  • 21. Data: 2023-12-19 09:36:08
    Temat: Re: Zasada niezachowania
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A pierwszy post to niby o czym jest?

    Przecież nie o perpetum :D
    Perpetum mobile nie istnieje :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-12-19 11:31:52
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Przecież nie o perpetum :D
    > Perpetum mobile nie istnieje :D

    To nie przeszkadza, żeby dyskusje o nim istniały.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2023-12-19 12:14:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To nie przeszkadza, żeby dyskusje o nim istniały.

    To raczej dyskusje czysto filozoficzne, nic nie wnoszące do
    rzeczywistości. Czyste perpetum mobile nie jest możliwe (vide topic) i
    sens dyskusji prowadzi do niczego.

    Natomiast sposoby pozyskiwania i przemiany energii, jak najbardziej
    gdzie zdaję sobie sprawę z tego, że tutaj jest jeszcze trochę do
    "odkrycia" a nasze rozumienie "energii" niekoniecznie sprowadza się do
    tego, że musi ona być bardzo rozproszona. Przykładem jest tutaj energia
    "magnetyczna/magnesu" gdzie w przypadku grawitacji, czyli siły
    działającej cały czas na każdą materię, nie potrafimy jej przetworzyć (w
    sposób ciągły) ani wytworzyć (antygrawitacja).

    Akurat w omawianym przykładzie ktoś zastosował możliwość użycia
    zmiennego pola magnetycznego "wspomaganego", powiązany z rezonansem a to
    jednak zmienia postać rzeczy...bo niby wszystko już zbadano w tym
    zakresie ale nadal są spory i publikacje na ten temat w sensie
    oddziaływania i struktury zjawisk elektromagnetycznych, elektroindukcji itp.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2023-12-19 12:18:57
    Od: "a...@p...onet.pl" <a...@p...onet.pl>

    poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 13:15:39 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Ja zapytałem Barda...oczywiście po "korekcjach" bo na początku pluł
    > ogólnikiem i bzdurą :) i wypluł tak:

    Zabawię się w komentarz (dopóki mogę bo używam googla :( )

    > "
    > W przypadku AISEG przewodnik nie porusza się w tradycyjnym sensie.
    > Przewodnik jest umieszczony w polu magnetycznym wytwarzanym przez
    > drgające magnesy trwałe. Drganie magnesów trwałych powoduje zmianę pola
    > magnetycznego w czasie. Zmiana pola magnetycznego w czasie wytwarza siłę
    > elektromotoryczną w przewodniku.
    Wszystko normalnie, zamiast jak zwykłego wirowania magnesów są tylko drgania (ciekawe
    o jakiej amplitudzie).
    Oczywiście jak w takich "tajemniczych projektach" nikt nie podaje i nikt nie pyta co
    wywołuje
    te drgania magnesów - "domyślnie wg projektu" drgają same z siebie , a w praktyce
    jakiś silnik nimi porusza.

    > Siła elektromotoryczna wytwarzana w przewodniku jest proporcjonalna do
    > zmiany pola magnetycznego w czasie. Im większa jest zmiana pola
    > magnetycznego w czasie, tym większa jest siła elektromotoryczna.
    Nic niezwykłego.

    > Siła elektromotoryczna wytwarzana w przewodniku powoduje, że przewodnik
    > zaczyna drgać. Drgania przewodnika są proporcjonalne do siły
    > elektromotorycznej.
    Sama SEM niczego nie powoduje.
    Natomiast jeśli tą SEM wywołamy przepływ prądu, to tak - przewodnik zacznie
    oddziaływać z polem magnetycznym,
    i jeśli ten przewodnik nie jest przytwierdzony to będzie drgał.

    > Drgający przewodnik wytwarza prąd elektryczny. Prąd elektryczny jest
    > przekazywany do odbiornika.
    Drgania przewodnika nie mają nic do przepływu prądu, wręcz przeciwnie,
    te drgania (od przepływającego prądu) będą tylko zmniejszać wydajność całości.

    > Oto bardziej szczegółowy opis ruchu przewodnika w AISEG:
    >
    > Magnesy trwałe są umieszczone w obrębie przewodnika.
    > Magnesy trwałe drgają z częstotliwością wytwarzanego przez nie pola
    > magnetycznego.
    Raczej odwrotnie - wytwarzane pole magnetyczne drga z częstotliwością drgań
    mechanicznych magnesów.

    > Zmiana pola magnetycznego w czasie wytwarza siłę elektromotoryczną w
    > przewodniku.
    OK

    > Siła elektromotoryczna wytwarzana w przewodniku powoduje, że przewodnik
    > zaczyna drgać.
    Bzdura, SEM bez prądu który może wywołać nić nie powoduje.

    > Drgania przewodnika są proporcjonalne do siły elektromotorycznej.
    Raczej do prądu, i są to drgania pasożytnicze zmniejszające sprawność

    > Drgający przewodnik wytwarza prąd elektryczny.
    > Przewodnik drga w zmiennym polu magnetycznym, co wytwarza prąd elektryczny.
    Gdyby nie drgał, także by wytwarzał i to z lepszą sprawnością.
    Ponadto przepływ prądu tłumi drgania magnesów (bo płynie właśnie kosztem tej energii
    drgań magnesów)
    czyli trzeba czymś stale napędzać te drgania magnesów inaczej przestaną drgać - nic
    za darmo.

    > AISEG jest więc generatorem bez ruchomych części.
    A drgające magnesy i przewodnik to nie ruch ?

    > Przewodnik nie porusza się w tradycyjnym sensie.
    Bo ruch drgający to nie ruch ?

    > Przewodnik drga w zmiennym polu magnetycznym,
    > co wytwarza prąd elektryczny. Wersja prototypowa AISEG o mocy 100 watów
    > miała sprawność na poziomie około 80%. Oznacza to, że około 80% energii
    > magnesów trwałych zostało przetworzone na prąd elektryczny.
    Nic dziwnego jak mamy zbędne drgania przewodnika.

    > Oczekuje się, że komercyjne wersje AISEG będą miały sprawność na
    > poziomie około 90%."
    Czyli tak prawie jak zwykłe obrotowe prądnice.
    No ale te 90% energii z czego - jak zwykle w tego typu projektach nikt nie podaje.
    Czym są wywoływane te drgania magnesów.

    > Jak na razie, to gdzieś się to "spina" ale dokąd nie odpalę tego w
    > piwnicy, to nie uwierzę :)
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

    Dodatkowo dodam, że taki ruch drgający będzie chyba mało przyjemny dla
    wytrzymałości mechanicznej urządzenia, dlatego znacznie lepsze rozwiązanie
    to tradycyjne obracanie magnesami bez gwałtownych przyśpieszeń.

    Adam

  • 25. Data: 2023-12-19 12:31:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zakresie ale nadal są spory i publikacje na ten temat w sensie
    > oddziaływania i struktury zjawisk elektromagnetycznych, elektroindukcji

    Po pierwsze przypomnę, że być może całkowita energia wszechświata wynosi
    zero. https://en.wikipedia.org/wiki/Zero-energy_universe

    Po drugie proponuję zapoznanie się z poniższym :
    https://www.colorado.edu/faculty/moddel/sites/defaul
    t/files/attached-files/dmitriyevamoddel12.pdf

    Po trzecie - sugeruję większą ostrożność w zbyt autorytatywnym
    wypowiadaniu się na te tematy :)

  • 26. Data: 2023-12-19 13:21:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/12/2023 12:14, LordBluzg(R)?? wrote:
    > bo niby wszystko już zbadano w tym
    > zakresie ale nadal są spory i publikacje na ten temat w sensie
    > oddziaływania i struktury zjawisk elektromagnetycznych, elektroindukcji
    > itp.

    Możesz przytoczyć przykład takiego sporu?

  • 27. Data: 2023-12-19 17:10:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.12.2023 o 12:18, a...@p...onet.pl pisze:
    [...]
    > Zabawię się w komentarz (dopóki mogę bo używam googla :( )

    > Wszystko normalnie, zamiast jak zwykłego wirowania magnesów są tylko drgania
    (ciekawe o jakiej amplitudzie).

    Zapewne minimalnej.

> [...]
    co wywołuje
    > te drgania magnesów - "domyślnie wg projektu" drgają same z siebie , a w praktyce

    Podaje. Rozumienie "zmiennego pola magnetycznego" musi być czymś
    powodowane. Zapewne oddziaływaniem przewodnika, który również je
    wytwarza (forma cewki). Operuję tylko na tym, co widać w sensie budowy
    na filmie.

    > Nic niezwykłego.

    > Sama SEM niczego nie powoduje.

    W innym polu/obcym magnetycznym? Powoduje :)

    > Natomiast jeśli tą SEM wywołamy przepływ prądu, to tak - przewodnik zacznie
    oddziaływać z polem magnetycznym,
    > i jeśli ten przewodnik nie jest przytwierdzony to będzie drgał.

    No.

    > Drgania przewodnika nie mają nic do przepływu prądu, wręcz przeciwnie,
    > te drgania (od przepływającego prądu) będą tylko zmniejszać wydajność całości.

    W polu magnetycznym?

    Raczej tworzyć dodatkowe sprzężenie zwrotne w sensie pola magnetycznego
    oddziałujące na magnesy trwałe.

    > Raczej odwrotnie - wytwarzane pole magnetyczne drga z częstotliwością drgań
    mechanicznych magnesów.

    Obojętnie. W końcu magnes trwały, posiada już stałe pole magnetyczne.
    Wprowadzenie go jednak w drgania i rezonans, powoduje oddziaływanie na
    przewodnik, który w wyniku SEM zaczyna oddziaływać na magnesy swoim
    wytworzonym polem. Takie "kółko" :)

    > OK

    > Bzdura, SEM bez prądu który może wywołać nić nie powoduje.

    Powoduje drgania, będąc w obcym polu magnetycznym. Bez obcego pola to OK :)

    > Raczej do prądu, i są to drgania pasożytnicze zmniejszające sprawność

    No raczej nie w tym przypadku.

> [...]
    energii drgań magnesów)
    > czyli trzeba czymś stale napędzać te drgania magnesów inaczej przestaną drgać - nic

    Źle kombinujesz. Nie znamy dotąd sposobu "wzbudzenia" całego obwodu,
    częstotliwości i punktu kiedy zachodzi rezonans (rezonans jest tutaj
    bardzo ważny, bo eliminuje właśnie straty/zasada wahadła). Sadząc
    ogólnie z projektu, skupiono się na możliwości "wydobycia" energii z
    magnesów stałych, powodując wzbudzenie ich do punktu zmiennego pola
    magnetycznego zdolnego oddziaływać na przewodnik .
    Można to uznać, że jest to w jakimś sensie generator "harvestowy" do
    wyciągania energii z magnesów stałych i przemiany na prąd elektryczny.

    > A drgające magnesy i przewodnik to nie ruch ?

    > Bo ruch drgający to nie ruch ?

    Tradycyjnie! Tradycyjnie działają prądnice w sensie, że jest tam osobno
    podawana energia kinetyczna i zamieniana na prąd elektryczny. Tutaj nie
    ma podawania osobno energii kinetycznej, bo wytwarza się ona (drgania)
    ze zmiennego pola magnetycznego dla samych magnesów i przewodnika. Co
    zatem "zasila" ten obwód? Jedynym logicznym wnioskiem jest, że obwód
    jest zasilany z magnesów stałych i pole magnetyczne poddane
    drganiom/zmianom "drenuje" magnesy.

    > Nic dziwnego jak mamy zbędne drgania przewodnika.

    Brednia. Sprawność zapewne wynika z materiałów i wykonania tego prototypu.

    > Czyli tak prawie jak zwykłe obrotowe prądnice.
    > No ale te 90% energii z czego - jak zwykle w tego typu projektach nikt nie podaje.
    > Czym są wywoływane te drgania magnesów.

    Zmiennym polem magnetycznym cewek przy SEM, które oddziałuje na magnesy
    wprowadzając je w drgania. Tak, wiem, że to brzmi jak "perpetum mobile"
    ale nim nie jest. Mamy tutaj źródło energii, zawarte w magnesach trwałych.

    > Dodatkowo dodam, że taki ruch drgający będzie chyba mało przyjemny dla
    > wytrzymałości mechanicznej urządzenia,

    To jeszcze zależy jakiej częstotliwości tutaj użyto i jakie
    odkształcenia zachodzą. Sądzę że są to mikrony w sensie odchyleń. Jeśli
    pominiemy tutaj jakiekolwiek tarcie (straty) to może to działać długo.

    dlatego znacznie lepsze rozwiązanie
    > to tradycyjne obracanie magnesami bez gwałtownych przyśpieszeń.

    Nie, bo trzeba osobno dostarczać energię kinetyczną w postaci obrotu.

    Ale tak patrząc bez specjalnego przyglądania, to "generator" o masie ok
    tony, zajmujący 2m2 i produkujący 100W to nie wydaje się praktyczne,
    jeśli pomyślimy o mocy 10kW. Przydałaby się druga planeta na to :D

    Tak nawiasem, to teraz spierasz się z AI https://bard.google.com/chat bo
    to jego tekst, nie mój :) Spróbuj tam przedstawić swoje wątpliwości,
    ciekawe co odpowie :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2023-12-19 17:19:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Tak nawiasem, to teraz spierasz się z AI https://bard.google.com/chat bo
    > to jego tekst, nie mój :) Spróbuj tam przedstawić swoje wątpliwości,
    > ciekawe co odpowie :)

    Hehe, https://bard.google.com/chat ma więcej czasu niż ja, na odpowiedzi
    i dyskusje. Zamęcz go! :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2023-12-19 17:24:29
    Od: Jacek <j...@...pl>

    > A kto tutaj pisze o perpetum? Skąd taki pomysł?
    Ty serio? Przecież to jest generator "darmowej energii". Nic nie
    wkładasz a wyciągasz. Czyż nie?

  • 30. Data: 2023-12-19 17:27:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.12.2023 o 17:24, Jacek pisze:

    > Ty serio? Przecież to jest generator "darmowej energii". Nic nie
    > wkładasz a wyciągasz. Czyż nie?

    Jak nie wkładam? A najebanie polem magnetycznym neodymów to pies?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>