eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaZasada działania automatycznego balansu bieli w lustrzankach ? › Re: Zasada działania automatycznego balansu bieli w lustrzankach ?
    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zasada działania automatycznego balansu bieli w lustrzankach ?
    Date: Tue, 28 Apr 2009 12:00:26 +0200

    Paweł W. napisał(a):

    > No właśnie chciałbym uniknąć obróbki w kompie, albo zmieniania częstego
    > WB. Po prostu chciałbym, aby w trybie zielonym aparat radził sobie z
    > balansem bieli tak jak kompakt. Skoro sczytuje dane z matrycy, tak jak
    > kompakt, to w taki sam sposób może ustalić sobie balans bieli.
    > Stąd moje pierwsze pytanie - czy za AWB odpowiada jakiś niezależny
    > moduł, który ogranicza jego działanie od dołu do ok. 4000K???
    > Bo jak nie, to czemu jeszcze nie zrobiono AWB działającego w szerokim
    > zakresie temperaturowym, jak w najprymitywniejszych kompaktach?

    W przypadku lustrzanek część pracy może być wykonywana przez ten sam
    element, który mierzy ekspozycję. Pomiar matrycowy to też mierzenie
    koloru. Aż się prosi, żeby to wykorzystać. Jakoś nie zauważyłem
    znacznych przekłamań co do WB w mojej lustrzance. Przy auto daje dobre
    efekty, no chyba, że zdjęcie jest skomplikowane, conajmniej dwa różne
    źródła światła.

    wer