  • Data: 2022-03-05 01:02:32
    Temat: Re: ,,Żarówka LED"
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.03.2022 o 23:41, Collie pisze:

    > Dobra, powiem Ci zatem jak chłop krowie na miedzy, prostymi żołnierskimi
    > słowy: w przypadku państwa węgierskiego piszemy - "jedziemy na Węgry".

    Są głupie wyjątki ale podyktowane często tym, że kiedyś była to jakaś
    "kraina" a nie państwo lub zwykła naleciałość językowa :)

    > Na Węgry! A do Węgier to se możesz pojechać, ale do tych pod Wrocławiem.
    > Teraz poniał? No.

    https://ciekawostkihistoryczne.pl/2018/05/01/uzywasz
    -tych-okreslen-jezeli-tak-to-uwazaj-bo-moga-cie-uzna
    c-za-polskiego-imperialiste/

    To sobie zapamiętaj:
    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/w-Ukrainie-czy-na-
    Ukrainie;16214.html

    https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Na-Ukrainie-cz
    y-w-Ukrainie.-Jak-mowimy-i-piszemy-Prof.-Bralczyk-wy
    jasnia

    ...bo się zmieniło.

    --
    LordBluzg(R)