie ich do punktu zmiennego pola
    > magnetycznego zdolnego oddziaływać na przewodnik .
    > Można to uznać, że jest to w jakimś sensie generator "harvestowy" do
    > wyciągania energii z magnesów stałych i przemiany na prąd elektryczny.
    ??? No, niby jest tam jakaś energia w tych magnesach w postaci pola magnetycznego,
    ale ile jej tam jest - obstawiam że maksymalnie coś koło kilku dżuli - czyli kilka
    amper przy 1 wolcie przez 1 sekundę.
    Pole zanika (no bo odebraliśmy jego energię) i co dalej ?
    Bzdura kompletna.

> [...]
    > pominiemy tutaj jakiekolwiek tarcie (straty) to może to działać długo.
    > dlatego znacznie lepsze rozwiązanie
    > Nie, bo trzeba osobno dostarczać energię kinetyczną w postaci obrotu.
    >
    > Ale tak patrząc bez specjalnego przyglądania, to "generator" o masie ok
    > tony, zajmujący 2m2 i produkujący 100W to nie wydaje się praktyczne,
    > jeśli pomyślimy o mocy 10kW. Przydałaby się druga planeta na to :D
    >
    > Tak nawiasem, to teraz spierasz się z AI https://bard.google.com/chat bo
    > to jego tekst, nie mój :) Spróbuj tam przedstawić swoje wątpliwości,
    No to teraz jasne dlaczego piszesz takie oczywiste brednie.
    Człowiek chyba aż takich głupot by nie wypisywał na pośmiewisko.

    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

    Adam

  • 39. Data: 2023-12-20 14:50:27
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    heby napisał(a):
    > Nie, to tylko scam, ale w bardzo dużej skali. Nie ma co drążyć. To tylko
    > zbiór buzzwords, ale tym razem skierowany nie dla idiotów przed YT, ale
    > dla kogoś wyżej (choć też idiotów).

    W sumie film mocno sugeruje perpetuma mobilnego:
    https://www.youtube.com/watch?v=Ck8QJTmjiAg

    Powiem tak, jest tego w internetach znacznie więcej niż w przypadku ostatnio
    omawianego turka który chciał od Philipsa 15 mld za tajemnicę swojego napędu:)
    Przy czym napęd turka zdechł po iluś godzinach, wtedy argumentacja była taka że coś
    się oderwało.
    No i koreańce podpisali już z arabami umowę na instalację generatorów.

    https://www.etnews.com/20181122000099
    https://m.mbn.co.kr/news/economy/4953037
    http://www.newyonhap.com/news/articleView.html?idxno
    =15910
    https://cm.asiae.co.kr/article/2023080710164460436
    https://www.news1.kr/articles/?5135343
    https://m.anewsa.com/article_sub3.php?number=2819175

    Jakie wnioski?
    Najstarszy film jutuboski z koreańskich prezentacji ma 5 lat, przez te 5 lat jakoś
    starają się
    promować swój pomysł. Ciekawe.

    Przy "free" energii o ile taka istnieje, pada na ryj petrodolar, tracą usańce, ruscy
    i araby.
    USAńce potrafią bronić petrodolara, kłania się rozjebana libia i irak którym przyszło
    do głowy
    odejście od dolarów. Teraz dochodzą BRIC`sy którym usańce chętnie przytrą nosa:)

    Nic to, obserwujem temat.

  • 40. Data: 2023-12-20 15:25:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/12/2023 18:12, Ghost wrote:
    > malo ci tych na pl.sci.fizyka?

    No tak, ale o świrach nie rozmawiamy. Lord przeciez odnosi się, liczę na
    to, do poważnych dyskusji. Chętnie bym się dowiedział jakich.