  • 91. Data: 2012-12-30 13:28:37
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: m...@w...pl

    W dniu niedziela, 30 grudnia 2012 00:06:31 UTC użytkownik AlexY napisał:

    > Errata: 220nF
    >
    > źle odczytałem kod 224

    Tak skonstruowane sa najtansze "zarowki" LED. Kupujecie najtanszy badziew i sie
    dziwicie ze nie dziala, miga, jara sie i dymi.

    Te troche lepsze maja przetwornice. Mozna je poznac po bardze szerokim zakresie
    napiec zasilajacych. Typowo od 85V do 265V.

    A te jeszcze lepsze maja przetwornice, ktore "rozumieja" fazowe regulatory jasnosci
    do klasycznych zarowek. Nimi można swobodnie regulowac jasnosc.

    Na polskim allegro i w sklepach internetowych ogromna wiekszosc ledow to te
    najtansze, stad tak trudno kupic cos sensownego. I stad tyle lamentow jak to te
    chinskie ledy do niczego som.

    Ta bedzie miala przetwornice:
    http://allegro.pl/lampa-oswietleniowa-led-85-265v-z-
    czujnikiem-ruchu-i2835492468.html

    Ta ma przetwornice i nadaje sie do sciemniaczy:

    http://allegro.pl/zarowka-led-4-5w-gu10-24-smd5050-2
    60lm-sciemnialna-i2887581661.html

    Uwaga - DROGO. Bezposrednio od chinczyka na Ebay mozna takie cuda wyczesac sporo
    taniej.

  • 92. Data: 2012-12-30 14:06:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 21:52:24 +0000, AlexY napisał(a):

    > Są porównywalne, można przyjąć że na chwilę obecną takie same, różnica w
    > trwałości, cenie i LEDy można ściemniać.

    To daj jakis link do gotowej lampy, a nie do golego leda, ktora ma 100lm/W.

    C5%9Bwietlna
    > A co to w laboratorium inna fizyka obowiązuje?

    Ano jakos tak - czytasz ze ze np sa LED 220lm/W, a kupic nie mozna ...
    rok mija i nadal nie mozna, wiec o co chodzi ?

    > No to jest właśnie konkretny przypadek,

    Znaczy sie ja taki swiatlolubny jestem, innym wystarcza jedna zwykla
    zarowka 40W, a przeciez przez wieki wystarczalo pare swiec ..

    > potrzebowałbyś tak samo 60W LED'ów,

    Jesli nie troche wiecej.

    > osobiście zrobiłbym to na 30-tu 2W "halogenach" tych co mam

    Trzydziestu ? No tak wychodzi :-)
    Ale wyobrazasz to sobie - mam na zyrandolu 30 oprawek zamontowac, czy sufit
    podwieszany zrobic i w kazdym kasetonie lampka ?

    W sumie ... a moze by tak nakleic tasmy z LED na suficie ?

    > pomontowane, nie mają problemu z przegrzewaniem bo każda składa się z 21
    > diod. Ekonomicznie nie jest to uzasadnione więc raczej zostań przy CFL.

    A poniewaz to nie jest "konkretny przypadek" tylko jak najbardziej typowy,
    wiec dlatego uwazam o LED co uwazam. Dobre do latarki. Ale dziedzina sie
    rozwija i za rok moge zmienic zdanie.

    > Żarówki LED zawierające 1W lub 2W diody wymagają uwzględnienia ich
    > chłodzenia - nie polecam.

    pojawily sie plafony/kasetony, np
    http://www.ledownia.pl/index.php/home.html?page=shop
    .product_details&flypage=ilvm_fly_admirable.tpl&prod
    uct_id=216&category_id=60
    http://www.tomix.pl/p/pl/d170857/plafon+led+panel+30
    00k+cieply+bialy+d170857+8211+deko+light.html
    (tu klamia, 3224 lm to jest mniej niz 3 zarowki 100W po ~1300lm kazda)

    30 czy 50W rozlozone na duzej powierzchni ... moze zadziala..
    To nawet lepiej chlodzone
    http://www.tomix.pl/p/pl/158521/led+panel+long+cl+13
    7-+chlodna+biel+158521+8211+spotline.html

    Nie wiem jak zony to zniosa ... nie kaza dokupic jakiejs zwisajacej ozdoby?

    No i cena ... jak na razie rzedu 2000 zl.
    A gwarancja ... nie chca podac, nikt nie gwarantuje wiecej iz 2 lata
    przepracuja ? :-P

    > Tylko że świetlówki nadal tak jak żarówki nie lubią częstego włączania,
    > LED ma to w serdecznym poważaniu, w normalnej pracy jest włączany 100
    > razy na sekundę.

    a nowoczesna swietlowka to jakies 20 tys razy na sekunde :-P

    Ale przyjmuje - nie lubia.
    A wiec ... idealne zrodlo swiatla do kibelka.
    Niestety - biorac pod uwage zuzycie energii przez zarowke w kibelku -
    inwestycja kompletnie nieoplacalna ;-)

    > Moje są zimne, całkowicie.

    Jak wylaczone chyba :)

    Niestety - macalem bardziej powazne - gorace jak diabli.
    Jak myslisz - czemu producenci led podaja trwalosc w 60C ?
    Bo tyle bedzie w lampie :-(

    J.

  • 93. Data: 2012-12-30 14:08:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 22:32:44 +0100, Padre napisał(a):

    > Z dwoma psami :) halogen ma czas włączenia pi razy drzwi 2 minuty i
    > świeci w zasadzie tylko kiedy jest potrzebny

    I psy go nie wlaczaja co chwile, czy to gatunek "domator" - nie hasa po
    ogrodzie bez potrzeby :-)

    J.

  • 94. Data: 2012-12-30 14:12:35
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Jak tak dalej pójdzie, to nie będzie można w UE sprzedawać legalnie
    > żadnego źródła światła. No, może świeczki się nam się ostaną. ...

    Świeczki...? Zaledwie kilka godzin trwałości w świeceniu (duży znicz w
    szklanym naczyniu palił mi się 50 godzin, a co nakopcił...), wytwarzają CO2,
    ilość światła niewielka... Nie puszczą takiego tramwaju... Pozostaje w
    tajemnicy przed urzędasami robić fart-lighting... taaa, tylko mogą zakazać
    tego, czym miało by się to przypalać... A i tak na jedno wyjdzie, metan,
    CO2, ocieplenie klimatu... Słońca niech zakażą, kupa szkodliwego UV,
    wysuszona gleba, pożary lasów, dziura ozonowa jak od freonu... Dobra, już
    nie licytuję, chciałem tylko ośmieszyć te dyrektywy...

    > Najlepiej będzie, jak po prostu ten papier anulują, tak jak zrobiono
    > z dyrektywą w sprawie krzywizny ogórka.

    Niech kasują, przecież i tak wiemy, że marchewka to owoc, a ślimak, to ryba
    :P :)
    ...takie dyrektywy, jak te na przykład... Wół pierdzi, stodoła słucha...

  • 95. Data: 2012-12-30 14:31:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2012 14:12:35 +0100, Anerys napisał(a):

> [...]
    > wysuszona gleba, pożary lasów, dziura ozonowa jak od freonu... Dobra, już
    > nie licytuję, chciałem tylko ośmieszyć te dyrektywy...

    Ty nie licytuj, bo nie wiadomo kiedy zakaza.
    A przeciez mozna miec takie ekologiczne swieczki

    http://regiodom.pl/portal/wnetrze/dekoracje-i-akceso
    ria/zdjecie-swiece-led-1
    http://selek.pl/?artnr=74377&TASK=art
    http://www.pixmania.pl/pl/pl/1578107/art/philips/zes
    taw-3-swieczek-led-z-p.html

    :-)

    J.

  • 96. Data: 2012-12-30 14:54:03
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia 29 Dec 2012 14:46:45 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Nie może, bo nie ma uprawniń.

    ZTCW to do dwóch rzeczy w instalacjach elektrycznych nie trzeba mieć
    uprawnień: do wymiany bezpiecznika (typowego w podstawie z wkręcaną
    główką a nie BM-a) i do wymiany żarówki.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 97. Data: 2012-12-30 15:04:32
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 23:43:24 +0100, Andrzej W. napisał(a):

    > Jak patrzę na obudowy (radiatory) i weźmie się pod uwagę, że sporo
    > żarówek świeci do dołu z zamkniętej obudowy, to się dziwię, że się w
    > nich diody nie oblutowują od pcb. A czas życia LED nie spada liniowo z
    > temperaturą....

    Podobnie jest w przypadku kompaktówek - mam wrażenie, że przynajmniej
    jakaś część ich usterek wynika z tego, że pracuje bańką w dół w ciasnej
    oprawie i elektronika prędzej czy później musi paść. Jedną z kompaktówek
    mam wkręconą w pokoju (pracuje po kilka godzin dziennie) w oprawie typu
    "pająk" i skierowaną bańką do góry, by oświetlała sufit i dopiero
    pośrednio pokój. I choć jest to zwykła Pila to w lutym stuknie jej 9 lat
    bezawaryjnej pracy.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 98. Data: 2012-12-30 15:31:23
    Od: "kk" <...@...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Podobnie jest w przypadku kompaktówek - mam wrażenie, że przynajmniej
    > jakaś część ich usterek wynika z tego, że pracuje bańką w dół w ciasnej
    > oprawie

    Czyli, że nalezy je wkręcać nie w sufit, a raczej w podłogę.
    Ewentualnie w sufit tylko bańką do góry.

  • 99. Data: 2012-12-30 15:47:26
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 14:12:51 +0100, J.F. napisał(a):

    > Unii do tego - tu nie chodzi o drogi kaprys, tu chodzi o nieuzasadniona
    > emisje CO2, jako ze sprawnosc elektrowni jest niska :-)

    To niech generalnie zakażą urządzeń o niskiej sprawności, wszystkich.
    Jaki procent CO2 uda się "odzyskać" nakazując zmianę oświetlenia i jak
    to się ma do energochłonności procesu produkcyjnego żarówki/świetlówki
    kompaktowej oraz LEDów i późniejszej utylizacji źródeł światła? Zresztą
    cała ta fobia na punkcie CO2 to przejaw pychy ze strony UE - myślą, że
    jak zmniejszą emisję u siebie to nagle zatrzymają globalne ocieplenie (o
    ile w ogóle jest jakiś związek między tymi dwoma rzeczami). Przemysł
    emitujący CO2 przeniesie się poza granice UE i efekt w skali globalnej
    będzie taki sam.
    > Odczuwasz cieplo z zyrandola ?

    Bezpośrednio to może nie ale w bilansie cieplnym pokoju może to już
    odgrywać jakąś rolę. Blok jest ocieplony, okna wymienione, mieszkanie
    środkowe - poza okresem najsilniejszych mrozów nie ma potrzeby
    odkręcania zaworu w kaloryferze (z podzielnikiem ciepła i termostatem) -
    całe mieszkanie jest wystarczająco ogrzewane przez ciepło wydzielone
    przez ludzi, urządzenia i rury przelotowe ogrzewania - te w łazience nie
    posiadają podzielników. W okresie zimowym często przez kilka godzin do
    oświetlenia wykorzystuję dwie żarówki reflektorowe 60W, komputer pracuje
    przez co najmniej kilka godzin - wpływ tego zapewne jakiś jest.
    > A potem przychodzi lipiec ze swoimi 30C, o poludniowych krajach nie
    > wspominajac ...

    W lipcu jednak zdecydowanie mniej się korzysta z oświetlenia - czy to
    rano, zbierając się do pracy, czy też po południu :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 100. Data: 2012-12-30 15:50:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2012 15:04:32 +0100, badworm napisał(a):

> [...]
    > "pająk" i skierowaną bańką do góry, by oświetlała sufit i dopiero
    > pośrednio pokój. I choć jest to zwykła Pila to w lutym stuknie jej 9 lat

    Potwierdzam. Bez konwekcji powietrza każda świetlówka CFL się "usmaży" w
    krótkim czasie. Czasem wystarczy wywiercić parę dziur w oprawie, by
    świetlówki przestały wysiadać.
    --
    Jacek