  • 1. Data: 2011-12-12 23:09:05
    Temat: Żarówki LED - pytanie o strumień świetlny lub jasność.
    Od: " e^x/dx" <d...@N...gazeta.pl>

    Mam już dosyć obłażących z lakieru żarówek PY21W w kierunkowskazach.
    Po paru miesiącach nie widać, że były zabarwione i "migacze" świecą
    na biało. Wpadłem na pomysł, by zastąpić PY21W odpowiednikami LED,
    ale wszystkie, które napotkałem świecą dużo słabiej od żarówek.
    Czy są na rynku takie zamienniki, które mają strumień przynajmniej
    odpowiadający 70% strumienia zwykłej żarówki?

    Pozdrawiam,
    e^x/dx

  • 2. Data: 2011-12-12 23:18:39
    Od: to <t...@x...abc>

    begin e^x/dx

    > Mam już dosyć obłażących z lakieru żarówek PY21W w kierunkowskazach. Po
    > paru miesiącach nie widać, że były zabarwione i "migacze" świecą na
    > biało.

    Nie kupuj najtańszych żarówek na bazarze, to nie będziesz miał takich
    problemów.

  • 3. Data: 2011-12-12 23:22:19
    Od: "Paweł" <p...@u...to>

    Kup żarówki z tzw. ledami 5050 lub mocniejszymi powerledami

  • 4. Data: 2011-12-12 23:27:28
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Pawe?

    > Kup ?arówki z tzw. ledami 5050 lub mocniejszymi powerledami

    Ja mam kupować?

  • 5. Data: 2011-12-12 23:29:34
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    e^x/dx <d...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    Nawet jeśli znajdziesz odpowiednio jasne "żarówki ledowe" to nie wystarczy ich
    wetknąć zamiast żarówek 21W.
    Przerywacze kierunkowskazów są tak skonstruowane by wyczuwać spalenie każdej
    żarówki 21W.
    Po spaleniu jednej sztuki zaczyna migać dużo szybciej a po spaleniu obydwu nie
    miga wcale.
    LEDy zamiast 21 pobierają kilka W więc przerywacz kierunkowskazów wykryje
    awarię.
    W nowych autach komputer pokładowy może wyświetlić przepalenie żarówki.

    Musiałbyś równolegle do zewnętrznych LEDów podłączyć gdzieś wewnątrz
    obciążenie ok 40W - będzie migać w prawidłowym tempie ale nie zasygnalizuje
    ewentualnej awarii którejś "LEDowej żarówki"

  • 6. Data: 2011-12-12 23:30:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-12, e^x/dx <d...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > Czy są na rynku takie zamienniki, które mają strumień przynajmniej
    > odpowiadający 70% strumienia zwykłej żarówki?

    Bo dziadostwo kupujesz to dziadostwo masz. W moim 8 letnim motocyklu sa
    oryginalne pomaranczowe i nic z nich nie zlazi. A jak jestes esteta to
    kup Philips SilverVision albo zwykle Philipsa Premium za 9 PLN.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2011-12-13 00:08:30
    Od: " e^x/dx" <d...@g...pl>

    > Nie kupuj najtańszych żarówek na bazarze, to nie będziesz miał takich
    > problemĂłw.

    Ciekawe, dzieje się to z firmowymi żarówkami.
    Podaj proszę producenta żarówek, których używasz
    i jak długo. Masz bezbarwne klosze kierunkowskazów?

    Pozdrawiam,
    e^x/dx

  • 8. Data: 2011-12-13 00:13:24
    Od: " e^x/dx" <d...@g...pl>

    Wmak <w...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > obciążenie ok 40W - będzie migać w prawidłowym tempie ale nie zasygnalizuje
    > ewentualnej awarii którejś "LEDowej żarówki"

    Nie wiem, jakie zamienniki LED używałeś. W tych, które ja testowałem
    te problemy były rozwiązane i nic nie trzeba było robić. Z tego co się
    orientuję to już od dawna jest standardem. Potrafią "emulować" żarówkę
    nawet w układach z bimetalicznym przerywaczem.

    Pozdrawiam, e^x/dx

  • 9. Data: 2011-12-13 00:20:34
    Od: " e^x/dx" <d...@g...pl>

    > Bo dziadostwo kupujesz to dziadostwo masz. W moim 8 letnim motocyklu sa
    > oryginalne pomaranczowe i nic z nich nie zlazi. A jak jestes esteta to
    > kup Philips SilverVision albo zwykle Philipsa Premium za 9 PLN.

    Mógłbym się zgodzić bo mam podobnie. W nowym aucie mam Philips Premium
    i nic się z nimi nie stało od dwóch lat. Takie same z nazwy kupione w sklepie
    oblazły przed upływem tego okresu. Podejrzewam, że do nowych samochodów
    producenci otrzymują jakieś lepsze i dłużej wytrzymujące. Może nie są
    lakierowane i mają bańki z barwionego szkła. Ostatecznie tak z ciekawości
    pytałem. Wymiana żarówek na nowe to nie problem ani żaden koszt.

    Pozdrawiam, e^x/dx

  • 10. Data: 2011-12-13 00:27:49
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-12-2011 00:08, e^x/dx pisze:
    > Ciekawe, dzieje się to z firmowymi żarówkami.
    > Podaj proszę producenta żarówek, których używasz
    > i jak długo. Masz bezbarwne klosze kierunkowskazów?

    Ja mam Tungsramy jakieś i nic się z nimi złego nie dzieje.

    --
    Paweł