  • Data: 2024-07-18 20:07:40
    Temat: Re: Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Jul 2024 19:53:54 +0200, Marek wrote:

    > No właśnie liFePO4 jest niepalny i to jego zaleta.
    > Ciekawy wątek:
    >
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3601889.html
    >
    > Jedyne w czym może być problem, to BMS aku odłączający ogniwo powyżej
    > pełnego napiecia naładowania (14.4V), wtedy UPS przestanie widzieć
    > aku (tzn. całą baterie 8 aku połączonych równolegle) i może zgłosić
    > uszkodzenie. Mój UPS daje max 108.7V max (wypada 13.6V na baterię)
    > max więc nie powinno być problemu.
    > Oczywiście nie będzie nigdy w pełni naładowany ale to chyba nie
    > problem.
> [...]

    Tzn jak pamiętam typowe ogniwa li-iom, to tam zalecenia do ładowania
    są takie:
    -ładować stałym/ograniczonym prądem aż do napięcia 4.2V.
    -utrzymac te 4.2V - prąd będzie stopniowo spadał,
    -jak prąd spadnie ponizej pewnej wartości - odłączyc ładowanie.

    Widać im pozostawanie pod napięciem szkodzi. I chyba nie chodzi tu o
    cykliczne rozładowanie, tylko o ten tydzien pod napięciem.

    Ale może te LiFePO4 inne, albo Ty masz niższe napięcie, to może być
    podłączone na stałe.

    Hm, One mają nizsze napięcia, 100% to ponoć 3.4V, lub 13.6V ..

    J.