  • 1. Data: 2010-01-06 20:59:07
    Temat: Zamarzające wycieraczki
    Od: aFisz <a...@r...wywalto.com.pl>

    Cześć,
    przejechałem się dziś trochę w trasie po Polsce centralnej i południowej
    i co kilkanaście minut zmuszony byłem robić postój i czyścić
    zlodowaciałe pióra wycieraczek, które tylko rozmazywały na szybie
    padający śnieg. Macie jakiś sposób jak sobie radzić w takich sytuacjach?

  • 2. Data: 2010-01-06 21:03:02
    Temat: Re: Zamarzające wycieraczki
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    aFisz w <news:hi2qn5$72d$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    > zlodowaciałe pióra wycieraczek, które tylko rozmazywały na szybie
    > padający śnieg. Macie jakiś sposób jak sobie radzić w takich sytuacjach?

    Nowe gumki, ogrzewa szyba...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-01-06 21:03:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Jan 2010 20:59:07 +0100, aFisz wrote:
> [...]
    >zlodowaciałe pióra wycieraczek, które tylko rozmazywały na szybie
    >padający śnieg. Macie jakiś sposób jak sobie radzić w takich sytuacjach?

    plyn -22 stopnie, albo doprawic koncentratem.

    J.

  • 4. Data: 2010-01-06 21:06:30
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 6 Sty, 20:59, aFisz <a...@r...wywalto.com.pl> wrote:
    > Cze ,
    > przejecha em si dzi troch w trasie po Polsce centralnej i po udniowej
    > i co kilkana cie minut zmuszony by em robi post j i czy ci
    > zlodowacia e pi ra wycieraczek, kt re tylko rozmazywa y na szybie
    > padaj cy nieg. Macie jaki spos b jak sobie radzi w takich sytuacjach?

    Ciepło sie ubrać ;)
    a serio - duża ilość płynu pomaga.
    IMO mniej wrażliwe na lód są nowsze modele wycieraczek - te bez
    elementów metalowych.
    Ideałem są podgrzewane wycieraczki :)

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 5. Data: 2010-01-06 21:08:05
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > pióra wycieraczek, które tylko rozmazywały na szybie padający śnieg. Macie
    > jakiś sposób jak sobie radzić w takich sytuacjach?

    nawiew przesterować tak aby dawał strumień powietrza również na szybę
    przednią, poza tym sensowny płyn do spryskiwaczy, u mnie to wystarcza,
    brat

  • 6. Data: 2010-01-06 21:33:27
    Od: aFisz <a...@r...wywalto.com.pl>

    bratPit pisze:

    > nawiew przesterować tak aby dawał strumień powietrza również na szybę
    > przednią, poza tym sensowny płyn do spryskiwaczy, u mnie to wystarcza,
    > brat

    Nawiew jest non-stop na szybę/szybę i nogi. Niestety leci dopiero jakieś
    15-20 cm powyżej wycieraczek, w moim busie (vivaro) ten sposób nie dał
    rady. Szlag mnie trafiał i już myślałem o dosypaniu soli do zbiorniczka ;P
    Spróbuję jakiegoś lepszego płynu (obecnie najtańszy zimowy z makro, w
    zbiorniku niby nie zamarzał..)
    Dzięki Wam za porady,
    przyczepności

  • 7. Data: 2010-01-06 21:39:38
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > rady. Szlag mnie trafiał i już myślałem o dosypaniu soli do zbiorniczka ;P
    > Spróbuję jakiegoś lepszego płynu (obecnie najtańszy zimowy z makro, w

    hmm, trudna rada, może faktycznie spróbuj innego płynu, jeżeli to nic nie
    da, to trzeba będzie kręcić pokrętłem temperatury tak aby szyba była gorąca
    od wewnątrz ;-)
    brat

  • 8. Data: 2010-01-06 22:09:51
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > da, to trzeba będzie kręcić pokrętłem temperatury tak aby szyba była
    > gorąca od wewnątrz ;-)

    Z tym to trzeba uwazac, zeby nie przesadzic - zwlaszcza jak na szybie sa
    jakies, chocby minimale, odpryski od kamyczkow. W zony autku (Puma)
    przedwczoraj po puszczeniu najmocniejszego i najcieplejszego nawiewu na
    zalodzona szybe (na zewnatrz tak ok. -10 st.) - ta raczyla sobie peknac (20
    cm rysa zaczynajaca sie w malym odprysku)...

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 12 533 zdjęcia z 19 krajów.

  • 9. Data: 2010-01-06 22:23:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Jacek Bronowski pisze:

> [...]
    > zalodzona szybe (na zewnatrz tak ok. -10 st.) - ta raczyla sobie peknac (20
    > cm rysa zaczynajaca sie w malym odprysku)...

    Widocznie miała pęknąć i tyle - od lat grzeję "okamieniowane" szyby
    (nie tylko nadmuch - również ogrzewane elektryczne) i nic się nie
    stało - nawet kiedyś ściągałem naklejkę z szyby przy jakichś -20
    (suszarką jakby się kto pytał) i nic się nie stało :) Farelka
    też była w użyciu :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 10. Data: 2010-01-06 22:27:28
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    aFisz wrote:
> [...]
    > czyścić zlodowaciałe pióra wycieraczek, które tylko rozmazywały na
    > szybie padający śnieg. Macie jakiś sposób jak sobie radzić w takich

    za komuny dolewało się do płynu denaturatu.
    śmierdziało, ale działało.

    moon