  • Data: 2024-07-18 23:20:57
    Temat: Re: Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/07/2024 22:45, Marek wrote:
    > No dobra a co z prądem rozładowania?

    Dla zamiennika jest zapewnie słaby. Ale o to dba BMS, przynajmniej w
    moim, nieco większym niż typowy żelowy, jeśli przekroczysz prąd, to
    rozłaczy obwód w środku akku. Warunkiem ponownego właczenia jest zdaje
    się spadek prądu przy próbach ponownego załaczenia akku, ale to jest
    dośc mętne i nigdy tego nie sprawdzałem jakoś dokładnie.

    Przy czym typowy UPS domowy nie ciągnie jakiś niebotycznych prądów, jak
    pociągnie z 10A to akurat mieści się w zakresie lepszego zamiennika akku
    do UPSa typu 7Ah. UPSy o większych mocach mają po dwa 7Ah albo wręcz
    inny typ akku, wiec nikt nie katuje tych maluchów pradami zaginającymi
    czasoprzestrzeń.

    Więc nie wiem jaki masz tam planowaną moc wyjściową, ale przeciętny
    suweren z laptopem i monitorem raczej nie powinien marudzić.