-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
t4.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Zapieczone koło - jak ruszyć temat
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <kko60k$nuj$1@news.task.gda.pl>
Date: Thu, 18 Apr 2013 09:54:57 +0200
Message-ID: <17av1j1e9v4z9$.l64z7wnsmunk$.dlg@40tude.net>
Lines: 31
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.95.24
X-Trace: 1366271699 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1218 83.11.95.24:63595
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489628
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 18 Apr 2013 09:05:58 +0200, Marcin N napisał(a):
> Wczoraj trenowałem wymianę kół.
>
> Wszystkie były zapieczone tak, że kopniaki nie wystarczyły. Co w takiej
> sytuacji robić? Z ostatnim męczyłem się dwie godziny. W desperacji
> jeździłem po parkingu z luźnymi śrubami i wykonywałem dość ostre
> manewry. Nawet to nie pomogło.
Jeżeli masz śruby (a nie szpilki), to na kołach napędzanych poradzisz sobie
w taki sposób, że podnosisz koła napędzane na podnośniku, wykręcasz śruby,
rozpędzasz koła silnikiem (niezbyt szybko), a wtedy nagle blokujesz je
hamulcami.
Na kołach nienapędzanych musiałbyś zrobić jakiś napęd dla koła (nogą?
wiertarką? kombinuj)
Jak uda się wysarczająco nagle je zablokować, to siłą bezwładności się
obrócą i wtedy już zejdą.
Uważaj tylko z rozpędzaniem za bardzo, bo jak już spadną to będą się
obracać i żeby Ci tam szkód nie narobiło takie koło.
Jak to alufelgi, to możesz próbować włożyć łom między felgę a tarczę
hamulcową/bęben i niezbyt mocno, z różnych stron to podważaj aż się
rozrusza.
Kolejny sposób to zrobić wstępne napięcie (napinając koło np. lewarkiem), a
potem trzeba walić w to młotem (przez jakąś deskę).
Na przyszłość przy wymianie kół dokładnie trzeba czyścić otwór centrujący w
feldze od środka i pierścień centrujący piasty, a przed montażem na
pierścień centrujący możesz dać niewielką ilość smaru - np. grafitowego.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.04.13 11:28 Marcin N
- 18.04.13 12:25 AZ
- 18.04.13 18:13 scobowski
- 18.04.13 18:57 Tomasz Pyra
- 18.04.13 20:10 uPemek
- 18.04.13 20:17 Krzysztof 45
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka