  • Data: 2011-09-21 23:08:49
    Temat: Re: Zapraszam do...
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 21:15:33 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Ale ja się nie pocieszam, naprawdę zrobiłem coś tak, jak chciałem, od
    > początku, do końca. Czasy, kiedy zależało mi na masowych odwiedzinach
    > albo znalezieniu klienta to przeszłość. I wiedziałem, że szukający
    > strzałek w lewo i prawo raczej będą narzekać (może nie aż tak :)

    To już nawet nie chodzi o strzałki, ale o to, że po prostu w ferworze
    walki zepsuł element nawigacji, strona pochowała się gdzieś po rogach
    przy mniejszych rozdzielczościach, a pojawiło "autorskie coś".

    > Trochę tego nie rozumiem, tego przytłoczenia, przecież to jest
    > minimalizm, do tego statyczny.
    > Naprawdę tak trudno się w tym połapać? :)

    Owszem, trudno, szczególnie jak próbujesz obejrzeć stronę na urządzeniu,
    które ma rozdzielczości rzędu 1024x600 (netbook) lub inny smartfon.
    Wkrótce tych urządzeń będzie więcej niż pełnokrwistych komputerów, a
    rozdzielczość w szybkim tempie zwiększać się nie będzie. Aby w ogóle
    dostać się do menu musiałem odpalić lepszy sprzęt - to chyba nie o to
    chodzi, by robić pod górkę. Później musiałem się zastanowić czemu to
    menu jest jakie jest, kliknąłem nie tu gdzie chciałem, bo 3 piksele w
    prawo mysz zeszła, znów górka, itp, itd...

    > No właśnie chyba tak. Gdybym pisał wspomniany rozkład jazdy autobusów,
    > albo sklep z karmą dla psów, wtedy - owszem - byłby to koszmar. Ale tak
    > nie jest.

    Gdyby to było "dla siebie" to byś tego nie prezentował. Chciałeś się
    pochwalić, zrobić coś "awangardowego", ale uważam, że nie tędy droga, bo
    nie wyszła "awangarda", a po prostu chaos (który też może być
    awangardowy, ale już się raczej przejadł). No, ale ja truskawki jem co
    najwyżej ze śmietaną, więc miłośników cukru ciężko mi rozumieć ;).

    Chociaż, po zastanowieniu postanowiłem nieco pomóc, przejrzałem CSS i
    HTML, i proponuję prostsze rozwiązanie centrowania H+V niż babranie się
    z kodem robionym dla kompatybilności z IE5.5.
    Centrowanie robisz tak:
    HTML:
    [..swój kod..]

    CSS:
    html,body { height: 100%; }
    div.v-center-1 { display: table; height: 100%; margin: 0 auto; }
    div.v-center-2 { display: table-cell; vertical-align: middle; }

    Działa dla każdej *nowoczesnej* przeglądarki, a o ile dobrze pamiętam to
    nawet na IE8 działa poprawnie, a jeśli zależy na kompatybilności ze
    starszymi to trzeba zrobić quirka z top: 50% i display: block (podobnie
    jak już masz, ale teraz tylko dla IE, np. t\op: 50%). W zamian dostajesz
    poprawnie działające scrollbary na całej stronie, która nie chowa się za
    ramkami w niższych rozdzielczościach.

    Tu przykład dla all+IE:
    http://www.jakpsatweb.cz/css/css-vertical-center-sol
    ution.html