  • 51. Data: 2017-02-15 15:50:03
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-15 o 13:36, viktorius pisze:

    > Wiedziałem, bo podział nie jest ze względu na stopnie sprężania, tylko
    > sposób zapłonu mieszanki.
    >
    > Wg tego podziału silniki niskoprężne, czyli z zapłonem iskrowym mają
    > stopnie sprężania do ok 10-11, potem benzyna dostaje samozapłonu i mamy
    > spalanie stukowe. Średnioprężne gdzie jest samozapłon dzięki wysokiej
    > temperaturze gruszki zaczynają się ok ok 4, np Lanz Buldog.
    > Ale dzięki temu mógł pojechać prawie na wszystkim co było w stanie się
    > zapalić :)
    >
    > http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_i
    d=153

    > http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_i
    d=1

    To czego nie rozumiesz że tak głupio się wcinasz ?

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2017-02-15 15:55:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-15 o 13:50, viktorius pisze:

    > Do pracy również żadnego kabelka nie potrzebowały, czysta mechanika.
    > Takiego diesla gasiło się przez odcięcie dopływu paliwa, rzadziej
    > zamknięcie dopływu powietrza. Można było też puścić sprzęgło na biegu z
    > wciśniętym hamulcem, dławił się i gasł.

    > I spokojnie mogły pracować w pełnym zanurzeniu bez jakiś czarów z
    > hermetyzacją kabelków, komputerów itp. Byle tylko powietrze brał sponad
    > wody:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=tTDn604ipYY

    Kiedy to samo potrafią w prawdziwe terenówki.
    Snorkel do wysokości dachu i jadą z maską zanurzoną pod wodą.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2017-02-15 16:29:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-15 o 14:59, J.F. pisze:

    >Jeśli spala tylko ropę to można,

    ale nie tylko

    > a jak ma świece żarowe to już na sto dwanaście procent. :-)

    a wtryskiwacze, a pompa wtryskowa, a zaplon samoczynny ? :-)

    J.

  • 54. Data: 2017-02-15 18:56:38
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 13.02.2017 o 22:24, Gil pisze:

    > Wysyłam ten post co pięć lat.
    > Kto z was uruchamiał auto z korby.
    > Jeszcze Skoda 100L potrafiła sie tak uruchomić.

    Ja kilkakrotnie ???-2103 (WAZ-2103),
    za pierwszym razem bolało w nadgarstku.
    PS To w nawiasie dlatego że kiedyś
    syn zapytał mnie czym się różni
    Kamaz od ????? (powiedział Kamatrzy)
    --
    STQ

  • 55. Data: 2017-02-15 21:19:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-15 o 16:29, J.F. pisze:

    > ale nie tylko

    > a wtryskiwacze, a pompa wtryskowa, a zaplon samoczynny ? :-)

    Wtryskiwacze i pompa nie zawsze są konieczne.
    Zaszokuje cię ale przy zapłonie żarowym były i dwu suwy. :-)

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2017-02-15 21:32:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem czy z zaplonem zarowym sa tlokowe silniki do statkow. Z reguly to dizle
    dwusuwy. Poza tym chyba sa i dizle chyba bezsuwy bo kola zamachowego nie maja. Rozne
    takie kafary z napedem spalinowym to tez dizle. Ciezar w rurze robi za tlok. Podnosza
    na bloku do gory i spuszczaja w dol. Jak jest na dole to zanim walnie w w dno tloka
    to wali w wtryskiwacz ktory jest jednoczesnie pompa. I zaczyna pracowac sam.

  • 57. Data: 2017-02-16 02:02:15
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 14 Feb 2017 16:22:01 +0100 RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> napisał:

    >Tu masz spychacz: https://www.youtube.com/watch?v=1mtVYu-pG4c

    I drugi. Tu odpalany z korby a nie ze sznurka:
    https://www.youtube.com/watch?v=x01urp6g8HU

    Operator kamery ujowy niestety.

    Dźwięk silnika głównego jak na kutrze rybackim :-)

  • 58. Data: 2017-02-16 14:08:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    to wali w wtryskiwacz ktory jest jednoczesnie pompa. I zaczyna pracowac sam.

    Gwoli ścisłości dodam, że jeszcze były silniki 3-suwowe (brak sprężania)
    oraz różnego rodzaju dwutłokowe, które mogły się obywać bez koła
    zamachowego - w rozumieniu "przedwojennym", czyli takiego o ciężarze
    połowy silnika ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 59. Data: 2017-02-16 22:20:35
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    > Co prawda to nie korba ale godzi się przypomnieć że 126p miewał
    > specjalnie dokładane kółeczko na linkę z rączką. Chyba nie ma Polaka w
    > wieku 60+ który by sobie nie szarpnął :)

    Eee tam, ja zawsze na pych paliłem malucha.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 60. Data: 2017-02-16 22:49:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 15 Feb 2017 09:57:27 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Mysle, ze jest pelno - to trzeba bylo sobie kupic i zainstalowac,
    > pomysl dobry, ale pewnie 90% nie mialo.

    Zwłaszcza że auto waży tyle, że można je pchać nawet pod górkę :)