    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasada niezachowania
    Date: Thu, 21 Dec 2023 13:50:27 +0100

    W dniu 20.12.2023 o 15:27, heby pisze:
    > [...]
    >
    > Dyskusja nie jest o żarówce, tylko o bliżej nieokreśonym urządzeniu, w
    > 100% opisywalnym prawiami Maxwella.

    No ok ale ja odbiegłem lekko od tematu "urządzenia" sugerując, że nie
    wszystko zostało dokładnie zbadane i są spory.

    No to masz znów Barda...bo nie chce mi się kopać po necie:

    Pytanie:
    Czy wszystkie równania Maxwella w 100% określają wszystkie możliwe stany
    pola elektromagnetycznego, wobec najnowszych odkryć?

    "Krótka odpowiedź brzmi: nie.

    Równania Maxwella są bardzo dobrze zbadanymi prawami fizycznymi, które
    zostały wielokrotnie zweryfikowane eksperymentalnie. Są one podstawą
    elektrodynamiki klasycznej, która opisuje zachowanie pól
    elektromagnetycznych w skali makroskopowej.

    Jednak w skali kwantowej, czyli na poziomie cząstek elementarnych,
    elektrodynamika klasyczna przestaje być wystarczająca. W tym przypadku
    potrzebna jest kwantowa elektrodynamika (QED), która opisuje zachowanie
    pól elektromagnetycznych w skali kwantowej.

    QED jest jedną z najlepiej zweryfikowanych teorii fizycznych, ale nadal
    istnieją pewne obszary, w których nie jest całkowicie spójna. Na
    przykład, QED przewiduje, że promieniowanie elektromagnetyczne emitowane
    przez cząstki elementarne powinno mieć nieskończoną moc. Jednak
    obserwacje eksperymentalne pokazują, że moc tego promieniowania jest
    ograniczona. Ta rozbieżność jest znana jako problem cząstek punktowych.

    Obecnie prowadzone są badania nad rozwiązywaniem problemu cząstek
    punktowych. Jednym z potencjalnych rozwiązań jest teoria supersymetrii.
    Supersymetria przewiduje, że każda cząstka elementarna ma swojego
    superpartnera, który ma przeciwną spin. Teoria ta może prowadzić do
    nowej teorii, która jest bardziej spójna z obserwacjami eksperymentalnymi.

    Oprócz problemu cząstek punktowych, istnieją również inne obszary, w
    których najnowsze odkrycia mogą prowadzić do modyfikacji równań
    Maxwella. Na przykład, badania nad ciemną materią i ciemną energią
    sugerują, że te tajemnicze substancje mogą oddziaływać ze sobą poprzez
    pola elektromagnetyczne. Jeśli zostanie to potwierdzone, może to wymagać
    dokonania pewnych modyfikacji w równaniach Maxwella.

    Podsumowując, najnowsze odkrycia wskazują, że równania Maxwella nie w
    100% określają wszystkie możliwe stany pola elektromagnetycznego. W
    skali kwantowej, czyli na poziomie cząstek elementarnych, potrzebna jest
    kwantowa elektrodynamika (QED), która jest bardziej spójna z
    obserwacjami eksperymentalnymi. Ponadto, badania nad ciemną materią i
    ciemną energią sugerują, że te tajemnicze substancje mogą oddziaływać ze
    sobą poprzez pola elektromagnetyczne, co może wymagać dokonania pewnych
    modyfikacji w równaniach Maxwella."
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>