  • Data: 2011-05-19 22:32:21
    Temat: Re: Zamiana dysku - czy dobrze wykonałem
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-05-19, o godz. 07:24:51
    "Agent" <w...@o...ue> napisał(a):

    > Witam,
    > Chcę zamienić dysk w netbooku. W tym celu zrobiłem Ghostem obraz
    > partycji recovery i systemowej.
    > W nowym dysku utworzyłem dwie partycje na które zrobiłem odtorzyłem
    > wcześniej zrobione obrazy. Partycję recovery ukryłem, systemowa
    > ustawiłem jako activ. Czy dobrze wszystko zrobiłem czy o czymś
    > zapomniałem? Netbook ma opcję bootowania z dysku USB. Moje
    > wątpliwości czy wszystko jest ok budzi fakt że po ustawieniu tej
    > opcji system i tak "poszedł" z dysku wewnątrz netbooka. Dzięki za
    > odpowiedzi.

    Zamiast kombinować i badać jak ustawić partycje na nowym dysku zrób tak:

    1. Ściągnij Clonezillę: http://clonezilla.org/downloads.php
    2. Wypal płytkę z Cloenizllą
    3. Ściągnij GParted: http://gparted.sourceforge.net/download.php
    4. Wypal płytkę z Gparted.
    5. Podłącz oba dyski - stary i nowy - do jakiegoś komputera
    6. Odpal komputer z Clonezilli i skopiuj dysk na dysk
    7. Odłącz stary dysk
    8. Odpal komputer z GParted i rozszerz na wolne miejsce partycję gdzie
    mają być dane.
    9. Wsadź nowy dysk do komputera docelowego i musi działać.
    10. Jak nie dasz rady sam a jesteś z Warszawy lub okolic to pisz na
    priv to pomogę w migracji.
    11. Jak spoza Warszawy a nie czujesz się na siłach to poproś kogoś
    obeznanego o pomoc choć robota jest banalan.

    W odróżnieniu od innych propozycji Clonezilla i GParted są darmowe.

    Zdrówko