  • 31. Data: 2009-03-25 22:22:21
    Temat: Re: Żarówki o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10W
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 19:45:44 +0100, Konop wrote:
    >Hmmm.. jesteś pewny, że spirala 1000W zaświeci się przy 10W?? :)... ja
    >wiem, że to będzie jej fragment, ale mocy też będzie tylko fragment
    >;)... obawiam się, że 10W nie rozgrzeje kawałka spirali do czerwoności ;)...

    spirala 1000W/220V swieci sie przy 4.5A.

    To krotszy odcinek tez swieci sie przy 4.5A, i stosownie nizszym
    napieciu.

    J.

  • 32. Data: 2009-03-26 01:54:53
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Z pewnych względów to cenna właściwość :) Obciążenie ma służyć do
    > testowania zasilaczy komputerowych. Jak sobie taki poradzi z udarem
    > prądowym na żarówkach to tym bardziej z rozruchem kompa.

    Wreszcie wydało się do czego te żarówki mają służyć :-)
    Jeżeli projekt nie jest jeszcze w zaawansowanej fazie realizacji :-),
    proponuję rozważyć obciążanie zasilacza prostym układem zbudowanym na
    tranzystorach, np 2N3055. Uzyskujesz wtedy dodatkowo możliwość regulacji
    obciążenia. Obserwacji można dokonywać na amperomierzu (wprawdzie nie świeci
    jak żarówka, ale to chyba nie problem?:-).
    Regulacja obciążenia jest cenną zaletą - możesz badać gałąź 12V, 5V w
    zasilaczach o różnej wydajności prądowej, jak również łatwo ustalać punkt w
    którym zailacz uruchamia zabezpieczenie przeciwzwarciowe.

    Pozdrrr... Reksio

  • 33. Data: 2009-03-26 08:04:02
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Potrzebuję obciążenia a nie źródła światła :) a żarówka dlatego że z faktu
    > świecenia można wiele wywnioskować o zasilaniu. Przy diodzie jest to
    > trudniejsze i musisz się martwić o rozproszenie ciepła. No i kosztuje sporo

    Żarówka zmienia znacząco swoją oporność w zależności od rozgrzania.
    Kiedyś stosowało się oporniki z kanhalu.

    JanuszR

  • 34. Data: 2009-03-26 09:59:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 21:38:11 +0100, mk napisał(a):

    > Zapytaj tu:
    > http://www.wojnarowscy.com.pl/

    Skorzystałem z ich wyszukiwarki i nic nie mają. Sądzę że jakby mieli coś
    specjalnie sprowadzać to by musiało nieźle kosztować więc sobie daruję
    dalsze ich odpytywanie.
    --
    Jacek

  • 35. Data: 2009-03-26 10:23:02
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > 6V to zdaje się było też w trabantach.

    Na 100% 6V bylo w rowerach z oswietleniem pedzonym z dynama. I cos mi
    sie kojarza stare rometowe motorowery (Komar, Ogar itp.)

    --
    Marcin "Ahmed" Gala
    m.gala(maupa)interia.pl

  • 36. Data: 2009-03-26 11:11:53
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Czy ktoś słyszał o żarówkach o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10-20W?
    > Poguglowałem nieco ale poza parędziesiąt mW nie wykroczyłem :)

    Będzie ciężko.
    Chyba będziesz musiał połączyć kilkanaście żarówek rowerowych.

    zyga

  • 37. Data: 2009-03-26 17:34:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Gala napisał:

    > Na 100% 6V bylo w rowerach z oswietleniem pedzonym z dynama. I cos mi
    > sie kojarza stare rometowe motorowery (Komar, Ogar itp.)

    Motocykle również. Te, które miały zapłon iskrownikowy. A także Ford
    Model T. I w ogóle mnóstwo starych pojazdów. Napięcie 6,3V, stosowane
    między innymi do żarzenia lamp, wzięło się stąd, że tyle ma trzykomorowy
    akumulator ołowiowy używany w motoryzacji (i nie tylko).

    A tak przy okazji, to firma http://www.techlamps.pl sprzedaje żarówki
    3V/12W po 25,50zł brutto. Wiele innych na podobne napięcia i o podobnych
    mocach również. Znalezione psim swędem w guglach w ciągu kilku minut.

    Jarek

    --
    Proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam.

  • 38. Data: 2009-03-27 10:21:06
    Od: "Marek Niedoba" <s...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktoś słyszał o żarówkach o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10-20W?
    > Poguglowałem nieco ale poza parędziesiąt mW nie wykroczyłem :)

    Jacku!
    W lampach górniczych stosowano (a może jeszcze stosuje się) żarówki 2,5V
    kilka W ale nie pamietam teraz a nie mam takiej pod ręką.

    powodzenia Marek

  • 39. Data: 2009-03-28 12:00:58
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm.. jesteś pewny, że spirala 1000W zaświeci się przy 10W?? :)... ja

    Spiralka i żarówka 3V XXmW
    Jest obciążenie, jest i światło

    --
    Desoft

  • 40. Data: 2009-04-08 12:15:12
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Nie bo typowo są na kilkanaście V a poza tym za dużo roboty.
    > --
    no zarówki 100szt są na napiecie 2,3V czy cos około