eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) › Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
  • Data: 2018-02-20 21:01:14
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > To najlepiej z domu nie wychodzić. A konsekwentny jesteś i na
    > przykład jeździsz -10 w stosunku do znaków żeby było bezpieczniej,
    > czy bezpieczeństwo, zwłaszcza innych leży ci na sercu tylko jak ci
    > jest wygodnie? No i jak ci bezpieczeństwo pieszych leży tak na
    > sercu, to czemu chcesz brać przykład z Azji, skoro statystyki
    > pokazują, że najmniej pieszych ginie tam, gdzie piesi mają
    > jednoznaczne pierwszeńwo na pasach?

    Mi bezpieczenstwo pieszych lezy na sercu najbardziej wtedy jak sam jestem
    pieszym!
    Dlatego jako pieszy nigdy nie wychodze na droge jak sie nie upewnie ze
    ten za kierownica widzi mnie i zwalnia.
    Jako kierowca również zalezy mi na moim bezpieczenstwie i dlatego:
    - jeżdze zdecydowanie wolno
    - nie wyprzedzam tam gdzie uwazam ze byłoby to głupie
    - ogolnie mało wyprzedzam
    - jak widze ze debilnie wyprzedza ktos inny to robie mu miejsce i niech
    jedzie
    itp itd.
    CZy jezdze -10? Gdybym uwazał, ze predkosc 90 jest równie niebezpieczna
    co chodzenie po ulicach z łbem wpqtrzonym w smartfona to pewnie bym tak
    jezdził. Ale nie, na krajowkach najczesciej jade 90.

    > Oczywiscie nie należy wchodzić na pałę i uczą tego w szkole jakbyś
    > miał wątpliwości. I to jest najlepsze wyjście - pierwszeństow dla
    > pieszych, żeby kierowcy _musieli_ na nich uważać i rozsądek, którego
    > uczy się już w szkole.

    No to ja ci mowie, ze widuje duzo przypadków ze ludzie wchodza sobie od
    tak i po prostu nie moge tej głupoty zrozumiec.
    I pietnuje ją.

    > Jeździsz tak jak ci wygodnie i dorabiasz do tego teorię.

    Oczywiście ze łącze to ze swoja wygoda.
    Przejechanie kogos to mało wygodna sytuacja.

    > Oczywiście, bo Kierowca to jak flinston stopami musi hamować, więc
    > mu trudniej.

    Skoro takim autem jezdzisz to wiele wyjasnia...
    (wybacz poziom odpowiedzi, staram sie dostosowac do poziomu)

    > Generalnie pytanie jest kto powinien mieć pierwszeństwo pieszy czy
    > kierowcy. I na to pytanie można mieć róźne odpowiedzi, ale
    > tłumaczenie, że niby pieszy, ale tak naprawdę to nie dla jego dobra
    > jest po prostu słabe. Tym bardziej, że statystyki są nieubłagane i
    > im dalej na wschód i południe tym gorzej, więc jeśli zależy ci na
    > bezpieczeństwie pieszych to raczej nie należy tamtych wzorców
    > powielać.

    Z ciekawosci - jak to jest mozliwe ze łączysz liczbe wypadków ze sposobem
    jazdy a nie z infrastrukturą?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze