  • Data: 2024-07-20 09:27:17
    Temat: Re: Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 20 Jul 2024 00:46:30 +0200, marekm <m...@g...com> wrote:
    > aku ale nie większej ich liczby szeregowo (jeśli jeden odłączy a
    > pozostałe 7 w baterii nadal działa) - dostanie przebicie na zwarcie

    No to jest problem bo jak jeden się wypnie to jego BMS zobaczy
    108V... Napięcie całościowe 108 jest poniżej odcięcia 114. Sprawdzę
    jeszcze prąd ładowania a prąd rozładowania tam jest 2A, nie
    przewiduję więcej. Liczę na to, że jak nie przekroczę prądu
    rozładowania to nic się nie stanie.

    Ten FET w BMS strzela zawsze na zwarcie? No to kuźwa może lawinowo
    polecieć reszta. Czy to grozi explozją aku?
    A jakby dać na każdym aku na zaciskać dać zenerke 16V/4A?

    > Warto sprawdzić ile ten online pobiera energii na własne potrzeby -
    > ja

    Słuszna uwaga...
    Coś około 100W czyli jakieś ~80 zł/msc
    Miałem w planach w przyszłości podpiąć go pod PV lub zamienic na taki
    współpracujący z PV.

    > po takim pomiarze pozbywam się kilku starych UPS-ów na rzecz
    > jednego
    > centralnego falownika hybrydowego PV, nowocześniejsza konstrukcja to

    Jakiś przykład modelu, koszty?
    Czy nie są kapryśne jeśli chodzi o aku?
    W fidelu mi się podoba, że można w locie podmieniać aku bez
    wyłączania wyjścia.

    --
    Marek