    From: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zamienniki dla 580Ex
    Date: Fri, 15 Oct 2010 10:41:32 +0100

    W dniu 2010-10-15 09:36, de Fresz pisze:

    > Najpierw napisz czy potrzebujesz mocy 580 i jakiej jeszcze
    > funkcjonalności oczekujesz od lampy.
    > Alternatywy: 430EX-II, Sigma 530 Super, Metze AF48 i 54/58, Nissin Di620
    > i 866 itp.

    Jak dla mnie Metz58-AF1 nie jest dobrym produktem, a szczególności nie
    jest zastępstwem dla systemowej 580 Ex.
    Skusiłem się tak naprawdę kukułką... i do tej pory jestem zły na
    siebie... ale z drugiej strony skąd mogłem wiedzieć... ;(
    Wada jest zupełnie prozaiczna... mianowicie:
    - Przy robieniu serii zdjęć każde jest naświetlone inaczej (nawet jeśli
    weźmiemy statyw, focimy ścianę, pomiar ETTL).
    - Po przejściu lampy w tryb stand-by pierwsza wykonana po tym fotka jest
    absolutnie prześwietlona.
    - Lampa nie ma wbudowanej fotoceli.
    Z zalet to jedynie to że można zmieniać nastawy z poziomu aparatu i
    niższa cena niż systemowa.

    Oddzielną kwestią jest to że posiadanie lampy o liczbie 58 powoduje że
    musimy dłużej czekać na naładowanie no i więcej paluszków potrzeba...
    Drugi raz kupiłbym 580 ExII albo coś mniejszego ale systemowego.

    Co do wyników, do sprawdzane na kilku aparatach (40D, 20D, 400D), lampa
    zachowuje się tak samo.

    --
    Pozdrawiam Miłosz.