    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze
    Date: Thu, 16 Sep 2010 11:57:04 +0000 (UTC)

    Pan William Bonawentura napisał:

    > Podobno myślą też o ograniczeniu mocy czajników elektrycznych

    Co w oczywisty sposób prowadzi do zwiększena energochłonności procesu
    parzenia czaju. Chyba że chodzi o całkowitą zmianę "filozofii czajnika".
    Znam takie czajniki z Japonii -- tam grzałka nie tylko wyłącza się po
    osiągnięciu wrzenia przez wodę, ale równiez włącza, gdy temperatura
    spadnie. Całość wykonana jako metalowy termos. Moc zapewne dużo niższa,
    bo na pierwszy wrzątek czeka się dość długo. Za to później, gdy tylko
    przyszła mi ochota na herbatę, miałem od razu czym zalać.

    Ja bym chętnie coś takiego używał u nas, ale nigdzie w okolicy nie
    spotkałem (mam dość niski współczynnik realizacji chęci herbacianych
    -- czajnik włączam często, ale zanim się woda zagotuje, zapominam
    o tym, więc stygnie aż do następnego przypływu pragnienia).

    --
    Jarek