  • 21. Data: 2009-03-25 20:15:39
    Temat: Re: Żarówki o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10W
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 21:07:18 +0100, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
    napisał(a):

    > A może równolegle 10 żaróweczek do latarek 3,5V 0,3A. Kiedyś bardzo
    > popularne gwintem E9 bodajże.

    No, to najbliższe temu co potrzebuję. Z tym że obecnie takie żaróweczki są
    cholernie drogie :)
    --
    Jacek

  • 22. Data: 2009-03-25 20:17:07
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Grzegorz Brzęczyszczykiewicz pisze:

    > A może równolegle 10 żaróweczek do latarek 3,5V 0,3A. Kiedyś bardzo
    > popularne gwintem E9 bodajże.
    >
    > G.B.

    Ewentualnie inne np. kryptonowe - ok 0,7 A więc będzie ich tylko 5 szt.

    G.B.

  • 23. Data: 2009-03-25 20:17:09
    Od: "JG" <g...@c...uj.edu.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś słyszał o żarówkach o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10-20W?
    > Poguglowałem nieco ale poza parędziesiąt mW nie wykroczyłem :)

    Hmm.

    A przeszkadzało by Ci gdybyś połączył kilka równolegle ?

    np.
    http://www.centrumelektroniki.pl/Zarowka_Krypton_3,6
    V_0,75A_Bez_Gwintu,p17568.html
    http://hurtownia.win.pl/product_info.php/cPath/41_83
    /products_id/1917?topS
    http://www.interlumen.com/e10-36v-1a-h-helios-p-3779
    .html
    http://www.interlumen.com/e10-35v-03a-s-polamp-p-377
    5.html
    http://www.unitrel.pl/index.php?go=170&id=5 pozycja 3 (MAC-ZAROWKA
    HAL2.8V/0.85A HS28)
    http://www.linear.biz.pl/produkt,1621,61,%C5%BBAR%C3
    %93WKA-KRYPTONOWA-1263-2,5V-0,7A-E10.html
    http://www.linear.biz.pl/produkt,1618,61,%C5%BBAR%C3
    %93WKA-KRYPTONOWA-1233-3,6V-0,75A.html
    http://www.linear.biz.pl/produkt,1623,61,%C5%BBAR%C3
    %93WKA-KRYPTONOWA-3503-3V-0,3A.html

    Pozdrawiam

    JG
    www.republika-marzen.pl

  • 24. Data: 2009-03-25 20:18:43
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy ktoś słyszał o żarówkach o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10-20W?

    3,6V/1A stosowane w nachełmnych lampach górniczych, bywają też dwuwłóknowe
    1+0,5A

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 25. Data: 2009-03-25 20:26:43
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Potrzebuję obciążenia a nie źródła światła :) a żarówka dlatego że z faktu
    > świecenia można wiele wywnioskować o zasilaniu. Przy diodzie jest to
    > trudniejsze i musisz się martwić o rozproszenie ciepła. No i kosztuje
    > sporo
    > :)

    Weź jednak pod uwagę, że żarówka ma bardzo nieliniową charakterystykę i
    podczas startu pobiera o wiele wiekszą moc. Lepszym rozwiązaniem będzie
    użycie odpowiedniego rezystora ceramicznego przymocowanego do kawałka
    radiatora.

  • 26. Data: 2009-03-25 20:38:11
    Od: mk <r...@m...remove>

    Jacek Maciejewski pisze:
    > Witam
    > Czy ktoś słyszał o żarówkach o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10-20W?
    > Poguglowałem nieco ale poza parędziesiąt mW nie wykroczyłem :)

    Zapytaj tu:
    http://www.wojnarowscy.com.pl/

    pzdr
    mk

  • 27. Data: 2009-03-25 20:39:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Konop napisał:

    > Hmmm.. jesteś pewny, że spirala 1000W zaświeci się przy 10W?? :)... ja
    > wiem, że to będzie jej fragment, ale mocy też będzie tylko fragment
    > ;)... obawiam się, że 10W nie rozgrzeje kawałka spirali do czerwoności ;)...

    1000W przy 230V. Ten drut skrócony stukrotnie będzie się tak samo żarzył
    przy napięciu 2,3V i oda również sto razy mniejszą moc, czyli 10W. Zdało
    mi się to prostym rachunkiem, więc pominąłem. Być może niesłusznie.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2009-03-25 20:39:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Jestem elektrykiem i o wszystkich rozwiązaniach które tu wspomnieliście już
    > wiem. Nie wiem tylko nic o żarówkach na 3-3,5 V, jakoś się nie trafiły w
    > mojej karierze :)

    No, ja wspomniałem też o żarówce latarki kolejowej. Tam był zdaje się
    trzyogniwowy akumulator alkaliczny, więc żarówka właśnie 3-3,5 V.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2009-03-25 20:40:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jd. napisał:

    > 3,6V/1A stosowane w nachełmnych lampach górniczych, bywają też dwuwłóknowe
    > 1+0,5A

    O tak, górnicy i kolejarze używają tych samych akumulatorów. I żarówek.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2009-03-25 20:41:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot ( home) napisał:

    > Ręki nie dam obciąć, ale kiedyś spaliła mi się żarówka w mikroskopie i
    > tam było OIDP 6 V kilkanaście W.

    6V to zdaje się było też w trabantach.

    --
    Jarek