  • 1. Data: 2010-01-06 19:33:16
    Temat: Drogi w Serbii, Macedonii i Grecji
    Od: "Man-Fred" <m...@d...krakow.pl>

    Witam
    Wiem, że do wakacji daleko, ale znajomi Chorwaci zrobili mnie w lolo i ich
    domek jest już okupato.
    Nie byłem nigdy autem w Grecji, stąd pytanie jakie niespodzianki się czają
    po drodze, czy drogi w tych krajach są płatne?

  • 2. Data: 2010-01-06 21:44:47
    Temat: Re: Drogi w Serbii, Macedonii i Grecji
    Od: GreGG <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    W dniu 2010-01-06 19:33, Man-Fred pisze:
> [...]
    > Nie byłem nigdy autem w Grecji, stąd pytanie jakie niespodzianki się czają
    > po drodze, czy drogi w tych krajach są płatne?

    Jakby co, to pewnie jeszcze kilku z nas ma jakichś znajomych Chorwatów,
    którzy mają domki.
    Wybrzeże Chorwacja ma długie :)

  • 3. Data: 2010-01-06 22:52:03
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    W każdym z krajów płatne autostrady.
    Jakie niespodzianki masz na myśli?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 4. Data: 2010-01-06 23:17:47
    Od: "Jimiasty" <b...@c...pl>

    Użytkownik "Man-Fred" <m...@d...krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:hi2l02$p92$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    > Nie byłem nigdy autem w Grecji, stąd pytanie jakie niespodzianki się czają
    > po drodze, czy drogi w tych krajach są płatne?

    Drogi spoko, wszedzie lepsze niz u nas:) od Budapesztu praktycznie caly czas
    autostrada (E75). W Serbii czasem jednopasmowa ale autostrada, ale oplate
    pobieraja i to dosc sporo, ale ile to nie wiem bo placilem karta, a po
    przyjezdzie nie chcialem tego przeliczac na nasze zeby sie nie zalamac :-)
    Jedzie sie nuuuudno przez niekonczace sie pola slonecznikow i kukurydzy.
    Dopiero za Niszem highway sie konczy i jedziemy kilkadziesiat km droga
    przypominajaca Jadranska Magistrale. W Macedoni tez jest autostrada platna
    ale kosztuje jakies smieszne grosze (bramki) i widoki troche ciekawsze.
    Bedac w Macedoni nie mozna ominac Jez. Ohrydzkiego (Ohryd). Wbrew pozorom to
    calkiem cywilizowany i ladny kraj i niewiarygodnie tani! W Grecji od granicy
    z Macedonia do Tesalonik jest dwupasmowka, potem na poludnie mozna sie
    kawalek przejechac autostrada. Poza tym to drogi naprawde pieronsko krete i
    strome. My z zona bylismy na polwyspie Volos, tam rzadko dawalo sie wrzucic
    trzeci bieg :)

    Ale tak szczerze to Grecja rozczarowala, tam jest tak jakos nijak i niestety
    troche brudno, Chorwacja jest naprawde o wiele ladniejsza i jednak troche
    blizej...

    Jak bys mial jakies pytanka to wal, ale generalnie nie ma sie co stresowac
    drogi, najtrudniejszym, najbardziej stresogennym i wkurw*** odcinekiem na
    calej trasie jest niestety ten przez Polske...

    --
    Pozdro. Jimiasty

  • 5. Data: 2010-01-07 07:14:29
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Nie byłem nigdy autem w Grecji, stąd pytanie jakie niespodzianki się czają
    > po drodze, czy drogi w tych krajach są płatne?

    opłaty w Serbii (nie wiem czemu, ale zmalały):
    - do Belgradu 3+3,5 EUR,
    - od Belgradu do Preseva: chyba 2,5 + 8 EUR

    w Macedonii:
    - Tabanowce - Skopje 1+0,5 EUR,
    - jakbyś chciał zboczyć do Ochrydy (polecam) to po drodze 5 bramek (3x30
    denarów, 2x20, przyjmują 60 den za 1EUR),

    uwagi:
    - na granicy macedońsko-serbskiej stałem ponad 4h z powodu masowych podróży
    Albańczyków do roboty do CH, D, GB i A, więc warto unikać zmian turnusów lub
    być na granicy bardzo wcześnie,
    - Albańczycy na drodze jadą jak polscy buracy, tj. zajeżdżają, nie używają
    kierunkowskazów, wpychają się przez maskę, wyprzedzają na zakrętach w
    górach,
    - w Macedonii i Albanii żadali pozwolenia na użytkowanie leasingowanego
    pojazdu,
    - przed Belgradem jest dłuższy odcinek ograniczenia 60km/h, zatrzymała mnie
    policja, standardowa procedura to wycieczka z wręczonym formularzem na
    policję, opłata, następnie powrót po dokumenty, niestandardowa kosztowała
    mnie 20EUR, początkowo dziad w ogóle nie chciał na ten temat rozmawiać

    tyle pamię tam,

    zdrówko
    P.

  • 6. Data: 2010-01-07 08:39:11
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Man-Fred pisze:
> [...]
    > Nie byłem nigdy autem w Grecji, stąd pytanie jakie niespodzianki się czają
    > po drodze, czy drogi w tych krajach są płatne?

    Zjechalem cala Grecje dookola w zasadzie w 2005. Oprocz tego co napisali
    koledzy powyzej to pamietaj ze u nich stacje benzynowe w weekendy
    pracuja wg. grafika - ergo - tankuj od poniedzialku do piatku bo potem w
    sobote mozesz na oparach szukac kolejnej stacji.
    Generalnie drogi super, widoki fajne, kultura jazdy lepsza niz u nas ale
    ich temperament wychodzi i jezdz sie dynamiczniej niz u nas. Polecam
    zapuszczenie sie samochodem w Ateny:) Atak skuterow i motocykli
    gwarantowany:)
    A ze troche brudno - coz to poludnie Europy a nie Skandywnawia czy
    Szwajcaria - inna kultura i priorytety.
    A, i jeszcze jedno, w Serbii nie tankuj najtanszego diesla - jest dla
    ciezarowek i nawet obsluga to odradza:)

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 7. Data: 2010-01-07 08:52:34
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > A, i jeszcze jedno, w Serbii nie tankuj najtanszego diesla - jest dla
    > ciezarowek i nawet obsluga to odradza:)

    to ja jeszcze uzupełnię:
    - w Serbii są 2 rodzaje benzyny 95, bezołowiowa i jakaś inna

    P.

  • 8. Data: 2010-01-07 09:10:16
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > - w Serbii są 2 rodzaje benzyny 95, bezołowiowa i jakaś inna

    Z rakiją ;-) ?

    Pzdr

    JKK