    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowej
    Date: Thu, 28 Jul 2011 09:33:29 +0000 (UTC)
    <j0pr9k$l1c$1@cougar.axelspringer.pl> <j0ptgt$q0g$1@news.onet.pl>
    <j0pui2$toh$1@news.onet.pl> <j0puos$v0t$1@news.onet.pl>
    <j0pv3p$n6$1@news.onet.pl> <p...@l...eu.org>
    <j0pvuc$48k$1@news.onet.pl> <p...@l...eu.org>
    <j0q0q1$7da$1@news.onet.pl> <p...@l...eu.org>
    <j0r1eo$nen$1@news.onet.pl> <p...@l...eu.org>
    <j0r46p$2ss$1@news.onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011 09:47:41 +0200, MZ wrote:
    > OK, no to przynajmniej wiesz kogo ścigać. Nie ASO tylko właśnie FL. Tu
    > faktycznie firma Twojego ojca jest stroną. Tylko że FL sprzedał auto i
    > szczerze mówiąc pewnie będzie miał w nosie.

    Obawiam się, że możesz mieć rację.

    > Mógłbyś konkretnie przytoczyć ten zapis? Kto zapewnia i co konkretnie.

    W tej chwili nie mam umowy przed sobą, ale jak tylko wyciągnę ją od
    księgowej to przytoczę.

    > Możliwe że nie zrozumiałem, w moim przypadku nie ma podziału na leasing
    > i opiekę serwisową, wszystko jest w jednej umowie i na jednej fakturze.
    > Tylko że z tego co piszesz (popraw mnie jeśli jest inaczej) to masz
    > wpisany "ryczałt" bez wyszczególnienia za co (no chyba że w umowie masz
    > ścisłe zapisy, że w ramach tej opieki raz do roku wymiana oleju, filtrów
    > itd), więc .. zwróć uwagę że teoretycznie! auto "działa" więc wszystko
    > jest OK. Podsumowując FL kasował Cię za szeroko rozumianą opiekę
    > techniczną i ta opieka była skuteczna, bo samochód jeździ.

    Na fakturze za serwis mam wpisane: Obsługa serwisowa, umowa z dnia: xxx i
    tyle. Oczywiście nie ma tutaj wyszczególnionych czynności które wykonują.
    Wszystko jest w umowie.

    W tej chwili mogę tylko ogólnie napisać, że dzięki umowa zapewniała
    darmowe przeglądy, oraz wymianę wszystkich części eksploatacyjnych, które
    w samochodzie podczas jego użytkowania się zużyją. W ten sposób wymienili
    nam parę opon, dwa (lub trzy - teraz nie pamiętam) razy komplet klocków,
    kilka razy żarówki. Umowa zapewniała też usunięcie usterek, których
    naprawa nie kwalifikowała się jako gwarancyjna. Czyli generalnie wszystko
    co może zwykłemu śmiertelnikowi przyjść do głowy.

    Tomek