    From: "P.B." <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zamaist wojen na OS-y...
    Date: Thu, 6 Aug 2015 20:23:05 +0200

    Dnia Thu, 06 Aug 2015 07:54:14 +0200, Dziki Facet napisał(a):

    > Używam NavFree, aczkolwiek można zainstalować apki z Androida i też
    > śmigają (kiedyś używałem AutoMapy). Ba! Pokusiłbym się o stwierdzenie, że
    > działają płynniej niż na Androidzie ;)

    A ja po krótkiej ekscytacji Q5 oddałem go żonie. Google maps działa, ale
    nie można się zalogować do konta Google. Here maps się wywala. Od biedy
    działał mi Naviexpert, ale jest od dłuższego czasu nieużywalny, a na małym
    ekraniku Q5 był bezużyteczny.
    Niestety ale urządzenia BB z OS10 mimo, że perfekcyjne jako telefon i
    terminal, w całej reszcie: gry, multimedia, aplikacje są sto lat za
    murzynami. Do tego całkowicie pozbawione wsparcia - jeszcze BBforum jakoś
    żyje, ale od producenta, czy serwisu nie można liczyć na żadną pomoc. Nawet
    nie ma do kogo napisać :/ W styczniu padła synchronizacja kalendarza
    urządzeń pracujących przez BIS z kalendarzem Google - w Polsce chyba nikomu
    nie udało się tego zgłosić: support operatorów nie wie co to BIS, a BB
    przyjmuje zgłoszenia tylko od operatorów. Po dwóch miesiącach to naprawili,
    a teraz znów padło. Do tego łącznie z synchronizacją kontaktów. Żeby było
    weselej, to nawet komunikatu błędu terminal nie dał, więc nawet nie wiem od
    kiedy terminal żył sobie własnym życiem nie zsynchronizowany z chmurą.
    A kontynuując wojnę na OS :) - fajny jest Windows Phone. W wersji 8.1
    system jest całkiem używalny. W sklepie z aplikacjami nie ma tyle w
    Androidzie, ale 90% aplikacji do codziennego użytku jest w wersji na WP. Do
    tego w system jest wbudowana świetna przeglądarka i bardzo porządny klient
    poczty.
    Ale i tak pozostaje jedna prawda: naprawdę pełny wybór aplikacji, sprzętu,
    akcesoriów jest tylko dla Androida: telefony od 200PLN do 4000PLN -
    wodoodporne, małe, duże, koreańskie, japońskie, chińskie. Każdy znajdzie
    coś dla siebie.
    Ja próbowałem z BB, mam Lumię z WP, a i tak okazało się, że aplikacja,
    które jest mi niezbędna do pracy, występuje wyłącznie w wersji na Androida
    (nie działa zainstalowana na BB OS10 - fon musi być zalogowany do konta
    Google), co dla mnie kończy temat wyboru systemu dla telefonu :/

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek