  • Data: 2012-09-10 22:14:12
    Temat: Re: Zarowki - o co cho?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-09 19:25, J.F. pisze:
> [...]
    h_cool_white_lamps.shtml

    > Tylko wiesz - wszytko to takie niewyrazne, i nie wiadomo przez kogo pisane
    > i w jakim celu.
    >
    > Niemcy zakazali "cool-white" ? A potrafi ktos podac link do przepisu, bo
    > google to tak wynajduje od "zakazali" do "w niektorych instytucjach
    > medycznych". No i podstawy do zakazania by sie przydaly, bo historia prawa
    > zna rozne ciekawe przypadki.

    Znalazlem tylko cos takiego (ale to zakaz sprzedazy wprowadzany
    sukcesywnie wg zalecen UE z tego co zrozumialem):
    "Verkaufsverbot in der EU

    Wie Glühlampen sind auch bestimmte Leuchtstofflampen von dem
    Verkaufsverbot in der EU betroffen. Das Verbot ist in der EG-Verordnung
    245/2009[20] geregelt, die der Umsetzung der Ökodesign-Richtlinie
    2005/32/EG dient und tritt in drei Stufen in Kraft:

    Bei der ersten Stufe ab April 2010 gelten Mindestwerte für die
    Lichtausbeute und Farbwiedergabe von T8- und T5-Lampen, weniger
    effiziente Lampen dieser Typen dürfen nicht mehr in Verkehr gebracht
    werden. Gleichzeitig müssen Hersteller detaillierte technische Angaben
    zu allen Lampen veröffentlichen. Ab der zweiten Stufe ab April 2012
    gelten die Werte auch für alle anderen Zweisockellampen (z.B. T10 und
    T12), was ein faktisches Verbot der T12-Lampen bedeutet. Gleichzeitig
    treten Anforderungen an die Lebensdauer und den Rückgang des Lichtstroms
    während des Betriebs in Kraft. Die dritte Stufe fordert ab April 2017,
    dass alle Leuchtstofflampen mit Vorschaltgeräten der
    Energieeffizienzklasse A2 kompatibel sein müssen.[21]"

    [...]

    Z cala reszta wypowiedzi przedmowcy sie zgadzam, wiec wycialem ;)

    > Ale tu mowa o ludziach chorych, ktorym i zwykle swiatlo sloneczne szkodzi.

    Hmmm... Jak mam astygmatyzm i wade wzroku to moze miec wplyw? Bo np.
    prowadzenie samochodu po zmroku _podobno_ bardzo meczy wzrok u ludzi z
    astygmatyzmem (nie wiem jak to mialbym porownac, ale wierze na slowo
    okulistom). Wydaje mi sie to prawda, bo pamietam czasy jak jeszcze nie
    musialem nosic okularow i jezdzilo mi sie bez roznicy dzien/noc, a teraz
    jazda noca daje mi sie wyraznie we znaki (ale moze to juz starosc ;))

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)