    From: mg <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zapraszam do galerii
    Date: Mon, 25 Apr 2011 16:01:25 -0700 (PDT)
    <c...@k...googlegroups.com>
    <6...@x...googlegroups.com>

    > Jak stereotyp moze być sednem?

    Moze czasem moze?

    > Pytanie, wyjaśnienie, pytanie, wyjaśnienie. ...
    > To "wymądrzanie" jest straszne.

    Nie jest straszne. Ono ma cel... (dalej)

    > Powiesz "prostota, geniusz". Tak. On był geniuszem, ty dzieki niemu
    > nie bedziesz. Czy zen o tym mowi choc zdanie?

    Tak.
    "Duzy kot glosno mruczy ale nigdy nie zaryczy jak lew."

    > Np. (to moje)
    > Madry dla glupiego jest tak samo glupi jak glupi dla madrego.

    Upraszczasz temat az do bolu.

    Kazda proba opisania zen jest skazana na porazke a jedna ludzie
    opisuja je od tysiecy lat w formie koanow.

    Wezmy sytuacje z zycia. Wydaje ci sie ze masz racje. Jestes o czyms
    absolutnie przekonany. Dalbys sie za to pociac. Wyrazasz to
    przekonanie publicznie do tlumow, wszycy ci przyklaskuja, owacje na
    stojaco itp.
    Pewnego dnia, w pewnym momencie czujesz przeszywajaca mysl cos jak "o
    k..wa ... mylilem sie", miekna ci nogi, sciska brzuch. Wedlug zen to
    jest moment oswiecenia. To jest dobre, bo zrozumiales swoj blad.
    Potrafisz go publicznie "odszczekac" tak latwo jak latwo go poprzednio
    wyglaszales jako prawde?

    Celem koanow jest wywolanie takiego uczucia. Czytasz koan,
    dopasowujesz do niego jakas sytuacje ze swojego zycia i zadowolony
    myslisz sobie "pffff, latwizna, jestem guru". Chwile pozniej czytasz
    komentarz do koanu a tam stoi cos zupelnie odwrotnego i dostrzegasz
    sowoja glupote juz sie nie cieszysz, twoj sukces stal sie twoja
    porazka, twoja radosc stala sie twoim przeklenstwem.

    > Bresson jest w Erwittcie:)
    > Dla mnie absurd.
    > Gdyby nie było Erwitta stracilibysmy Erwitta, gdyby nie było Bressona
    > nie byłoby Erwitta.

    To jest wlasnie zen :)

    Gdyby nie smierc nie wiedzialbys, ze zyjesz. Czy w smierci jest zycie?
    Czy w zyciu jest smierc?

    > Nie wiem czy nie rozumiem czy uważasz "Dersu" za dzieło niewidomego..

    Nie uwazam tak, nie jestem Amerykaninem ;)

    Znasz jakiegos Amerykanina? Niech bedzie Anglik czy Francuz. To pusc
    mu Misia Bareji. A potem wez mu wytlumacz....

    > Sztuka nie jest praktyczna ...

    Jak to nie jest. Szutka to rozwoj, bez sztuki nie byloby naszej
    cywilizacji. Sztuka to dzialanie dla dzialania. Ale czy jezeli sie
    zepne i pierdne to jestem juz artysta? To moze szutka jest osiagniecie
    zamierzonego celu... no i mamy inzyniera.

    > Ona ma w nazwie "zrozumieć". Zanim krzyknie "let's go" mruknie wpierw
    > "let's think".

    http://www.ibiblio.org/zen/gateless-gate/14.html

    O co chodzi z sandalami?
    Czy Nansen powinien zostac ukarany?
    Jezeli uwazasz, ze powinien zostac ukarany drzyj o wlasna glowe.

    Logika tu odpada w przedbiegach, zostaje zycie, rzezywistosc. Ale
    zycie bez logiki to chaos.
    Jedyne co mozna zrobic to zalozyc kapcie na glowe i odejsc.

    To co wytlumaczalne NIE jest najwazniejsze dla procesu poznania bo
    stanowi mniejszosc. To co wytlumaczalne bierze sie z procesu poznania.
    Z tego co juz wiesz nie dowiesz sie wiecej. Zeby dowiedziec sie
    wiecej musisz zlamac reguly.

    Bang! Sztuka!

    Nie, czekaj... sztuka nie bierze sie z checi poznania.

    > Wiem kiedy się smiac.

    Ale nie wiesz kiedy ja sie usmiecham. Tzn. wiesz :)

    > Licytatorski ton naszej rozmowy zdaje się byc naturalną koleja rzeczy.

    Ale to jest dobre!
    Pisalem o tym przy Bressonie...

    > Masz jakis przykład rozmowy dwoch mistrzow zen?:)

    A nasza ci nie wystarczy? :)