  • 181. Data: 2018-02-21 17:13:03
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2018 o 17:05, J.F. pisze:

    > Albo i nie, bo najpierw trzeba okreslic co wazniejsze - np miec zero
    > ofiar smiertelnych, czy ograniczyc predkosc na autostradach do 80, a w
    > miastach do 30 :)

    No ale przecież ci co chcą przegonić pieszych z przejść argumentują to
    właśnie bezpieczeństwem:P Bzzztyt fatal error;)

    Shrek

  • 182. Data: 2018-02-21 17:35:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No ale przecież ci co chcą przegonić pieszych z przejść argumentują
    >to właśnie bezpieczeństwem:P Bzzztyt fatal error;)

    Nie nie, nie error, tylko inny aspekt.

    Mozna uczyc pieszych jak bezpiecznie przechodzic przez przejscie
    zamiast wmawiac im ze maja pierwszenstwo.
    Ale mozna np ograniczyc predkosc do 40 i nastawiac FR - i juz nie
    bedzie ofiar smiertelnych.

    Albo mozna obie rzeczy naraz.

    Mozna tez zlikwidowac przejscia i od razu bedzie zero ofiar na
    przejsciach :-P

    J.

  • 183. Data: 2018-02-21 17:40:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2018 o 17:35, J.F. pisze:

    > Mozna uczyc pieszych jak bezpiecznie przechodzic przez przejscie zamiast
    > wmawiac im ze maja pierwszenstwo.

    I się uczy - znajdź kogoś kto ma dziecko i spytaj czego w szkole uczą -
    lewo,prawo,lewo.

    Shrek

  • 184. Data: 2018-02-21 19:43:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-02-19 o 09:18, Liwiusz pisze:

    > Tak samo jak świadome wjechanie w bok jadącego drogą podporządkowaną
    > samochodu.

    A jak można wjechać nieświadomie? Na haju?
    Chciałeś chyba powiedzieć celowe.
    Ale i tu nie masz racji.
    Wymuszenie pierwszeństwa polega właśnie na zmuszeniu drugiego np. do
    hamowania.
    Wiec uderzony z boku nie powinien wjeżdżać na skrzyżowanie z drogi
    podporządkowanej gdy uderzający ma choćby szansę go stuknąć.

    > Dlatego trzeba to wtargnięcie wykreślić z przepisów, bo widać jest
    > interpretowane jak przyznawanie pierwszeństwa samochodowi na przejściu,
    > przez co zbiera się krwawe żniwo.

    Kto tak interpretuje?
    Ponieważ wtargnięcie jest wtedy, gdy nie da się już zahamować
    wykreślenie zakazu wtargnięcia spowoduje oczywiście wzrost wypadków.

  • 185. Data: 2018-02-21 21:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > I się uczy - znajdź kogoś kto ma dziecko i spytaj czego w szkole
    > uczą - lewo,prawo,lewo.

    A my rozmawiamy o tym ze samochód nie zdaza wyhamowac.
    To po co jest to patrzenie lewo prawo lewo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 186. Data: 2018-02-21 21:01:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Jasne - na początek wszyscy inni, ty na końcu.

    Ale ale - skad wniosek ze ja nie jestem pieszym?

    > BTW - sprawdź sobie jak to wygląda - w każdej szkole tego uczą
    > (lewo-prawo-lewo) a i infrastruktura systematycznie się poprawia.
    > Zostaje tylko wyleczyć kierowców z "mania tak jakby pierwszeństwa" i
    > wyprzedzania na pasach. Za to drugie sięjuż wzięli, za pierwsze też
    > tylko kewstia czasu, bo to ostatnie co zostało do zrobienia.

    Jezeli ucza tego w szkole to coś z ta nauka jest nie ten teges...

    Zreszta zamiast uczyc lewo prawo lewo, niech lepiej ucza mysl, mysl,
    mysl...

    > Jeszcze raz - znajdź kogoś kto ma dziecko i zapytaj czego go w
    > szkole uczą. To co ty chcesz zrobić to przenieść prawo silniejszego
    > do prawodawstwa - i to jeszcze pod fałszywą troską o słabszego.

    > No to wyjaśnij co sprawia takie trudności w manewrze hamowania,
    > skoro się na ta trudność powołujesz?

    Zamiast dowcipkowac o flinstonach, skupiłbys sie na tym co napisałem.
    Nie napisałem ze jest trudno, tylko ze pieszy ma łatwiej.
    Porusza sie z mniejsza predkoscia, ma lepsze pole widzenia etc.
    Troska nie jest fałszywa, naprawde uwazam, ze:
    - jezeli zostawimy tak jak jest to kierowcy nadal beda popełniac błedy
    - jezeli damy wiecej praw pieszym to miasta zakorkuja sie jeszcze
    bardziej.
    A ze na to nakłada sie czesc kierowców wariatów... Przyznaje ze kiedy
    przejezdzam zachodnia granice to niby jest tak samo a jednak przykładowo
    włączenie kierunkowskazu sygnalizujacego zmiane pasa powoduje to ze ten z
    tyłu zwalnia i robi miejsce. U nas czesto przyspiesza...

    > Jest sporo do poprawy... i na przykład przejścia w Warszawie
    > oddstają od reszty którą na swiecie widziałem... bardzo na plus.

    Wiesz, nie chodzi o te przejscia ktore sa juz zbudowane poprawnie ale o
    te multum ktore nadal nie jest.
    Przykładowo kwestia oswietlenia przejsc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 187. Data: 2018-02-21 21:11:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2018 o 21:01, Budzik pisze:

    > Ale ale - skad wniosek ze ja nie jestem pieszym?

    A coś ci nakazuje włażenie pod koła? NIe no to dbaj o siebie. O o dobro
    innych się tak bardzo nie martw.

    > Zamiast dowcipkowac o flinstonach, skupiłbys sie na tym co napisałem.
    > Nie napisałem ze jest trudno, tylko ze pieszy ma łatwiej.

    Bo ja wiem. Przeniesienie nogi na pedał hamulca nie wygląda na
    specjalnie trudniejsze czy łatwiejsze niż zatrzymanie pieszego.

    > Troska nie jest fałszywa, naprawde uwazam, ze:
    > - jezeli zostawimy tak jak jest to kierowcy nadal beda popełniac błedy

    Statystyki wykazują, że się myslisz. Tam gdzie piesi mają realne prawa
    jest bezpieczniej, tam gdzie są traktowani jak stonka giną na potęgę.
    Nie trzeba wynajdywać koła.

    > - jezeli damy wiecej praw pieszym to miasta zakorkuja sie jeszcze
    > bardziej.

    I to jest rzeczywisty argument, a troska o pieszych.

> [...]
    > włączenie kierunkowskazu sygnalizujacego zmiane pasa powoduje to ze ten z
    > tyłu zwalnia i robi miejsce. U nas czesto przyspiesza...

    NIe wiem gdzie jeździsz, w DC nie ma problemu ze zmianą pasa ani
    uprzejmością.

    > Wiesz, nie chodzi o te przejscia ktore sa juz zbudowane poprawnie ale o
    > te multum ktore nadal nie jest.
    > Przykładowo kwestia oswietlenia przejsc.

    Przyjedź, zobacz, potem narzekaj. Sukcesywnie doświetla się praktycznie
    wszystkie przejscia na drogach wyższych niż jakieś drobne gminne. W
    mojej okolicy Wszystkie na głowniejszych drogach są doświetlone.

    Shrek

    Shrek

  • 188. Data: 2018-02-21 21:12:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A my rozmawiamy o tym ze samochód nie zdaza wyhamowac.
    > To po co jest to patrzenie lewo prawo lewo?

    A jak myślisz shreloku?

    Shrek

  • 189. Data: 2018-02-22 05:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Statystyki wykazują, że się myslisz. Tam gdzie piesi mają realne prawa
    > jest bezpieczniej, tam gdzie są traktowani jak stonka giną na potęgę.
    > Nie trzeba wynajdywać koła.

    Pierwszy z brzegu artykuł...
    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,sprawdz
    ili-dlaczego-gina-
    piesi-brw-polsce-i-dlaczego-tak-duzo,219949.html

    http://tiny.pl/gnlp3

    Wychodziłoby z niego ze jednak infrastruktura.
    Poczytaj np. o przejsciahc dwujezniowych, o zebrach tam gdzie vmax = 70
    itp.

    I jeszcze ciekawostka:
    - A wprowadzenie obowiązku ustępowania pieszemu zbliżającemu się do
    pasĂłw?

    Olszewski: Ostrożnie. W Szwecji kilkanaście lat temu prawo było takie
    samo, jak teraz jest u nas. Po wprowadzeniu zmiany - nadaniu
    pierwszeństwa pieszemu zbliżającemu się do pasów, a nie tylko już
    będącemu na pasach – liczba wypadków na przejściach początkowo wzrosła.
    Dopiero po jakimś roku zaczęła spadać. Ostatecznie efekt jest pozytywny.
    Ale tam nie ma zebr na dwupasmĂłwkach i w miejscach, gdzie ograniczenie
    prędkości wynosi 70 km/h. Dlatego uważam, że wprowadzenie takiego
    przepisu w Polsce jest długofalowo słuszne, ale warunkiem jest solidny
    audyt wszystkich przejść dla pieszych w kraju i sprawdzenie na przykład,
    czy widoczności są odpowiednie.

    No i to ciekawe
    Z analizy statystyk warszawskich wynika, Ĺźe 25 proc. wypadkĂłw na
    przejściach z sygnalizacją jest spowodowana wejściem przez pieszego na
    czerwonym świetle,

    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 190. Data: 2018-02-22 05:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > A coś ci nakazuje włażenie pod koła? NIe no to dbaj o siebie. O o
    > dobro innych się tak bardzo nie martw.

    Gratuluje...

    > Bo ja wiem. Przeniesienie nogi na pedał hamulca nie wygląda na
    > specjalnie trudniejsze czy łatwiejsze niż zatrzymanie pieszego.

    Jezeli tylko z tym kojarzysz ruch i podjecie decyzji o hamowaniu to ja
    nie mam wiecej pytań.
    Wydawałoby sie, ze rozumiesz, iż tu nie chodzi o przeniesienie nogi a o
    podjecie decyzji ale cóż...

> [...]
    >
    > I to jest rzeczywisty argument, a troska o pieszych.

    > NIe wiem gdzie jeździsz, w DC nie ma problemu ze zmianą pasa ani

    Jezdze ogólnie wszedzie chociaz zdecydowanie czesciej po zachodniej
    czesci Polski.
    Ja tez nie mam problemu ze zmiana pasa, nie o tym pisałem...

> [...]
    > praktycznie wszystkie przejscia na drogach wyższych niż jakieś
    > drobne gminne. W mojej okolicy Wszystkie na głowniejszych drogach są

    Czy ja twierdze ze sie "sukcesywnie nie doswietla"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."