  • Data: 2010-09-16 13:22:08
    Temat: Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze
    Od: shg <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Wrz, 14:44, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Nie wiem nie mierzyłem. Zresztą zależy który i co ma we worze. Ale 2kW,
    > to ma tak zwana farelka. Dmucha zdecydowanie cieplejszym powietrzem
    > niż odkurzacz.

    Przetłaczając 10 razy mniej powietrza w jednostce czasu. Hot-air
    dmucha jeszcze cieplejszym i ma jeszcze mniejszą moc.
    Moc pobierana przez odkurzacz jest dość skomplikowanym zagadnieniem.
    Zależy przede wszystkim od sprężu i natężenia przepływu (większa
    wartość tych parametrów to większa moc, zależność jest w miarę liniowa
    dla natężenia przepływu, ale dla sprężu już nie), przy czym obie te
    wielkości powiązane są z mnóstwem czynników eksploatacyjnych
    (zapchanie worka, długość rury, czy szczotka spoczywa na podłodze czy
    nie) i ze sobą wzajemnie. To wzajemne powiązanie jest o tyle ciekawe,
    że zmniejszenie natężenia przepływu wiąże się ze wzrostem sprężu, co w
    zależności od charakterystyki może spowodować albo wzrost mocy, albo
    spadek, chociaż podejrzewam że w odkurzaczach raczej tylko wzrost.
    Najlepszym rozwiązaniem było by chyba badanie empiryczne.