    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowej
    Date: Thu, 28 Jul 2011 09:37:04 +0000 (UTC)
    <j0pr9k$l1c$1@cougar.axelspringer.pl> <j0ptgt$q0g$1@news.onet.pl>
    <j0pui2$toh$1@news.onet.pl> <j0puos$v0t$1@news.onet.pl>
    <j0pv3p$n6$1@news.onet.pl> <p...@l...eu.org>
    <j0pvuc$48k$1@news.onet.pl> <p...@l...eu.org>
    <j0q0q1$7da$1@news.onet.pl> <p...@l...eu.org>
    <j0r1eo$nen$1@news.onet.pl> <p...@l...eu.org>
    <j0r3kj$vqr$1@news.onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011 09:37:59 +0200, MZ wrote:

    > Masz fizycznie (przed oczami) kopie tych kwitów? Masz możliwość ich
    > wyciągnięcia z FL? No i kluczowa sprawa: Masz możliwość udowodnić że
    > kwity się mijają z prawdą?

    Myślę, że znasz odpowiedzi na te pytania. Nie mam ani kopi tych kwitów,
    ani możliwości udowodnienia, że prace tam pokwitowane faktycznie zostały
    wykonane. Wiem tylko tyle, że to co było widać - patrz np. zużyte opony,
    czy klocki hamulcowe - wymieniali bez szemrania.

    > Już Ci napisałem - gdy tylko mechanik
    > zauważył że coś nie tak, trzeba było nie dotykać. Zatarliście ślady,
    > taka jest smutna ale prawda.

    Otóż widzisz, dla mnie jest to nauczka na przyszłość, jak postępować w
    takich sytuacjach. Zdaję sobie sprawę, że teraz to już będzie ciężko.

> [...]
    > że to są filtry wyjęte z tego samochodu. No i kwestia co chcesz
    > udowodnić w związku z tym: 1. że silnik został znacznie bardziej zużyty
    > na skutek złego serwisu - teoretycznie wykonalne, ekspertyza,
    > rozbieranie silnika, KOSZTY przez wielkie K, wynik szczerze mówiąc
    > wątpliwy 2. że auto nie było serwisowane w należyty sposób - trzeba się
    > dokopać do procedury ASO dla poszczególnych przeglądów i udowodnić że
    > nie została zachowana. Ba, jeśli na fakturze/w systemie są odpowiednie
    > wpisy to musisz komuś udowodnić oszustwo, co w skali 4 lat naprawdę

    Tak, wszystko to prawda. Jak kogoś nie złapię na tzw. gorącym uczynku, to
    będzie teraz bardzo trudno cokolwiek udowodnić.

    > W obu przypadkach ciężko będzie, serio. IMHO jedyne co możesz spróbować
    > to poszukać osób aktualnie tam serwisujących i _po cichu_ nakłonić je
    > np. do przyjechania zaraz po serwisie w ASO do niezależnego mechanika,
    > najlepiej też ASO w celu oceny wykonanych prac. Tyle że nawet jeśli u
    > nich też wyjdzie że ktoś w ASO kantuje, to jeszcze nie znaczy że w Twoim
    > przypadku było tak samo, tzn. nie jest to twardy dowód.

    Tak, jedyne co mogę zrobić, to ostrzegać innych i/lub mieć się na uwadze
    następnym razem.

    Tomek