  • 1. Data: 2010-09-15 13:38:01
    Temat: Zamiana-olej: półsyntetyk -> syntetyk
    Od: Tomek398 <t...@g...com>

    Witam

    Wiem że temat olejowy był wałkowany milion razy itd... ale przejdźmy
    do konkretów:

    Yamaha Fazer 1000 2005 rok
    Przebieg: 32 000km

    Aktualny olej: Castrol GPS (10W-40) - półsyntetyk
    Planowana zmiana: Castrol Racing (10W-40) - syntetyk

    Dlaczego zmiana na syntetyk?
    1. ponieważ jest teoretycznie lepszy
    2. ponieważ mogę kupić syntetyk taniej niż półsyntetyk

    I teraz krótkie pytanie. Czy widzicie jakieś przeciwwskazania do
    takiej zamiany?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2010-09-15 13:42:54
    Temat: Re: Zamiana-olej: półsyntetyk -> syntetyk
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Tomek398 pisze:

    > I teraz krótkie pytanie. Czy widzicie jakieś przeciwwskazania do
    > takiej zamiany?

    E, nie zmienia sie na syntetyk w tej fazie księżyca.

    I w ogole ja to bym zmienil na Motula.

    KJ

  • 3. Data: 2010-09-15 13:50:17
    Od: Tomek398 <t...@g...com>

    > I w ogole ja to bym zmienil na Motula.

    Tak w ogóle to pytanie dotyczy Castrola ;-)

    Pozdro
    Tomek

  • 4. Data: 2010-09-15 14:23:30
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Tomek398 pisze:

    > Tak w ogóle to pytanie dotyczy Castrola ;-)

    Ej, no jak to tak ?

    Zaczales flejma o olejach a teraz sie nie chcesz bawic ?

    KJ

  • 5. Data: 2010-09-15 14:30:29
    Od: Tomek398 <t...@g...com>

    > Zaczales flejma o olejach a teraz sie nie chcesz bawic ?
    >
    > KJ

    Nie chce się bawić tylko chce zmienić olej w moim motorku. Stoją w
    sklepie dwa na półce i do końca tygodnia ten syntetyk będzie tańszy, a
    wiem że motorek mam zalany półsyntetykiem bo tak zrobił poprzedni
    właściciel (zupełnie nie wiem dlaczego)

    To cała banalna historia i nie mam zamiaru zaczynać żadnych flejmów.

    Pozdro
    Tomek

  • 6. Data: 2010-09-15 14:37:52
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Tomek398" <t...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000vbo.googlegroups.com...

> [...]
    > właściciel (zupełnie nie wiem dlaczego)
    >
    > To cała banalna historia i nie mam zamiaru zaczynać żadnych flejmów.

    To zalej tym syntetykiem i po sprawie.

  • 7. Data: 2010-09-15 19:09:14
    Od: n...@s...com

    On Wed, 15 Sep 2010 06:38:01 -0700 (PDT), Tomek398
    <t...@g...com> wrote:

    >I teraz krótkie pytanie. Czy widzicie jakieś przeciwwskazania do
    >takiej zamiany?

    Amil kiedys pisal ze mu penkl silnik jak sie syfy z laczenia polowek
    wyplukaly. Czy jakos tak.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 8. Data: 2010-09-15 20:41:33
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek398" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Zaczales flejma o olejach a teraz sie nie chcesz bawic ?
    >
    > KJ

    wiem że motorek mam zalany półsyntetykiem bo tak zrobił poprzedni
    właściciel (zupełnie nie wiem dlaczego)

    Pewnie dla tego ze to praktycznie wszystko jedno jak nie grzejesz
    ekstremalnie po Afryce :)

    Nemo

  • 9. Data: 2010-09-16 08:49:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-15 16:30:29 +0200, Tomek398 <t...@g...com> said:

    > wiem że motorek mam zalany półsyntetykiem bo tak zrobił poprzedni
    > właściciel (zupełnie nie wiem dlaczego)

    Pewnie dlatego, że w takim motocyklu używanym normalnie (bez ścigania
    po torze, pałowania non stop pod czerwonym itd) to nie ma większego
    znaczenia czym jest zalany. Choćby i minerałem, jeśli byłby odpowiednio
    często zmieniany. Wbrew reklamom w TV, silniki od kiepskiego oleju nie
    wybuchają, a wpływ super-hiper-syntetyków na trwałość podzespołów jest
    dyskusyjny.

    de Fresz

  • 10. Data: 2010-09-16 09:33:44
    Od: "marcinu" <z...@o...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > torze, pałowania non stop pod czerwonym itd) to nie ma większego znaczenia
    > czym jest zalany. Choćby i minerałem, jeśli byłby odpowiednio często

    Siemka
    Przy przebiegu 6 tyś km zalałem moją CBF 600 olejem syntetycznym (wcześniej
    był mineralny).
    Mam wrażenie, że skrzynia biegów pracuje troszkę lepiej. Zdaję sobie sprawę,
    że to moje subiektywne odczucie ale skoro lepiej się z tym czuję to dalej
    będę stosował syntetyk :)

    Marcin/CBF600N
    Wawa-Bielany zone