eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaZasada działania automatycznego balansu bieli w lustrzankach ? › Re: Zasada działania automatycznego balansu bieli w lustrzankach ?
    From: "kamil" <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zasada działania automatycznego balansu bieli w lustrzankach ?
    Date: Wed, 29 Apr 2009 10:59:30 +0100

    <b...@n...pl> wrote in message news:gt66st$4lk$1@node1.news.atman.pl...

    > W lustrzankach Nikona masz wybór między różnymi rodzajami świetlówek.
    > Możesz też zrobić zdjęcie białej kartki i na jej podstawie ustalać balans
    > bieli. Jak w aparatach innych marek jest to rozwiązane nie wiem, ale
    > pewnie podobnie. W sumie biała kartka jako obraz testowy jest najlepszym
    > rozwiązaniem, o ile robi się zdjęcia w jednym miejscu.

    W Canonie (i innych pewnie) tez mozna, ale to wciaz zadne rozwiazanie.
    Wyjdziesz na spacerek, ustawisz WB z kartka pod domem, a za chwile slonce
    schowa sie lekko za chmure i znow pstrykasz kartke. Nie zdazysz zrobic
    zdjecia, a slonce schowa sie za inna ciemniejsza/jasniejsza chmure i znow
    dupa. Dzieciak wbiegnie ci ze slonca pod drzewo - znow balans do niczego.

    Pozdrawiam
    Kamil