  • 61. Data: 2012-12-29 13:23:30
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > lampami żarowymi. Telewizora pozbyłem się z domu 31 lat temu, więc
    > jestem poza wszelkimi podejrzeniami.
    >
    > Jarek
    Ale widzę z poprzedniego posta, że już wiesz, że internet jest jescze
    gorszy.
    Ja tak piszę w przerwie między sprzątaniem.
    S.

  • 62. Data: 2012-12-29 13:26:19
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 11:53:57 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ja tu juz kiedys pisalem ze w ramach przekory i eksperymentu wsadzilem do
    > lazienki swietlowke kompaktowa. Rok wytrzymala i oddali pieniadze.
    > Teraz testuje inna, a gora elektrosmieci rosnie :-)

    Markowa kompaktówka (Philips) padła mi po pół roku pracy w kuchni,
    oczywiście w Castoramie bez słowa wymienili na nową.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 63. Data: 2012-12-29 13:27:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. wrote:
    > Dnia Sat, 29 Dec 2012 12:14:49 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):
    [..]
    > Do lazienki i kibla tak, bo sie szybko zapala i nie szkodzi im praca
    > przerywana :-)
    >
    > Niestety - w obecnej chwili uwazam LED za gorsze.
    > -sprawnosc gorsza,

    od czego? LEDy mają najwyższą sprawność lm/W ze źródeł światła białego
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Skuteczno%C5%9B%C4%87_%
    C5%9Bwietlna

    > -ilosc swiatla za mala,

    W jakimś konkretnym przypadku może tak być, wadą LED jest wymóg niskiej
    temperatuty pracy a to znacznie ogranicza moc świetlną

    > -cena wygorowana

    Kwestia dyskusyjna, zmień dostawcę, porównaj trwałość zwykle szacowaną
    na 50 tyś h

    > -zywotnosc .. no ciekawe jak to wyjdzie,

    "nie do zajebania" chyba że przegrzejesz

    > -temperatura .. olbrzymia. A to nie wrozy dobrze trwalosci.

    ??? LED?

    > Nadaja sie ... do kibelka :-)

    Tam je mam, i w kuchni.

    > Aczkolwiek widzialem ciekawy prototyp .. i moze zmienie zdanie.

    wolna wola ale herezji nie rozsiewaj.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 64. Data: 2012-12-29 13:34:04
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 10:56:35 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):

    > Mi też chodzi o kasę, a tobie nie?
    > Jak będziesz miał dzieci to zrozumiesz.
    > Co w tym złego.
    > Problem w tym, że dziś jest wojna o kasę, a na razie nie na kałasze.
    > Możesz tego nie widzieć i polecieć do banku po kredyt na prąd.
    > Masz rację. Twój wybór.

    Wyboru nie ma bo UE kazało wycofać żarówki z handlu i teraz jakieś "nie
    do użytku domowego" trzeba kupować. Nie zapominajmy, że w większości
    przypadków ciepło wydzielane przez żarówkę podgrzewa powietrze w swoim
    otoczeniu, co niekoniecznie musi iść w 100% na marne. Wspominano chyba
    tutaj o domach w Skandynawii, gdzie przy bardzo dobrej izolacji
    termicznej do utrzymania sensownej temperatury wystarczy ciepło
    wydzielane przez urządzenia elektryczne. Co prawda ogrzewanie prądem to
    dosyć droga sprawa ale jak ktoś ma taki kaprys to co komu do tego?
    Żarówki są o tyle dobre, że po części przypominają naturalne źródła
    światła - jednocześnie świecą i grzeją, przez co wydają się
    przyjemniejsze dla człowieka.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 65. Data: 2012-12-29 13:38:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał w przerwie między sprzątaniem:

    > Ale widzę z poprzedniego posta, że już wiesz, że internet jest jescze
    > gorszy.

    Nie, ja jednak wolę internet.

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2012-12-29 14:02:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

    > Markowa kompaktówka (Philips) padła mi po pół roku pracy w kuchni,
    > oczywiście w Castoramie bez słowa wymienili na nową.

    Trzeba robić statystyki. W tej chwili Dyrektywa Żarówkowa nakazuje,
    aby po 6000 godzin działała przynajmniej połowa lamp CFL. To się
    zmieni 1 września -- ten czas będzie musiało wytrzymywać 70%.

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2012-12-29 14:12:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 13:34:04 +0100, badworm napisał(a):
    > Co prawda ogrzewanie prądem to
    > dosyć droga sprawa ale jak ktoś ma taki kaprys to co komu do tego?

    Unii do tego - tu nie chodzi o drogi kaprys, tu chodzi o nieuzasadniona
    emisje CO2, jako ze sprawnosc elektrowni jest niska :-)

    100W zarowka nie jest problemem, a paru kW grzejnik w kraju w ktorym prad
    pochodzi z elektrowni weglowej juz tak.

    Do ogrzewania powinna byc malutka domowa elektrocieplownia - cieplo w
    kaloryfery, prad do sieci :-)

    > Żarówki są o tyle dobre, że po części przypominają naturalne źródła
    > światła - jednocześnie świecą i grzeją, przez co wydają się
    > przyjemniejsze dla człowieka.

    Odczuwasz cieplo z zyrandola ?

    A potem przychodzi lipiec ze swoimi 30C, o poludniowych krajach nie
    wspominajac ...

    J.

  • 68. Data: 2012-12-29 14:15:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

> [...]
    > wydzielane przez urządzenia elektryczne. Co prawda ogrzewanie prądem to
    > dosyć droga sprawa ale jak ktoś ma taki kaprys to co komu do tego?

    Niekoniecznie kaprys. W Skandynawii ma prąd z hydroelekrowni, a jak by
    celem podgrzania chciał spalać olej, to mu powiedzą, że niepotrzebnie
    zły dwutlenek węgla wytwarza.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2012-12-29 14:39:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-28 21:02, PeJot pisze:

> [...]
    > triaki musiałem pozamieniać na słabsze, bo oryginalne 16 A nie chciały z
    > żarówkami działać ( za mały prąd podtrzymania ). W tych układach miękki
    > start trwa ~ 2 sekundy, sporo za dużo, ale efekt powolnego rozjaśniania
    > światła jest akceptowalny. W WC 2 żarówki z miękkim startem działają coś
    > koło 8 lat bez wymiany. W kuchni po tym samym czasie niedawno wymieniłem
    > jedną z trzech. Ponieważ ledówki dosyć szybko tanieją, chyba i tak
    > trzeba będzie je pozakładać zamiast żarówek, które w fikuśnych
    > odmianach, np z odbłyśnikiem kosztują >10 zł, a żyją krótko.

    Ja w kibelkach (gdzieś na przełomie lat 70/80) zamontowałem szeregowo z
    żarówkami termistory z jakiegoś telewizora (kupione w ówczesnym Zurcie).
    Żarówki zapalane codziennie wiele razy, czasem z jednego kibelka
    korzystało nawet 6 osób.

    Oryginalne żarówki działają do dziś.
    Czas startu żarówki po wystygnięciu termistora to kilka sekund - w nocy
    idealna sprawa, aby wzrok stopniowo się przyzwyczaił.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 70. Data: 2012-12-29 14:43:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Dec 2012 12:00:54 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > No i jeszcze trzeba wziąć pod uwagę to, ilu elektryków/elektroników
    > potrzeba, by wymienić żarówkę. Wygląda na to, że przynajmniej czterech
    > -- jeden stoi na drabinie i wymienia, a ze trzech dyskutuje o tym
    > w Usenecie.

    No wiesz, w mieszkaniu sam sobie wymienisz, gdybys mial jednak w biurze z
    500 zarowek, to elektryk mialby zajecie codziennie.

    Niby pracownik moze sam wymienic, ale jak pojdzie po zarowke do magazynu,
    uprzatnie biurko, zdejmie buty, czy przyniesie drabinke ... a przeciez
    zarowke do magazynku tez trzeba jakos dostarczyc ... i te 10 minut dosc
    realne.
    Z drugieej strony - nie mozna 8h dziennie programu non stop pisac.
    Ale niech spadnie z tej drabiny ...

    J.